Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kopi af firmanavn samt "koncept"

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg er for nylig støt på reklamer fra Lynby storcenter på diverse busser og reklame skilte med samme ord som er navnet på min virksomhed

De reklamere blandt andet med dette :

 

http://lyngbystorcenter.dk/templates/lsc/popups/program_frugtdage.pdf

Jeg har selv kæmpet for at få navnet på min virksomhed som sælger juice, smoothies og frugtsalat kendt via reklamer m.m.

Nu ser jeg pludselig dette og føler at de får noget ud af det som jeg har oparbejdet. Der er flere folk der har ringet og fortalt om det vedrøre min virksomhed, da de også sælger smoothies og friskpresset juice m.m. som er nøjagtig det jeg har gjort i 1 år nu.

Kan jeg på nogen måder lægge sag an mod dem der har valgt konceptet eller andet, evt en erstatning da jeg ser det som at de misbruger den indsats jeg har gjort for at få mit mærke kendt.

Håber i kan hjælp med nogen råd inden jeg går videre med det.

 

På forhånd mange tak

 

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal finde dig et noget mere unikt navn, hvis du skal gøre dig forhåbninger om at få eneret til brugen indenfor din branche.

 

Jeg ville droppe evt. yderligere kamp, hvis jeg var dig.

 

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man vil bruge tid og penge på at markedsføre sit navn, så skal man have navnet beskyttet.

Hvad angår koncepter er det umuligt at beskytte. Det står enhver frit for at lave en McDonald eller 7-eleven, - det er alene navnene der er beskyttede. Så er det ganske vist ulovligt at kalde den 7-elevenski eller McDinald, men det er alene fordi forbrugerne ved navneligheden kunne tro at det var de oprindelige. Det gælder kun fordi navnene er beskyttede, - ikke fordi de aber efter og laver det samme i selve konceptet.

/Michael

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

lamino:
Kan jeg på nogen måder lægge sag an mod dem der har valgt konceptet eller andet, evt en erstatning da jeg ser det som at de misbruger den indsats jeg har gjort for at få mit mærke kendt.

Kom videre i dit liv og brug kræfterne på dit eget projekt.  Du har da ikke i din vildeste fantasi forestillet dig at Lyngby Storcenter stopper et arrangement der begynder i morgen og slutter på lørdag. Udgifter og tid til juridisk hjælp vil overstige alt hvad du ville kunne få ud af det. Der er kun 1 vinder hvis du vil bruge tid på dette - og det er advokatstanden.

Tutti Frutti er ikke et specielt navn - det er gængs udtryk som bruges meget  i relation til frugt. At sammenstille frugtdagene i Lyngby med dit koncept er lidt flot når nu kun en lille del af deres arrangement berører dit produktområde.

Henrik

Der

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så så klovn..-- rolig nu, jeg spørger så jeg kender til reglerne omkring emnet.. behøver nødvendigvis ikke være om lige præcis dette projekt lynbycenteret har kørende..

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan gode gamle McAllan komme på banen igenBig Smile

"En pølsehandler i Silkeborg kaldte sig McAllan og fik et stort salg ud af det. Men nu må han opgive navnet. Den store McDonald koncern har vundet en retssag mod pølsemanden. Retten fastslog, at man kun kunne kalde sig noget med »Mc«, hvis man virkelig hed det. "

Dommen blev dog anket.

"Pølsemanden Allan Petersen fik i dag Højesterets dom for, at han gerne må kalde sin pølsebod for "McAllan". Det var den internationale fast-food kæde, McDonald, der havde indstævnet Allan Petersen for overtrædelse af mærkevare-loven og markedsføringsloven. Ud over sagsomkostningerne, skal McDonald udrede 40.000 kr. til Allan Petersen. Sagen har været meget omtalt, og mange mennesker har støttet ham - Fremskridtspartiet har enda opstillet ham som folketingskandidat.

Efter dommen sagde Allan Petersen, at det havde været en "fantastisk oplevelse" at få dommen i dag. Informationschef Birgitte Boers, McDonald, var upåvirket af dommen, sagde hun til DR-TVA Nyhederne. Men selskabets advokater havde læst de danske love, og bemærket, at det var nødvendigt at handle, for overhovedet at hævde sin ret til et varemærke, sagde hun.

[Allan Petersens favorit-whiskey er "MacAllan", og det kælenavn fik han af sine venner for over 20 år siden. Da han åbnede sin pølsebod forkortede han det til McAllan - netop for ikke at komme i konflikt med whiskey-mærket.] "

Hvis ikke dette er en farce, hvad er det så?Smile

Hvis du ikke har foretaget dig noget som helst for at registrere "Tutti Frutti", så ligger du efter min bedste overbevisning, som du har redt. Navnet emmer ikke ligefrem af originalitet og store associationer. Dette er bare min uforbeholdne mening.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)