Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så vælg dog for hel.... hvem i vil sælge til ...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes Karsten har fat i den rigtige ende her. Mange iværksættere gør sig ikke den "ulejlighed" at analysere deres egen målgruppe og opbygge en fornuftig forretningsplan, selvom det mest er for deres egen skyld de burde gøre det.

Karsten påpeger blot det vigtige i netop at få defineret målgruppen inden man kaster en masse penge og energi i projektet. Det er i virkeligheden meget åbenlyst at alle burde gøre det, men mange iværksættere har desværre en "vi-kaster-os-bare-ud-i-det-strategi". Det tror jeg er én af årsagerne til, at mange iværksættere (eller deres pengeinstitut) mister lysten efter et par år.

At analysere sin målgruppe er ikke bare noget man gør inden man starter; det er en løbende proces, ligesom det er at revidere sin forretningsplan og budgetter. Markedet og konjukturen ændrer sig løbende, og dem der ikke følger med dør en langsom død - medmindre, naturligvis, at ambitionen blot at at drive en "hobbybutik" hvor man har andet lønnet arbejde ved siden af.

Nå, men dette indlæg skal heller ikke opfattes negativt (bare for en sikkerheds skyld). Det er både et skulderklap til Karsten og et indspark til debatten



Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

 

Jeg kan jo bund og grund ikke være mere enige i det i siger, men det er bare måden, man siger det på, jeg oplever daglige fortvivelse hos iværksætter som ikke syntes at det er logisk eller nemt, spørger de mig, ved jeg jo lige hvad de skal gøre, ellers undersøger jeg alt hvad der at undersøge,  lige indtil jeg skal rådgive mig selv, så kommer den klasiske, gøre jeg nu det rigtig er jeg nu på det rette vej, og de leder tit og ofte til "mærkelige" spørgsmål, for dem som ved hvordan man skal markedsføre sig, men dt ved dem som spørger ikke.

Hvad er klassiske fejl for dem som er ny med en ide??????? og for førstegang skal realiserer sin drøm???

 

Jeg har da allerede spurgt om nogen ting, som jeg normal i rl aldrige ville spørger om............

 

Det er da sin sag og skal ud af busken og få en avis til at skrive om sig selv, eller tage ind til vuggestuer, som er økonomisk ramt og måske risikere at få et nej, det er da måske vejen frem, men man må lige ige tingene på et bedre måde.

 

Det er ikke altid uanset hvad man er iværksætter som, at man føler sig stærk og kan klare al verdens spark i rumpen vel, det har vi jo i forevejen janteloven til..................

 

Mange hilsner

Jennifer Jensen

 


Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jennifer,

De klassiske fejl er vel nogenlunde beskrevet i tråden herover; nemlig ikke at have styr på sin målgruppe (som faktisk kan være noget af det vanskeligste at definere). Der ud over skal enhver iværksætter selvfølgelig overveje forretningsplanen, budgetterne ikke mindst have et afklaret forhold til nærmeste familie. Alt dette er inden det første (og i nogen tilfælde afgørende) møde med banken.

Har man problemer med ovenstående kan man a) delvis få hjælp udefra eller b) droppe sin idé. Hvis man som iværksætter ikke også i høj grad er sælger, når man ikke efter min mening ikke langt. Der er sandsynligvis visse undtagelser, men jeg kender ikke så mange af dem....

Vi må som iværksættere erkende, at vores pengeinstitutter nok er det væsentligste holdepunkt. Har vi ikke dem med, når vi ikke så langt. Investorene  er ikke interesseret i småprojekter og vi vil ikke afgive en del af kagen (indflydelsen) til dem.

Janteloven kan vi ikke bruge til så meget....

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten og I andre.

 

Jeg var jo egentlig igang med noget andet, som vedrører min forretning, -men så faldt øjnene på din overskrift, -og så måtte jeg altså liiiiiiiige se.. Og hvis jeg kender dig ret Karsten, så var det lige præcis det, som du ville have os til og se bare hvor mange svar der er kommet..  Du rammer jo lige i hjertet af os allesammen og nogle gange skal vi provokeres og jeg opfatter det ikke som ubehøvlet eller det, der ligner.

 

Faktisk har jeg så sent, som i dag, måtte ændre lidt holdning til min egen mulige kundekreds. Jeg definerer jo overordnet min målgruppe, som mødre mellem 25 og 40, -men idag er der sket noget ret sjovt. Der er gået "bedsteforældre" shopping i det. Pludselig er der kommet ret så mange ordre fra bedsteforældre. Hvordan kan jeg se det? Jo, de bestiller gaver til børnebørn med søde kort og deslige, -så måske skulle jeg tage "tråden" op og lave noget der. Så tak for din påmindelse Karsten...

 

Jennifer - Jeg er sikker på at hvis du spørger om noget, så skal du også nok få et ordentligt svar i en god tone, -og jeg mener bestemt ikke at du eller andre skal føle sig trådt over tæerne af Karsten . (sagt i en rolig og meget velmenende tone). Karsten vil blot åbne vores øjne, og det trænger vi vel alle til engang imellem, -og der findes ingen dumme spørgsmål... -Selvom jeg kan betro dig, at jeg indimellem føler at jeg stiller nogle, men jeg håber så bare at der sidder en velmenende amino derude, som svarer mig alligevel.. Så kan han/hun jo grine af mig og underholde om det ved middagsselskaber og lign. Det kan jeg jo heldigvis ikke se... Vi er jo alle nybegyndere på et eller andet stadie.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Målgruppe er en ting - men noget andet, og ofte endnu vigtigere, er at vide hvad du sælger. Let, vil nogle sige. Jeg sælger sutter, eller værktøj, eller biler. Men det er her de tager fejl.

Jeg kan huske et godt eksempel fra en kæde af store "værktøjsforretninger" (i stil med Silvan) i Australien, som jeg hørte fra en af mine gode kollegaer dernede. Forretningen markedsførte save, skruer, søm, boremaskiner osv. Og det gik ned ad bakke. Selvom de markedsførte produkterne lige præcis overfor deres målgruppe virkede det bare ikke effektivt nok. Lige indtil en klog reklamemand fortalte dem at de slet ikke skulle sælge værktøj, men løsninger - resultater frem for metoder. De begyndte så at markedsføre "gør det selv", at sælge "forbedringer af dit hjem" eller "få en pænere have" og resultaterne viste sig hurtigt i form af et voldsomt stigende salg.

Og hvad gør Silvan herhjemme? Lige præcis det samme - de sælger "gør det selv" - de reklamerer ikke for de produkter de har, men det som produkterne kan gøre for dig.

Så, når du kender din målgruppe, så find ud af hvad det er for et behov du i virkeligheden opfylder (eller kan opfylde) hos dem.
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/11/2006 9:57:50 AM Forfatter: Mikkel deMib Målgruppe er en ting - men noget andet, og ofte endnu vigtigere, er at vide hvad du sælger. Let, vil nogle sige. Jeg sælger sutter, eller værktøj, eller biler. Men det er her de tager fejl.

Jeg kan huske et godt eksempel fra en kæde af store ''værktøjsforretninger'' (i stil med Silvan) i Australien, som jeg hørte fra en af mine gode kollegaer dernede. Forretningen markedsførte save, skruer, søm, boremaskiner osv. Og det gik ned ad bakke. Selvom de markedsførte produkterne lige præcis overfor deres målgruppe virkede det bare ikke effektivt nok. Lige indtil en klog reklamemand fortalte dem at de slet ikke skulle sælge værktøj, men løsninger - resultater frem for metoder. De begyndte så at markedsføre ''gør det selv'', at sælge ''forbedringer af dit hjem'' eller ''få en pænere have'' og resultaterne viste sig hurtigt i form af et voldsomt stigende salg.

Og hvad gør Silvan herhjemme? Lige præcis det samme - de sælger ''gør det selv'' - de reklamerer ikke for de produkter de har, men det som produkterne kan gøre for dig.

Så, når du kender din målgruppe, så find ud af hvad det er for et behov du i virkeligheden opfylder (eller kan opfylde) hos dem.

 

Ihh hvor har du ret.. Tænk engang det har jeg jo allerede lært på et af de her rigtig gode AMU kurser jeg har været på i forbindelse med en lederstilling. Men jeg har da ikke spekuleret over det i et par år nu.. Hvor er det dejligt at der sidder nogle og gerne vil dele sådanne vise ord! :-) Tak!
Jeg skal da vist ned i skabet og finde min kursusmappe frem!
Mikkel.. Du kommer altid med nogle rigtig gode input!

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Nøddegangen 12, Holte
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra ''Mig med sutterne''!

 

Jeg føler mig ikke hånet! Jeg tager det bestemt som et kærligt skub!

Min målgruppe er jo ret tydelig, og vuggestue-kalender-ideen er da slet ikke dårlig! Tak for den.

Jeg vil gå igang med at producere plakater/flyers til ophængning i jordemoderkonsultationer rundt omkring på de danske hospitaler. Der sidder vordende mødre og venter og venter.....

Og så har jeg sendt min ''pressemeddelelse'' til et stort glitret månedsmagasin for mødre. De har meldt positivt tilbage! Herligt.

 

Kærligst

Anne-Dorthe


 

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej dig med sutterne

 

Hvor er det kanon, det skal du nok få på benene.

Jeg glæder mig til at læse om dig, rigtig meget held og lykke.

 

Mange hilsner

Jennifer Jensen


Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Godt nok er det et ældre indlæg

 

Men jeg syntes nu at det lyder som om at karsten nygård lige har afsluttet et weekendkursus på et iværksætter center og stadigvæk har "Travlt med at have travlt"

 

Så bare et kort held og lykke i din opstarts fase her fra

 

 

 

- Tag det ikke personeligt men jeg kan også godt lide at være nedværdigende af og til hehe -

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)