Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IIS mand/kvinde søges til optimering af stort site!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er løbet ind i et problem ang. hukommelse på vores site.

Det sker vel hver 14 dag at vi løber tør og så bliver alle billeder vist som et rødt kryds.

En kyndig har udtalt at vores site bruger alt for meget hukommelse. Og jeg kan forestille mig at nogle ting er programmeret uhensigtsmæssigt så de suger alt for meget hukommelse.

Sitet er et frækt datingsite, så der kommer mange bruger igennem, og der er rigtig mange funktioner at holde styr på. Sitet er programmeret i asp og kører på MS SQL server.

Vi må derfor have hjælp udefra. En mand/kvinde der kan kigge koder igennem, finde årsagerne til at hukommelsen løber løbsk og herfra optimere i samarbejde med vores faste programmør.

Det kræves at du har styr på IIS, og en kæmpe fordel at du har arbejdet med store sites før og selvfølgelig er billig i drift. Fast pris foretrækkes.

Miss-g

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det ikke tænkes at serveren er underdimensioneret?

Måske en opgradering kan løse problemet.

Mvh

Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Prøv at besøg www.flexer.dk  der sidder rigtig mange dygtige freelancere klar til at hjælpe dig, de har hjulpet mig, med mine problemer, og jeg har været mere end tilfreds.

mvh

Christian

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Vi kan eventuelt tage et kig på det for dig ... jeg har en rigtig dygtig Windows tekniker og jeg er heller ikke selv helt tabt bag af en vogn.

Vi har begge to erfaring fra Adult-branchen tidligere, både mht udvikling og hosting.

Kontakt mig på mmc@mc-solutions.dk el. ring på 41 28 28 08

Fra Thorsø
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 23
Fra  Prokumo Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror også at et kig på hardwaren er billigere end at skulle kode og databaser igennem. SQL ER bare glad for specielt ram.
Med mindre du naturligvis har en mistanke om, at programmeringen er helt i hegnet, så ville jeg kigge på hardware.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jan Skinnerup:

Jeg tror også at et kig på hardwaren er billigere end at skulle kode og databaser igennem. SQL ER bare glad for specielt ram.
Med mindre du naturligvis har en mistanke om, at programmeringen er helt i hegnet, så ville jeg kigge på hardware.

Med i den sammenhæng vil det være relevant om belastningsproblemet er opstået som følge af en øget aktivitet på sitet, eller om det har været et problem hele tiden.
I MySQL kan man sætte den til at logge de sql-forespørgsler der er særligt langsomme til en fil, så man kan holde øje med hvor det er databasen har hastighedsproblemer, jeg vil tro der findes tilsvarende muligheder i MSSQL.

Det lyder lidt underligt i mine øjne hvis det er IIS der har performanceproblemer med blot at servere billeder, så vil jeg nærmere tro at det er noget bagvedliggende der er skyld i problemet.

Jeg vil for god ordens skyld sige at mine ovenstående betragtninger er teoretisk funderede, da jeg generelt ikke arbejder synderligt meget MSSQL og IIS i det daglige.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jan Skinnerup:

Jeg tror også at et kig på hardwaren er billigere end at skulle kode og databaser igennem. SQL ER bare glad for specielt ram.
Med mindre du naturligvis har en mistanke om, at programmeringen er helt i hegnet, så ville jeg kigge på hardware.

Det lyder ret underligt, at et problem der opstår hver 14. dag skulle kunne løses med en større maskine. Især med de symptomer, der beskrives. Jeg kender dog intet til ASP, IIS eller MSSQL, så det kan da godt være, at det er et load problem.

Fra Thorsø
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 23
Fra  Prokumo Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ach... jeg havde lige overset det med hver 14. dag og læst det som "død under spidsbelastning". My bad...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det mest logiske at gøre i første omgang vil vel være at få identificeret flaskehalsen med sikkerhed, så man ved med om det er f.eks. IIS eller MSSQL der æder serverens hukommelse. Her ud over bør man sætte noget logging af ressourceforbrug op så man kan se om det er en udvikling der sker løbende eller om det f.eks. forårsages af nogle bestemte scripts er eksekveres på bestemte tidspunkter. Selvom det naturligvis er ret oplagt, så husk også at kigge i eventloggen for at se om der er noget der løbende fejler.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hver 14 dag lyder for mig ikke som om det har noget med spidbelastning og antal af brugere at gøre (ikke direkte ihvertfald)

Men som Sune og nogle andre også har hentydet kræver det lige en undersøgelse af loggene osv.

Mit umiddelbare gæt ville være et memoryleak i asp koden, og jeg tror ikke at serveren er underdimensioneret hvis det kun sker hver 14 dag.

MEEEN som sagt uden en fornuftig undersøgelse er det alt sammen gætteri.

Nu har jeg for det meste kun arbejdet med MSSQL express og workstation men jeg har ikke fundet en "slow query logging" så hvis der er nogen der kender til det i MSQL er jeg meget ivrig efter at høre mere. Smile

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)