Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny medejer i IS-virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Vi står og skal have en ny medejer ombord i vores Interessentskab. Vi er i forvejen to ejere, og den tredje medejere skal med ind i virksomheden på lige vilkår. Dvs. 33% ejerskab til alle parter fremover. Han har know-how som vi skal bruge, så han får ejerskab for drk. 0,00.


Hvordan ordnes det juridisk med Erhvervs og Selskabsstyrelsen? er via www.webreg.dk?

 

Tak for det

Kasper

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et lille problem i det. Du siger han har know-how som I skal bruge hvorfor han kommer ind for kr. 0. Der skal sættes en værdi på en know-hov hhv. interessentskabet han træder ind i, og den værdi skal han beskattes af, og I to andre anses at have afstået 1/6 andele i interessentskabet til ham hvilket også kan udløse beskatning af jer.

Jeg kan ikke huske om han skal anføres i de oplysninger som virksomheden tilmeldt under. Det er der måske en anden der kan.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Jeg kan ikke huske om han skal anføres i de oplysninger som virksomheden tilmeldt under. Det er der måske en anden der kan.

Hvis du mener i forhold til deres registrering? så skal han tilføjes I/S'et.

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak,

Så det nemmeste er måske at afvikle IS'et og starte et nyt sammen alle tre?I såfald kan vi sælge aktiverne over i det nye IS, og så skulle vi vel være home-safe?

Via webreg.dk kan man gøre en person til medarbejder/køber, men skattekonsekvensen er selvfølgelig mellem os og SKAT.

På forhånd tak.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jo ikke ændre ved at han kommer med nogle rettigheder eller noget know how og I indskyder nogle værdier.  Jeg ville måske i stedet overveje at omdanne interessentskabet til anpartsselskab med de to nuværende anpartshavere. I ansætter så ham og kan give ham anparter op til en værdi af 10% af årslønnen årligt. Derved bliver værdien af den know how han tilfører usynlig, for revisor skal blot forholde sig til hvad værdien af selskabet er inden han tegner sig ind og hans know how er umiddelbart ikke målbar. 

Men det afhænger helt af situationen og man kan ikke på et forum som dette sige om den den ene eller den anden løsning er rigtig. Jeg ville tage revisoren med på råd.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)