Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så vælg dog for hel.... hvem i vil sælge til ...

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er en ivrigt Amino læser - og når tiden tillader det - kan jeg også godt lide at give mit besyv med - og nu trak tastaturet mig alligevel hen foran skærmen.

 

Men efter at have læst især denne kategori i flere måneder - slår det mig hvor få tanker mange har gjort sig omkring valg af målgruppen - såvel økonomisk som størrelsesmæssigt. Som iværksætter er det sindsygt vigtigt at man bruger sine kræfter (og penge) rigtigt. Mange af de markedsføringstiltag der giver den største respons bygger på en grundig udvælgelse af målgruppen - for der er altså forskel på at sælge ydelser til henholdsvis Danske Bank og den lokale tank (ja det var med vilje at det skulle rime)

 

Så når i skal vælge indsatsområder er det vigtigt at arbejde men nogen helt specifikke parametre - og meget af det er sund fornuft - men sat i system:

 

Eksempel 1:

 

Til dig med sutterne - markedsfør dig over for alle vuggestuerne - der kommer din målgruppe og de fleste institutioner indkøber mange sutter på et år. Lav en plakat - stor som et ondt år - med en planlægningskalender på (plads til stuenavn og pædagognavne m.m.- den vil ryge op ude i mellemgangen på vuggestuen hvor alle kan se den ( i rigtig mange af institutionerne - og ja nogen vil kassere dem)  - fantastisk billig markedsføring - i øjnhøjde

 

Eksempel 2:

 

´Til dig der skal starte ejendomsmæglerbutik - Gå til den lokale ugeavis - få fat i boligsektionen og noter så alle de ejendomme i området der er til salg nu. Og om 5 måneder når du starter op finder du ud af hvilke ejendomme der ikke er solgt - så laver du specifikke søgeannoncer i avisen hvor du søger efter ejendomme der minder mistænkeligt meget om dem - for de er jo interesserede i at sælge og er højest sandsynligt ikke vildt tilfredse med deres nuværende mægler. Kombiner det med tilpassede flyers på de veje det drejer sig om - husk at give til alle på vejen ellers blander du dig i andres kommisionsforhold. Igen er det markedsføring lige i hjertet af målgruppen - og så er det oven i købet billigt.

 

Ovenstående eksempler skal illustrere at det er vigtigt at isolere de potentielle kunder (segmentering - hvis jeg lige må smide et fagudtryk på bordet) og så ramme dem hvor de er  - det kan være svært men det eraltså bedre end at skyde med spredehagl.

 

Det er også læren om at man skal turde vælge og sige at der er nogen kunder der er mere til ens produkter/ydelser end andre - men det er et valg mange ikke kan lide at tage - men erkend i opstarten at man ikke kan sælge effektivt over en bred vifte.

 

Håber ikke ovenstående lyder for skolelæreragtigt ...

 

God sommer til alle

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Spændende læsning! :-)
Ja som der jo så ofte bliver sagt har man alle som målgruppe ender man op med ingen som målgruppe :-) (øhhh ham der sagde dette første gang formulerede det vist lidt bedre end jeg lige har præseteret! *G*)

 

Glæder mig til at se hvilke kommenatrer der falder her :-)

Mette

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten

Sikke da en overskrift, du må da virkelige have gjordt det godt, og fedt for dig......,

 

Jeg var bare sikker på godt nok efter meget kort tid herinde, at dette var en forum, hvor man kunne ede om hjælp, uden at blive til grin eller blive hånet på som du lige har gjordt......................

 

Har du tænkt på at det er her mange ville spørger om det, du på en knap så pænt måde har kaldt dumme spørgsmål, som ikke er velovervejet, de har jo overvejet det siden de spørger .......................

 

Jeg syntes ikke at det var pænt gjordt!

 

Håber at du vil være lidt mere imødkommene uden at være nedladende en anden gang.

Tak på forhånd

 

Jennifer Jensen


 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jennifer

Jeg kan kun give dig ret..

 

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

 

Jeg opfattede ikke indlægget som hånligt... men som en positiv provokation til at få folk op af stolene!
Nogle gange kan det være svært at læse stemninger i de skrevne ord, så det afhænger ofte af øjnene der ser og hvilke humør man lige er i (i hvert tilfælde for mit vedkommende), og lige nu er jeg næsten ikke til at pille ned fra den lyserøde sky.. fordi jeg er så spændt på at vi snart går i "luften" med vores projekt :-)

Indholdet af indlægget kunne jeg godt bruge kontruktivt :-)

 

MVH Mette

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mette

Ok - det er jo først og fremmest dig, der jo skal kunne bruge det til noget - og hvis det har det fint med det ¨, så er det ok med mig.

Ja, det lyder da s..spændende med projektet..knæk og bræk..jeg krydser fingrerne..og et stort tillykke.

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/10/2006 9:29:40 PM Forfatter: Jennifer Jensen
Jeg var bare sikker på godt nok efter meget kort tid herinde, at dette var en forum, hvor man kunne ede om hjælp, uden at blive til grin eller blive hånet på som du lige har gjordt......................








Det er det bestemt også, Jennifer... I tilfælde, hvor indlægget var oprettet som et spørgsmål af en anden, ville han normaltvis også lave nogle indlæg med bedre omgangstone og mere forståelse for den der stiller spørgsmålet... Jeg tror alt i alt var det vist godt nok, det Karsten ville, det endte bare ud lidt uheldigt, fordi han er så ivrig :)

Du kan trygt stadig skrive indlæg og bede om hjælp herinde. Dette var bare lidt uheldigt og er 85,6 % sikker på, at det ikke var hensigten ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Indlægget er ment som et konstruktivt opråb - og jeg skal beklage hvis nogen mener jeg har været nedladende og hånlig. Det var på ingen måder hensigten - men jeg stgår ved at nogen af de klassiske opstartsfejl er at man ikke har segmenteret sin målgruppe.

 

De 2 eksempler jeg kom med var for at pege på løsningsmodeller - ikke for at hænge dem specielt ud.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænkte nok det bare var sådan noget :)

Du er da heller ikke typen der håner, Karsten ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jennifer og Kim

Jeg har i min tid som Amino læst mange af Karsten''s posts her på Amino, og jeg giver Rollike ret i, at der er tale om ''Positiv Provokation''!

Jeg har det fx med at skrive noget der i tonefaldet mest af alt minder om dokumentation af software kildekode ;-) Så det er godt, at Karsten får "hvirvlet lidt støv op", det giver stof til eftertanke!
/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)