Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Abonnementsbetaling i Danmark

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg vil gerne høre, hvor man kan få oprettet en abonnements betalingsløsning i Danmark? Altså en løsning hvor man får brugere til at indtaste deres betalingskort, og derefter gemmes deres oplysninger på en sådan måde at vi automatisk trækker penge hver måned.

Hvor kan man få lavet sådan en løsning/aftale?

Desuden vil jeg gerne høre om, hvilke juridiske regler der er indenfor dette, hvis nogen ved det? Altså regler for abonnementsbetaling i Danmark, online.

Der er nemlig nogle problemer med det kunne jeg forestille mig. I og med man går ind og gemmer en brugers kortoplysninger, vil det jo teoretisk set blive tilgængeligt på en database(skal der være en bestemt form for sikkerhed?), og i princippet kan jeg som ejer af databasen gå ind og hente kortoplysningerne, og i princippet kan vores database blive hacket og kortoplysninger kan blive stjålet og misbrugt.

Jeg har brug for noget viden omkring dette, kom med alt hvad du har, selv den mindste ting er relevant og ellers hvor jeg kan læse mere om det på nettet.

På forhånd tak!

Dbh. Yngvi

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har undersøgt abonnementsbetalinger med kreditkort til eBrev tidligere, og vi er nået frem til, at det ikke er så svært igen.

Først og fremmest skal du have dig en almindelig indløsningsaftale hos PBS. Dernæst skal du have en abonnementsbetalingsindløsningsaftale (vildt ord). Med det på plads, kan du gå til din udbyder - vi bruger Quickpay, som har muligheden for abonnementsbetalinger i deres Pro-pakke.

I praksis fungerer det ved, at du sender kortnummer samt et internt ID til Quickpay. Quickpay opbevarer kortnummer samt dit ID i deres database, og når du ønsker at trække penge på kortet, sender du besked med ID'et til Quickpay. De forestår trækningen.

Du opbevarer altså ingen kritiske data i din database, men blot et ID, som en eventuel hacker ikke kan bruge til noget - pengene, der kommer fra trækninger, ender jo på din konto alligevel.

PBS har nogle krav, som skal opfyldes for at få den særlige indløsningsaftale - der er bl.a. krav til vejledning, mulighed for at framelde sit kort igen m.v. Alt det får du besked om når du ansøger om indløsningsaftalen.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon! Du lettede lige trykket i mit hovede en hel del. Nu ved jeg hvordan jeg skal overkomme det  "problem" ;)

Det er lækkert at man ikke skal tænke over så meget juridisk i og med at Quickpay gemmer de følsomme oplysninger. Så det er relativt nemt at gå til.

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)