Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alias Vs. 301 redirect

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Mine spørgsmål passer godt ind i denne tråd, så jeg tillader mig lige at "udvide" trådens indhold:

1.

Er der nogen forskel på .dk domæner med bindestreg (som skal have en 301-redirect) og så andre domæner med f.eks. internationale endelser, som man køber, for at undgå at andre tager ens navn?

2.

Skal .com, .net, .eu, .mobi, .me (og hvad man ellers vil købe) bare have en 301-redirect til det aktive domæne, eller skal man "lade dem ligge" tomme uden indhold på nettet?

3.

Hvad sker der hvis man ender med at have måske 10 domæner til at pege på ens .dk adresse? Betyder mængden af 301-redirects noget mht. SEO?

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, Anders!

Hvad gør jeg så hvis det er terapi-nord.dk der skal have en 301 til www.terapi-nord.dk ?

Mette

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mette

Du er velkommen! 

Du viderestiller til www ved at lave en .htaccess fil i mappen uden www med dette indhold:

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
rewritecond %{http_host} ^terapi-nord.dk [nc]
rewriterule ^(.*)$ http://www.terapi-nord.dk/$1 [r=301,nc]

Mvh Anders 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Smukt Anders - det er sgu da hjælp så det basker - mange tak :)

Mette

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der er 3 måder at pege et domæne på et webhotel hos UnoEuro.

Den første er ved at købe domænet som et "Tilknyttet Domæne", som principielt er et alias for dit webhotel (det svarer til en såkaldt Host-header tilknytning).
Det fungere så det tilknyttede domæner blot viser samme indhold som hoveddomænet, der er ingen redirection involveret, og adresselinien ændre sig ikke, hvilke et noget mange værdsætter. Tilknyttede domæner kan også hente indhold fra en anden mappe på et webhotel, så du kan have flere forskellige domæner, med forskelligt indhold, på samme webhotel.

Den anden mulighed er en HTTP viderestilling, som gøres via UnoEuro's kontrolpanel, under DNS Administration. Her kan man med en redirection pege et domæne på en hvilken som helst URL, og vælge om du ønsker det skal ske via en normal redirect, eller med en 301 redirect. Denne mulighed findes for alle domæner der ligger hos UnoEuro.

Den sidste mulighed er at få foretaget en URL viderestilling fra en 3. part (fx. gratisdns).

Hvilken løsning der er mest SEO optimal, vil jeg lade de andre herinde svare på :)

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Sommer:


Den anden mulighed er en HTTP viderestilling, som gøres via UnoEuro's kontrolpanel, under DNS Administration. Her kan man med en redirection pege et domæne på en hvilken som helst URL, og vælge om du ønsker det skal ske via en normal redirect, eller med en 301 redirect. Denne mulighed findes for alle domæner der ligger hos UnoEuro.

Ja, og det er præcis denne løsning med 301 redirect der skal bruges. Headers ser korrekte ud (tror jeg), men udersider giver en "404 Not Found". Ifølge Anders burde både hovedsiden, samt undersider lave redirect.

Anders Saugstrup:

Så viderestilles parterapilight.dk korrekt til parterapi-light.dk - inkl udersider! :-)

Betyder dette så at UnoEuros "301 Redirect" funktion ikke kan bruges, og at man bør gøre det manuelt?

Mere konkret eksempel, er der nogen der kan se om vind-smart.dk laver en korrekt 301 redirect til vindsmart.dk? (lavet med unoeuros funktion)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have også undersider laver 301 redirects, er den bedste løsning et tilknyttet domæne, med en .htaccess fil som laver et redirect for alle requests (Som Anders skrev). Dette virker dog naturligvis kun på Linux servere.

En URL viderestilling hos UnoEuro, viderestiller pt. ikke undersider, jeg undersøger lige om vi ikke kan få lavet dette.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så bruger jeg .htaccess på mine Linux webhoteller.

Tom Sommer:

En URL viderestilling hos UnoEuro, viderestiller pt. ikke undersider, jeg undersøger lige om vi ikke kan få lavet dette.

Super hvis I gør noget ved tingene. Det er jo ikke alle hosting firmaer der kan prale af det ;-)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det korrekt at der nu er en 301 på terapeut-københavn.dk som peger på www.terapi-kbh.dk ?

På forhånd tak

Mette

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

Er det korrekt at der nu er en 301 på terapeut-københavn.dk som peger på www.terapi-kbh.dk ?

På forhånd tak

Mette

terapeut-københavn.dk svarer her hos mig - så den er der ingen redirect på.

 

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)