Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i Tyskland, Sverige eller Norge

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej I kære Aminoer,

jeg er i gang med at åbne et e-handelsfirma som køber fra forskellige grossister og sælger det via internetauktioner og webshops.

Jeg er så langt i processen at jeg troede jeg havde udarbejdet min forretningsplan, men det var indtil jeg mødte min bankrådgiver. Det er min ide på sigt at åben en afdeling. Tyskland, Sverige eller Norge eller måske flere af disse steder og jeg havde skrevet MÅSKE i forretningsplanen. Men da min rådgiver læste dette var han nærmest ved at få et hjerteanfald og krævede at jeg udarbejde en plan over hvad det kræver at åbne en virksomhed i disse lande og hvilket regler der gælder.

Så for at sparer min arbejdsbyrde, tænkte jeg at jeg ville få lidt hjælp fra dem som sidder med den hårde information - nemlig amino brugerne

Så hvis der er nogen af jer som har noget information om åbning af virksomhed i et af de tre ovenstående lande må i meget gerne skrive en lille besked eller smide et link.

Mvh

- carstenblach



Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender ikke selv til noget af det, men har selv spurgt om tyskland herinde. Men hvorfor er det du vil åbne i et af disse lande eller flere ? Du siger internet auktioner, og der kan du jo sagtens sælge her hjemme fra ?
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

helt korrekt, jeg kan sagtens sælge fra Danmark - problemet ligger i af forsendelser til andre lande fra Danmark koster kassen. Forsendelse i og fra Tyskland er langt billigere, men for at opnå en aftale med f.eks. DHL skal man have en registreret afd i Tyskland - så er derfor jeg kunne være interesseret i at åbne en mindre afd. i disse lande.

 

Forsendelse er et konkurrenceparametre på Internet auktioner da kunden selv betaler for forsendelsen - så jo billigere forsendelse jo større chance for at kunden køber produktet.

 

 

- Carsten Blach

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten

 

Jeg syntes vi har meget lignende interesser, nu ved jeg ikke have du handler med, så jeg kan ikke sige om vores interesser kan være modstræbende.

Vi har netop leget et 500 kvm tip top lager, med ca. 60 kvm kontor, med god beliggendhed i Flensborg. Derudover har vi et kontor i Nørresundby Aalborg. Vi har ligeledes en plan om at åbne afdelinger i Sverige og Norge.

 

Som du siger så er transporten til Danmark fra fx tyskland, ret dyr, hvis det sendes direkte, men på denne måde som vi har det, så sendes varerne til os, fx enkeltvis, hvilket indenfor tyskland er ret billigt, 30-40 kr. og med afhentning af postdanmark på vores adresse i Tyskland, ja så sender vi videre i danmark til også omkring 50 kr, så istedet for at give 300 kr for at få sendt en pakke direkte fra tyskland, for at sende den videre med postdk til 350 kr, ja så giver vi nu i alt omkring 100 kr i fragt pr. pakke/vare istedet for 350 kr. altså en besparelse/fortjenestep på 250 kr!

 

Kig her for at læse om firmaoprettelse i henholdvis Tyskland og Sverige. Norge har jeg ikke kunnet finde noget om på nettet.

 

Tyskland: Dantax.dk (det er dem vi har oprettet vores GmbH igennem, DE er YDERST proffesionelle og har styr på ALT) det tager en eftermiddag nede hos dem, at få styr på alle detaljer)

 

Her kan du læse om firma oprettelse i Sverige http://www.svenske-muligheder.nu/document/?menu=126 

 

Du må meget gerne kontakte mig hvis du har spørgsmål eller lign. vi kunne evt. finde ud af et samarbejde, hvis du vil have et sted som du kan starte med at bruge til at have styr på vidersendelse af varer osv. til de danske og svenske kunder.

 

Du må meget gerne sende mig en PM med hvad i laver osv.

 

Mvh

 

Kim Sand Sørensen 

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Kim

 

Vi er ligeledes i opstarts/planfasen af en afd. i Tyskland og har rent panden mod muren med hensyn til netop fragten og lokation.

 

Derfor var det jo nærmest en tidlig julegave:-) at finde dette forum, hvor man kan få oplysninger om næsten alt erhversfagligt.

 

Med hensyn til dit svar til Carsten omkring et evt samarbejde, så ville vi måske være interesseret i et samarbejde, hvis tilbudet er gældende.

 

Vi ønsker ligeledes at få et mindre kontor/lager i netop nordtyskland, hvor vores varer kunne opbevares og videresendes til Danmark.

 

Så hvis du stadig er åben for et samarbejde er du velkommen til at skrive en PM og vi kan tage det derfra.

 

Ellers god jul og godt nytår.

 

Mvh John Pedersen

 

 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er også etableret med et firma i nordtyskland.

Startede med at bruge Dantax men da de fakturerede mig helt vildt for en email hvor de egentlig bare havde skrevet at det ville krøve et personligt møde valgte jeg at skifte over til Danrevision i Handewitt hvor jeg har fået god service og ingen ubehagelige overraskelser på priser. Der er også en del billigere rådgivere dernede hvor du kan få et GMBH en del billigere end de 2 førnævnte og også med dansk support.

 

Du kan dog godt lave en aftale med DHL i DK om at sende pakker til Tyskland til en god pris, der må du have misforstået noget.

 

Men synes klart du skal komme til Tyskland da der er billig arbejdskraft, postdk henter gerne dine pakker gratis (ved en vis volumen), nemmere at komme ind på markedet hvis man er dernede, tyskerne vil hellere købe fra et firma de kan se fysisk ligger i Tyskland og meget mere. Vi har i hvertfald ikke fortrudt selvom vi endnu ikke er begyndt at prøve at komme ind på det tyske marked grundet webprogrammører der ikke kan finde ud af at overholde deadlines.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)