Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 08
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er næsten færdig med min webshop www.faynai.dk så nu vil jeg gerne have at kunderne finder siden... Jeg ved ingenting om det, så jeg har brug for nogen form for introduktion til alt det søgemaskinoptimering. Ved ikke hvad jeg skal!

Jeg har brugt Scannets webshopløsning og i denne kan man købe til noget som hedder "profilering". Skal dette bruges på samme måde som søgemaskinoptimering? Eller er det det samme? Huh?

Hvad kan jeg ellers gøre for at flere skal finde min butik?

Hilsen Faynai

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Faynai,

Allerførst et lille hint:

Overskriften på dine indlæg skal handle om det du søger hjælp til.

Hvis du skriver: "Hjælp til søgemaskineoptimering søges" eller "Hvordan finder jeg kunder", så er der mange flere, der læser tråden her og især eksperterne på netop det område. Så får du hurtig hjælp.

Med hensyn til hvordan kunderne skal finde dig, så skal du linkbuilde og din side skal SEO-optimeres. Ingen af delene er noget som jeg ved noget om, men hvis du søger på "linkbuilding" her på Amino, så finder du rigtigt mange brugbare svar og kan komme langt videre der.

Med hensyn til søgemaskineoptimering (SEO), så er det en sværere disciplin. Mikkel deMib har noget han kalder SEO supporten, som er abonnementsbaseret, så det kan måske være en god start.

Har du investeret i E-Pusher 3.0? Den er et "must have" for enhver webshop ejer, så hvis du ikke har den endnu, så skynd dig at få fat i den og få den læst. Så er du allerede langt videre.

Mange hilsner

Flemming

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Faynai:
Jeg har brugt Scannets webshopløsning og i denne kan man købe til noget som hedder "profilering". Skal dette bruges på samme måde som søgemaskinoptimering? Eller er det det samme?

Hej Faynai,

Scannets 'profilering' er en nødvendighed hvis du vil søgemaskineoptimere din webshop. Det giver mulighed for at skrive individuelle tekster for hvert produkt og produktkategori - Tekster som har betydning for din placering i søgemaskinernes søgeresultat.

Men profileringsteksterne er ikke alt. Først og fremmest skal du identificere de søgeord du ønsker at blive fundet på. Så skal du skrive nogle gode tekster på de sider som skal ranke på søgeordene, du skal sætte din webshop op, så Google finder hen til de rigtieg sider/søgeord. Og så skal du skaffe links fra andre hjemmesider.

 

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thumbs up til dit modelvalg til billederne :)

Søgemaskineoptimering: Lige nu hvis jeg går ind på fx. en kjole, så står der bare faynai.dk oppe i titlen.. det skal rettes til, så titlen modsvarer produktet. Så kommer du frem i google når folk søger på fx. 'kjole'.

Tag også et kik her: http://www.amino.dk/wikis/erhverv/s-248-gemaskineoptimering-seo.aspx
Få oprettet din side i div. link kataloger:
 http://www.amino.dk/wikis/erhverv/tekstlink.aspx 

Installer Google Analytics på din side, og brug Google webmaster tools til at finde fejl, indsende sitemap osv. 

Mvh Christian :)

 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 6. Dec 08
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak allesammen for jeres svar og jeres hjælp! Jeg må hellere starte med at komplettere med Scannets profileringsmodul. Derefter skal jeg se om jeg kan sætte mig ind i alle jeres tips og gode idéer. Det er godt nok en jungle her i starten! Huh? Men alle børn i begyndelsen...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)