Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af mærkevare uden at blive sagsøgt

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

 

Jeg har fundet nogle Outlets i Europa der sælger udgåede Ralph Lauren, Tommy Hilfiger og Burberry tøj helt vildt billigt.

 

Kan jeg sælge dem fra min forretning uden at blive sagsøgt røven ud af bukserne?

Skal jeg have en speciel tilladelse fra de forskellige producenter eller er Outletsne tilladelse rigelig, eller er tilladelse fra nogen af dem ikke vigtig?

Skal jeg tage kontakt til de danske leverandør? (ville helst undgå det)

 

på forhånd tak

 

skal bare lige sige har ikke tænkt mig at sælge noget af det over nettet.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis tingene bliver solgt i et andet EU-land, vil der med meget stor sandsynlighed ikke være noget problem - så er der nemmelig ingen der kan forbyde dig at opkøbe dem og at videresælge dem i Danmark. Det vigtigste er umiddelbart, at du er 110% sikker på, at der ikke er tale om kopivarer - i så fald kan det ende med at blive en dyr fornøjelse for dig.
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er 100% sikker på det ikke er kopivare, for det er Ralph Laurens egen outlet der sælger dem. Kan Ralph Lauren ikke sagsøge mig hvis sælger dem uden derers tilladelse?

 

 

 

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
nej - parallelimport er lovligt indenfor EU..
Så længe du kan bevise at produkterne 100% ikke er fake kan de ikke gøre noget som helst.

Tilmeldt 24. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, parralel import er lovligt inden for EU''s grænser. Dvs. det er fuldt lovligt at købe varerne billigere hjem i ekspempelvis Frankrig og sælger dem i DK.

Det er bliver brugt i mange mange firmaer og med mange forskellige varer.

 

Men jeg vil også sige at du skal passe rigtig meget på, og få på skrift at det tøj du køber er ægte og der ikke er tale om kopier. Så kan du hvertfald bevise at du har handlet i god tro.

 

Man kan ikke altid se om tøjet er ægte, har læst at COOP nåede at sælge omkring 1000 Calvin Klein tights, før de fandt ud af de ikke var ægte. Så jeg ville passe på!

 

Men du kan sende mig en mail, så vil jeg med glæde sende dig nogen adresser på nogen wholesalers omkring i Eu der skulle være gode nok!

 

God sommer allesammen !

 

Theis

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart er det bare at komme igang.

Du må bare slå dig op som autoriseret forhandler af de givne mærker.

 

/K

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

 

Det er helt korrekt at du kan importere varerne.

 

Du skal dog passe på - selvom du køber varerne direkte fra fabrikkens outlets kan de sagtens finde på at sagsøge dig for at sælge kopivarer, hvis du sælger dem for billigt. Om ikke andet så for at chikanere dig.

 

Hvis de sagsøger dig, kommer fogeden og konfiskerer dit lager - og så hjælper det ikke meget at du står med et stykke papir, hvorpå der står at du har købt varene fra outletten - typisk tager det flere uger før sådan en sag bliver behandlet færdig og du kan få dine varer tilbage. Det er derfor svært at drive en forretning med disse varer, da du kan opleve at dit varelager i perioder befinder sig bag lås og slå hos politiet -- også selvom de er ægte og købt lovligt ;-)

 

Held og lykke,

 

Mattias

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

 

Jeg er lidt i tvivl om jura''en i dette forhold.

 

Hvis vi forudsætter følgende :

 

                                        Varerne er ikke kopivarer !

                                        Der er betalt Dansk told og moms af varerne !

                                        Der ligger ved varerne en deklaration fra leverandøren om

                                        at varerne ikke er kopivarer !

 

Hvad og hvem skulle så afholde mig fra at købe dem i Uzbekistan, Kenya eller et andet land uden for EU ???   og så videresælge dem i Danmark ????

 

Hilsen Bo

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad og hvem skulle så afholde mig fra at købe dem i Uzbekistan, Kenya eller et andet land uden for EU ???   og så videresælge dem i Danmark ????

Producenten!

 

Hvis ikke du med baggrund i EUs regler om varenes frie bevægelighed kan sælge dem i Danmark, kan producenten forbyde dig at sælge dem.

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10-08-2006 16:48:10 Forfatter: lundsfryd
Producenten!

Hvis ikke du med baggrund i EUs regler om varenes frie bevægelighed kan sælge dem i Danmark, kan producenten forbyde dig at sælge dem.



 

Det lyder da ikke så godt, hvis det er rigtigt

 

Nu var det mest jura''en som jeg var interesseret i at vide noget om, så hvis du lige gider pege på det sted i "Varernes fri bevægelighed i EU", hvor der står noget om import fra lande som er udenfor EU så ville jeg blive vældig taknemmelig.

 

Så vidt jeg husker så omhandler "Varernes fri bevægelighed i EU" noget om told, afgift og beskatning af produkter indenfor EU eller med andre ord noget om tekniske handelshindringer indenfor medlemslandene og ikke noget, eller ret meget, som producenter fra lande uden for EU kan gøre for at hindre dig/mig/vi/os fra at handle med deres produkter.

 

Lige på falderebet skal jeg sige at jeg ikke kender jura''en i dette, så ovenstående er kun et udtryk for hvad jeg tror og kan nogen pege på noget lovtekst som siger noget om det så vil jeg være taknemmelig for det.

 

 

På forhånd tak

Bo

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)