Jeg står og vakler lidt mht. om prisen på en vare skal være inkl. fragt eller om fragten skal stå for sig selv. I vores netshop sælger vi bl.a. økologiske fødevarer som jo er meget prisfølsomme varer og med en forholdsvis lav avance. Til gengæld er det jo noget alle skal bruge Vi har fra starten haft det koncept at alle priser var inkl. fragt ved et minimumskøb på 500,- kr. og ved køb under blev der tillagt 65,- kr i fragt og emballageomkostninger. Men i forbindelse med de stigende fragtpriser valgte vi for 3 måneder siden at ændre systemet så alle vore priser blev sat ned med 10% og var herefter + fragt. Samlet set steg prisen på en gns.ordre med 4%. Om prisen er inkl. eller ekskl. fragt ændrer jo ikke på slutprisen, men måske der er en psykologisk barriere vi ikke har været opmærksom på. Vi kan ihvert fald mærke at omsætningen er faldet siden dette tiltag. Er der nogle derude som har et godt bud/råd mht. denne problemstilling og måske allerede har gjort sig nogle erfaringer omkring dette? Det skal lige nævnes at i forbindelse med ændringen i vores prissammensætning skiftede vi også fra Danske Fragtmænd til PostDK, da vi her kunne få den bedste pris på fragten. Og de erfaringer vi har gjort indtil nu er ikke ringere med PostDK, nok endda en smule bedre mht. leveringssikkerhed. |
Hej
Hvorfor ikke vende den om, giv kunderne en mængde rabat ved køb over 500 kr.
Det er altid møg irriterende når der kommer ektra pris og gebyr på den første pris man er blevet præsenteret for.
Den værste i den skuffe er fakturagebyr (hvis det er så bøvlet at sende en faktura, så lad vær!)
Men det forudsætter selvfølgelig at prisen er rigtig fra starten ( at kunden finder den god) kan det være at du med prisforhøjelsen er kommet på den forkerte side af stregen.