Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect 301 eller Addon domain?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvis jeg skal have et domain: www.example.no til at viderestille til en norsksproget side på www.example.com , hvad er så bedst?

Skal jeg tilføje domainet som et addon og pege det mod www.example.com/Lang_NO/ eller er der smartere måder at gøre det på? Er der nogen ide i at lave et www.no.example.com ? Siden er oprettet i relation til et fysisk produkt, der udelukkende vil blive labelled med www.example.com.

Ideen er at anvende Modx på www.example.com og samle alt indhold her, sådan at flere admins kan tilføje og redigere i materialet og poste det på forskellige sprog. Derfor hensigten med redirects til de forskellige sprog, så alt materiale kan ligge på samme server og under samme administrator panel.

Jeg ser frem til at høre jeres inputs.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver helt sig selv, hvis du ikke har et CVR nummer i Norge så kan du ikke få et .no domain. Norge kræver at du har virksomheden registreret i Norge for at kunne få et Norsk domainenavn. 
 

http://example.com/no/dokument-navn.xxx mener jeg er mest elegant.
Du kunne også gøre som HP at skrive både contry codes og domain extension med ind også ville det se sådan ud: http://example.com/country/dk/da/dokument-navn.xxx

Se f.eks. http://www.iso.org/iso/english_country_names_and_code_elements

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jmgranner,

Tak for svaret og link.

Det norske domæne indehaves skam og jeg skal blot have det sat op til at redirecte til .com domænet.

Jeg håbede på, at du ville svare noget i den stil, da det også er den måde, som jeg bedst kan lide. Og det giver vel ikke SEO problemer i sidste ende?

Når jeg laver redirecten, så linker jeg bare direkte til www.example.com/no/no/documentnavn , sådan at den springer den engelske forside over?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen, der har et bud på mit sidste spg? Surprise

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil så tillade mig at være uenig :)

Når google indeksere dit .com site skal den jo afgøre hvad den vil tage med i .no indekset og hvad den skal tage med i f.eks. .co.uk eller .com indekset. Dette valg kan du gøre meget nemmere for Google ved at køre dit Engelske site på .com domænet (Eller hvis det nu er til england på et .co.uk domæne) og dit norske site på .no sitet.

Jeg kan slet ikke se en grund til at redirecte, men jeg ville selvfølgelig linke til mit engelske site fra det norske site og omvendt.

Hvis dit CMS ikke kan klare at køre med samme interface imod forskellige domæner ville jeg nok overveje at skifte, men så ville du jo nok heller ikke kunne lave no.example.com  løsningen (Som jeg ellers syntes er den næstbedste løsning). Jeg kan nu heller ikke se det helt store problem i at skulle logge ind på to forskellige sites, for at lave en side på henholdsvis norsk og engelsk, men der kan jo være nogle specielle behov som jeg ikke tager med i overvejelserne.

Min erfaring er at et lande specefikt domæne er den sikre vej til at blive fundet på en lande specefik version af Google, og det er jo målet.

Også lige til dit sidste spørgsmål:

Hvis du nu vælger den løsning som jeg så ikke er så vild med, så vil jeg helt sikkert sørge for at dine norske brugere kommer direkte ind på den norske del af dit site, og altså ikke ind på den engelske forside.

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene I to!

Jeg havde selvfølgelig ikke tænkt på udgaven at anvende begge domæner og så linke imellem dem ved hjælp af landevalg. Det var jo den bedste løsning på mit spørgsmål.

Hav en fortsat god dag.

Flemming

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)