Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport af danske varer til USA

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Her i sidste uge snakkede jeg med nogle dansk-amerikanere, og det satte nogle (skøre) tanker igang i mit hoved...

De går ud på at sælge danske nicheprodukter i USA (også gerne andre steder) gennem en webshop. Jeg har et indtryk af at selv et nichemarked kan være stort i USA, og der er folk der gerne betaler en overpris for en vare som har en emotionel værdi (har eks. set Gajol blive solgt til absurde priser!). 

Men der er jo lige det med fragten... Hvordan kan jeg undgå at fragtomkostningerne bliver alt for høje? Det nemme svar er selvfølgelig at placere et lager i USA, men er der nogen der har erfaringer med det? Er der regler/krav om at firmaet skal være etableret i USA for at jeg kan sælge direkte fra et lokalt lager derovre - evt. gennem et lagerhotel?

Nu har jeg ikke i sinde at smide for adskillige tusinde kroner af varer på lager i USA bare for at afprøve en skør ide, så jeg ville foretrække at sende det her fra DK i starten, og så tjene mindre på hver ordre. Skulle det blive en succes, så er mulighederne jo større   Er der fragtfirmaer/kurérfirmaer som I har erfaringer med, som kan smide varer over på den anden side af Atlanten til private slutkunder, uden at det koster en formue?

mvh Carsten


 

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten, du skal i hvert fald passe på med Gajoler, da salmiak (amoniumklorid) er forbudt i mad pga dets uheldige virkning på blodtrykket. Har også hørt en fugl synge om at lakrids ikke må sælges i mad, da det er at betragte som et medicinsk middel (den fordøjende virkning)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Vær også opmærksom på evt. told på Danske varer indført til USA. Jeg går ud fra at De har told på vores varer, som vi har på Deres...

Jeg har hørt fra en gammel tolder, at hvis Du smider eks. en gammel sok med i pakken/forsendelsen, så vil den blive betragtet som en privatpakke, og ikke en erhverspakke = Ingen told for køber.

Det er ved at være nogle år siden, så om det stadig gælder aner jeg ikke, men det er da værd at prøve. Altså så længe at kunden ved at der ligger en sur og ildelugtende sok sammen med varen

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/10/2006 2:31:53 PM Forfatter: Dimitri Hardorff

Jeg har hørt fra en gammel tolder, at hvis Du smider eks. en gammel sok med i pakken/forsendelsen, så vil den blive betragtet som en privatpakke, og ikke en erhverspakke = Ingen told for køber.



 

Betyder det at der ikke skal pålægges told hvis jeg udelukkende sælger til private?

Hmmm... Noget siger mig at jeg skal bruge lidt tid på at studere toldreglerne hvis jeg gør alvor af ideen...

mvh Carsten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/10/2006 2:59:56 PM Forfatter: Henrik Morell

Hvis du er interesseret i lager i USA kan du se på nogle priser her: http://www.efulfillmentservice.com/. Jeg har ikke selv brugt dem.




Interessant link! Det er nok noget i den stil jeg skal se på.

Lige pludselig bliver en lille ide til masser af arbejde....

mvh Carsten

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/10/2006 3:13:48 PM Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 7/10/2006 2:31:53 PM Forfatter: Dimitri Hardorff

Jeg har hørt fra en gammel tolder, at hvis Du smider eks. en gammel sok med i pakken/forsendelsen, så vil den blive betragtet som en privatpakke, og ikke en erhverspakke = Ingen told for køber.


Betyder det at der ikke skal pålægges told hvis jeg udelukkende sælger til private?
Hmmm... Noget siger mig at jeg skal bruge lidt tid på at studere toldreglerne hvis jeg gør alvor af ideen...
mvh Carsten


Ifølge tolderen, hvis du propper eks. en gammel brugt strømpe i, og du sender det som en privatpakke, ja.

Men det er ved at være nogle år siden, så om den praksis stadig bliver eksisterer ved jeg ikke, men det er vel bare at hive en tolder til side en dag og spørge... En kasse øl kan ofte få folk til at tale

 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

havd med at blive underleverndør. Find et site derovre, fx. a la guleroden.dk. Og lad det amk. site ellers stå for det. Send fx. 1 gang om ugen. Jeg tvivler på at din fortjeneste vil være større, end hvis du skulle ind på et lagerhotel med dertil hørende omkostninger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fedt link du lige dumpede der Henrik. Lige præcis den slags service jeg har været på udkig efter. Jeg selv har endnu ikke volumen nok i USA til at det kan svare sig, og gør som du Carsten forslår, sender tingene fra Danmark og tjerner ikke det store på dem i starten. Jeg har ikke fundet andre prismæssige attraktive alternativer en postdanmark, og en enkelt gang har en pakke taget henved 6 uger om at nå frem uden at jeg havde noget trackntrace på den fra den forlod Danmark - Øv. Kender i andre måder at sende nogen lunde billigt til USA?

 

Noget jeg især godt kan lide ved det linkede firma er at de tager mod returordrer der ellers sikkert ville blive et helvede.

 

På sigt kunne jeg godt være interesseret i at samarbejde med andre danske firmaer/europæere om at have fælles lager hos nogle som efulfillmentservice.com. Fx. kunne en part have den juridiske aftale med lageret, og lægge fx. 10% oven i lager/håndteringsomkostninger for de øvrige i samarbejdet.

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Afhængig af din volume vil et kurerselskab muligvis godt kunne tilbyde dig en aftale, som kan være interessant enten som fremtidig løsning, da det er en langt hurtigere transittid end 6 uger, samt track and trace, udførselsangivelse såfremt det kræves og inkl. indfortoldning i USA.

 

Mht. lageret, så send mig nogle flere oplysninger på hvilke løsninger og ideer du havde i tanke, det er svært umiddelbart at give et svar på det brede spørgsmål.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)