Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt inklusiv i prisen eller ej?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg står og vakler lidt mht. om prisen på en vare skal være inkl. fragt eller om fragten skal stå for sig selv.

 

I vores netshop sælger vi bl.a. økologiske fødevarer som jo er meget prisfølsomme varer og med en forholdsvis lav avance. Til gengæld er det jo noget alle skal bruge Vi har fra starten haft det koncept at alle priser var inkl. fragt ved et minimumskøb på 500,- kr. og ved køb under blev der tillagt 65,- kr i fragt og emballageomkostninger.

 

Men i forbindelse med de stigende fragtpriser valgte vi for 3 måneder siden at ændre systemet så alle vore priser blev sat ned med 10% og var herefter + fragt. Samlet set steg prisen på en gns.ordre med 4%. Om prisen er inkl. eller ekskl. fragt ændrer jo ikke på slutprisen, men måske der er en psykologisk barriere vi ikke har været opmærksom på. Vi kan ihvert fald mærke at omsætningen er faldet siden dette tiltag.

 

Er der nogle derude som har et godt bud/råd mht. denne problemstilling og måske allerede har gjort sig nogle erfaringer omkring dette?

 

Det skal lige nævnes at i forbindelse med ændringen i vores prissammensætning skiftede vi også fra Danske Fragtmænd til PostDK, da vi her kunne få den bedste pris på fragten. Og de erfaringer vi har gjort indtil nu er ikke ringere med PostDK, nok endda en smule bedre mht. leveringssikkerhed.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvorfor ikke vende den om, giv kunderne en mængde rabat ved køb over 500 kr.

Det er altid møg irriterende når der kommer ektra pris og gebyr på den første pris man er blevet præsenteret for.

Den værste i den skuffe er fakturagebyr (hvis det er så bøvlet at sende en faktura, så lad vær!)

Men det forudsætter selvfølgelig at prisen er rigtig fra starten ( at kunden finder den god) kan det være at du med prisforhøjelsen er kommet på den forkerte side af stregen.

 

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener at have hørt, at der snart kommer nye regler, der siger, at eventuelle fragtomkostninger skal være udpenslet i ordrebekræftelsen.

Fragt er i øvrigt blevet meget, meget dyrt, og der kommer jævnligt prisstigninger på grund af stigende godsmængder, forhøjede oliepriser, flaskehalse på arbejdsmarkedet m.v.

Vi har lige skiftet Danske Fragtmænd ud med TNT på alt pallegods. Det fungerer supergodt og er langt billigere.

Det skal også siges, at jeg er meget lidt begejstret for Danske fragtmænd efter de oplevelser jeg har haft med dem det sidste halve år. Særligt fragtmændende på den forkerte side af andedammen (Sjælland). Havde bl.a. en chauffør i røret, der ikke kunne læsse en ramme af, der vejede 30 kg. Jeg havde endda papirer på, at den kun vejede 30, idet den var galvaniseret og her afregnes prisen bl.a. efter vægt. Han kørte den så ind til Taastrup Fragtcentral igen..tsk..tsk.

Jeg kan på det kraftigste anbefale TNT, på trods af det amerikaniserede islæt, selvom de vidst er hollandske.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har prøvet det samme, altså at have haft fri fragt ved køb over 500.- og derefter ændre det til at folk skal betale fragten, og så at varen er billigere. men næ nej, det der skete var at vi ikke havde en eneste kunde i 3 dage efter tiltaget, hvorefter jeg den 4 dag lavede det om igen (tilbage til det gamle 500 system), og der gik ikke 2 timer før den første ordre trillede ind, så jeg skal aldrig lave om på det halløj igen.




Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Min erfaring som e-handelschef hos Bog & idé er, at det bedst kan betale sig at indregne fragtpriserne i produkterne - og så tilbyde fri levering uanset ordrestørrelsen. Det giver tab på de helt billige produkter, men psykologien betyder enormt meget ved nethandel - og netop udgifterne til levering er noget af det, som skræmmer rigtig mange kunder væk. Hvis man er på et marked, hvor der ikke er konkurrence ned på sidste krone, kan det godt betale sig. Men selvsagt ikke på EDB-produkter og lignende, hvor forbrugerne er meget prisfølsomme...
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

Jeg er af den opfattelse, at fragten skal være ved siden af. Det er vi jo vant til fra mange andre e-handelssteder. Desuden så tror jeg, at du vil tabe penge på ikke at opkræve fragten ved siden da, da produkterne ellers ville komme til at se for dyre ud.

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har nu kørt med den ændrede prispolitik i et stykke tid og vi kan nu se at vort salg har normaliseret sig igen. Så til Magle vil jeg i hvert fald sige, at 3 dage nok lige er i underkanten at give det. Som udgangspunkt har jeg hele tiden ment at det var mest reelt at skille tingene ad og gøre det gennemskueligt for kunden, hvad varerne egentlig koster. Vi må jo huske på at de fleste varer som sælges på internettet skal konkurrere med priser i fysiske butikker. Og i en tid med kraftigt stigende distributionsomkostninger, mener jeg personligt at det er mere fair at skille tingene ad.

Men netop pointen med varernes prisfølsomhed er selvfølgelig meget væsentlig. Og det er jo ikke lige meget om det handler om 2 kg øko.kartofler til 18,- kr. eller om en bog der vejer 500 g til 300,- kr. Så derfor kan man vel konkludere at der ikke findes nogen standardløsning. Men blot skal man i alle tilfælde tænke sig godt om inden man beslutter sig. For man kan ikke lave om på sin prispolitik hveranden uge...

 

Har man endelig skilt tingene ad, mener jeg jo også at det giver nogle fordele ud over at prisen på varerne selvfølgelig ser mere attraktiv ud. Som eksempel kan nævnes Dell som en gang imellem kører kampagner med gratis fragt. Og jo flere parametre der er at skrue på, rent markedsføringsmæssigt jo bedre.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Lars P .. 3 dage kan godt være meget hvis man taber mange 1000 kr om dagen.
Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må nok sige jeg mener det har en vis salgseffekt, hvis man skal købe over et vis beløb for at opnå fri fragt. Jeg køber ihvertfald altid selv lidt mere for at komme op over grænsen end jeg ville gøre hvis der var fri fragt på alt.



 



Lone



Side 1 ud af 2 (20 indlæg)