købe et hus, gøre det istand, og sælge det igen... - Side 4 - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hvilken virksomhed skal jeg starte? "

købe et hus, gøre det istand, og sælge det igen... hviken forretningsform skal jeg vælge

Side 2 ud af 2 (18 indlæg) < Forrige 1 2
Amino-karma 23.452
Fra Farum
Tilmeldt 19. jan 06
Indlæg ialt: 5.951

Skattekonsulenterne ApS
Skrevet 22-03-2009 kl. 14:53

Afgørende er som sagt alene at man har beboet ejendommen på et tidspunkt i ejerperioden. Den kan godt udlejes til beboelse efterfølgende. Men spørgsmålet er i relation til Koludabyg om ikke vi er inde  i noget næring i forvejen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Amino-karma 12
Tilmeldt 22. mar 09
Indlæg ialt: 2

Handy-and
Skrevet 23-03-2009 kl. 18:50

Tak for svarene intil videre... Nu har jeg da nogen tanker at arbejde videre med...

Handy-and

Amino-karma 3
Tilmeldt 4. jun 19
Indlæg ialt: 1

Vil starte firma
Skrevet 04-06-2019 kl. 18:00
Hej Handy-and

Kom du igang med dette projekt, jeg har fået den samme ide og vil høre hvordan du evt. gjorde?

Amino-karma 538
Tilmeldt 17. feb 14
Indlæg ialt: 119

Mikkel Hv
Skrevet 04-06-2019 kl. 22:02

Jeg har holding og drift som ApS. Man kan ikke købe ejendomme uden at hæfte personligt.
Overskud i drift kan føres op i holding, så ens kassebeholdning reduceres mest muligt.

Amino-karma 178.318
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.954
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 04-06-2019 kl. 22:14

Mikkel Hv:

Jeg har holding og drift som ApS. Man kan ikke købe ejendomme uden at hæfte personligt.
Overskud i drift kan føres op i holding, så ens kassebeholdning reduceres mest muligt.

hvordan reduceres lige kassebeholdningen?? - Mener du ikke - “Så evt risiko for konkurs i drift gøres mindre, ved at overskud efter skat er flyttet op i holding?”

Venlig hilsen John H

Amino-karma 538
Tilmeldt 17. feb 14
Indlæg ialt: 119

Mikkel Hv
Skrevet 05-06-2019 kl. 06:38

@John
Jo, korrekt. Jeg er ikke så stærk i de fagtekniske termer. Det er min revisor heldigvis :)

Amino-karma 265
Tilmeldt 16. dec 17
Indlæg ialt: 87

Hanssing
Fra N-Control
Skrevet 05-06-2019 kl. 07:16

Cookie - John Hannover:

hvordan reduceres lige kassebeholdningen?? - Mener du ikke - “Så evt risiko for konkurs i drift gøres mindre, ved at overskud efter skat er flyttet op i holding?”

Mener du så ikke: Så evt risiko for konkurs i HOLDING gøres mindre, ved at overskud efter skat er flyttet op i holding?”  :-)

At flytte overskudet op i holding, og dermed holde egenkapitalen lav øger alt andet lige risikoen for konkurs af drift, men minimere eksponeringen for den reelle ejer ved en konkurs.....

Amino-karma 178.318
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 38.954
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 05-06-2019 kl. 10:17

jeg mener - at flytte udbytte fra drift til holding reducerer ejer af drifts risiko hvis drift går konkurs-  men ser ikke lige fordelen med reducerer kasse - hvad det naturligvis gør når udbyttet kontant flyttes - og jo - det at flytte pengene øger vel risiko i drift - som holding dog kan holde hånden under med lån hvis det er kontant problem som giver konkursrisikoen i drift

vh John H

Side 2 ud af 2 (18 indlæg) < Forrige 1 2

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :