Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritik af skovjacobsen.dk ønskes

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Jul 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Inden du læser nedestående, så prøv at gå ind på vores site www.skovjacobsen.dk og se om i forstår konceptet. Kom endelig også med kritik af layout og design. Der er stadig et par stave-bøffer hist og her.

På forhånd mange tak :)

 

Konceptet

Vi er to gutter der har udviklet et produkt, der gør det muligt for virksomheder at skabe og vedligeholde regningsforklaringer til deres website. Som i sikkert selv har oplevet fra f.eks. jeres elselskab kan regningerne ofte være meget svære at forstå. Derfor ringer mange kunder ind, hvilket er dyrt for virksomheden.
Idéen er så at drive folk ind virksomhedens website og bruge regningsforklaringen i stedet for at ringe ind.

 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse. 

Jeg sendte lige et hurtigt, morgentræt øje din vej og synes det ser godt ud.
Lækkert og forståeligt. Dog studsede jeg i halvandet sekund, over det store banner på forsiden. Jeg synes "brødteksten" er go', men man snubler lidt i overskriften, som måske ville have mere punch, hvis den bare hed "SPAR TID".  Eller "Spar tid og penge", eller sådan noget. 

Til de hurtige tekstbøffer, var der lige et par nutids-r fejl, blandt andet på forsiden, hvor "bevare" skal være "bevarer" og under "om os", er der en "invistere", der skal være "invisterer".

Derudover, ville jeg foreslå at man på siden "Kontakt", rykkede formen ud i højre side og i venstre side viste kontaktadressen som I også viser under "om os", samt laver et direkte mail-link dér også, så folk selv kan vælge om de vil bruge formen eller ej. Det skaber større tryghed, at se jeres adresse og telefonnummer, når man kontakter jer, end blot en hel anonym form.  I kunne evt. også lave en dropdown eller lignende i formen, med bestemte ting, folk kan kontakte jer om, eksempelvis: "Jeg ønsker en gratis demonstration af produktet" og "jeg ønsker mere information om produktet", "jeg har et spørgsmål angående teknik" eller lignende. Det hjælper folk over den hurdle det er, at tage kontakt, hvis de ved at I venter på lige den slags spørgsmål de gerne vil stille - og "får dem hele tiden". Derudover vil det hjælpe jer, med at sortere skidt fra kanel og I ved præcis hvad folk er ude efter og kan derefter targete dem direkte, med henblik på salg

Derudover synes jeg at siden var rigtig fin - og bare det lille screendump har allerede hjulpet mig langt på vej til at forstå produktet - og jeg blev glad over at se, en video også var tilgængelig, til dem der er rigtigt interesserede. 

 

Held og lykke med det hele :-)

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger samme disclaimer som Lone, at dette er rigtigt tidligt på dagen. Det er en flot, gennemført side...

Dog vil jeg påpege at det muligvis ikke er så rationelt at have en "Læs Mere" knap på banneret på siden der handler om at læse mere om produktet, det skaber en unødvendig og ubrydelig cirkelrefference :)

-Karsten

 

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligesom der mangler et bilelde elelr lignende på forsiden?

Fra København
Tilmeldt 25. Jul 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Mange tak for dine input. Jeg har ændret Kontakt siden som du sagde. Rigtig god idé.

Tak :)

Fra København
Tilmeldt 25. Jul 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Det har du helt ret i det. Det får jeg rettet.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Ideen er god, hvis den i praksis fungerer lige så enkelt, som du siger - altså "bare uploades til hjemmesiden". Det lyder jo ret nemt, men vi er mange der nok ved, at der er alt for mange måder at placere den fil på......

Sprogligt har jeg to ting: ordet "regningsforklaring" består godt nok af to danske ord, men det er noget sammensat og lettere vanskeligt at få mening i, før man ser regningen med de lilla pile. Regning er også et fag, en metode mm. Jeg ville nok opfinde en anden dansk betegnelse, hvis det er muligt. Det kan vel også bruges på en faktura, ordre, lønseddel, offentlige blanket og meget andet...?

Desuden vil I vinde mange point hos potentielle kunder ved at få en journalist til at gennemskrive jeres tekster, der mangler lidt professionalisme. Men rigtig god idé - den tror jeg på.

vh Michael Aage

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Et rigtig godt koncept. Kan det kun bruges til dokumenter, som regninger o.lign? Eller kan det bruges til forklaring på et upset på en hjemmeside f.eks. ?

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er det sent på dagen (for mig) og jeg sidder og hænger lidt med hovedet. Men det jeg bed først mærke i er rent design messigt:

- Når jeg skimmer siden hurtigt er det eneste der falder i mine øjen et unødvendigt stort banner, der ikke formår at forklarer hvad programmet er
- Derefter bemærker jeg at det er flash uden bevægelse, det virker unødvendigt. Hvorfor bruge flash når man ikke vil benytte Flash'es styrker?
- Tekst layout messigt mangler der rum de rigtige steder, rum skaber plads til ast bemærke de vigtige ting.

Nu ved jeg ikke hvor meget du/i ved om divs fag udtryk inden for design. Men da jeg er lidt trat orker jeg ikke at forklarer mig lige nu, spørg gerne ind så skal jeg vende tilbage og forklarer når jeg er mere frisk. Men her følger et par ting jeg bemærker:

White spacing (micro og macro) virker lidt overset. Jeg syntes den godt kunne trænge til lidt tanke på begrebet C.R.A.P

Håber at det hjalp lidt, uden at være for nørdet. Ellers skal jeg gerne forklarer.

Og husk det er ment konstruktivt :)

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ok det er nu morgen og jeg fortryder nu at jeg skrev det forrige indlæg så sent på dagen. Et indlæg mere proppet ed fejl skal man lede længe efter. Desuden ender jeg med at lyde som en opblæst nar. Nå men pyt, done is done. :)

Jeg står stadig ved mine udtagelser, ville dog gerne have omformuleret dem.

Det jeg ikke udspecificerede var hvad jeg mener med C.R.A.P:

Contrast
Der bør være tydelige kontrast forhold imellem ting som ikke omhandler det samme.

Repetition
Genbrug farver, skrift størrelser osv. for på den måde at guide kundens øjen.

Alignment
Man bør sørge for at ting er placeret rigtigt i forhold til andre ting. Tag en avis som eksempel, al tekst er placeret relativt i forhold til anden tekst/billeder.

Proximity
Hvis noget er relateret til noget andet bør det stå tæt på hvad det er relateret til.

Jeg håber at de ovenstående design principper kan hjælpe jer. Nu giver det forhåbentligt lidt mere mening. og sidst men ikke mindst godmorgen til alle og må vi alle få en smuk solbeskinnet dag.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)