Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af betalingsform på web butikker...

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Kom lige forbi tråden. Jeg er som mange andre også for kort-betaling, da jeg tror mange dropper fra idet at de skal oprette en ewire konto. Det kunne evt. være smart, hvis du kunne gøre det nemt at få en konto, evt. ved brug af alt det info, som folk allerede har indtastet på din hjemmeside?

Nu siger du også at du har hørt meget dårligt om PBS osv.. Men ewire kører jo også over pbs, så det kan næsten kun være pbs'' service du har hørt dårligt om (og de kan godt være langsomme nogle gang :P)

// Jesper Skov

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-08-2006 08:10:58 Forfatter: Jesper Skov Det kunne evt. være smart, hvis du kunne gøre det nemt at få en konto, evt. ved brug af alt det info, som folk allerede har indtastet på din hjemmeside?

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med dette, Jesper?
Mine kunder skal kun indtaste info een gang...næste gang skulle info gerne hentes automatisk...


Nu siger du også at du har hørt meget dårligt om PBS osv.. Men ewire kører jo også over pbs, så det kan næsten kun være pbs'' service du har hørt dårligt om (og de kan godt være langsomme nogle gang :P)

 

Til gengæld skal man ikke vente over 30 dage på at få sine penge retur ved EWIRE betaling...og det er virkelig noget, der irriterer mig...og kunderne...

F.eks. ved rabatter, som ordresystemet ikke kan håndtere...lyder betalingen på normalprisen...og fakturaen er efterfølgende fratrukket rabatten...MEN ved PBS betalingsløsning kan man pænt vente i min. 30 dage på at få beløbet retur/frigivet på sin konto...og det er noget rigtigt ØV!

 

At oprette en EWIRE konto betyder:

Brug 5 minutter een gang for alle på at indtaste din info - du har en konto

Fremover: indsæt penge på kontoen ved at indtaste dit DANKORT/VISA 3 kontrolcifre

Så kan man bare handle løs


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg selv siddet som marketingchef hos ewire, men jeg holder mig af fortrolighedshensyn ude af den debat, da det ikke er alt for længe siden, jeg var der. Jeg synes dog, at check-out diskussionen er spændende. Man bør indregne en række parametre her:

1) Købsmotivationen fra start af. Har kunden blot prøvet shoppen af, eller gået målrettet efter et bestemt produkt? Hos Bog & idé, hvor jeg var e-handelschef, målte vi meget på antal produkter i kurven og beregnede derudfra konverteringsrater. Det man kan så ikke ved Spamfighter, som sælger primært ét produkt, men det er meget interessant, hvis I sælger flere. For det er jo især kunderne med mange og dyre varer, I ikke vil miste. Man kan også sammenholde dem, som springer fra, med deres surfingforløb på sitet op til da, men så bliver det komplekst.

2) Betalingsmuligheder. Du har ret deMib i, at selvfølgelig betyder Dankort noget, men lytter man til den virkelige verdens supermarkeder, så tjener de fede kroner netop ved kassen - altså ved checkout! Så her handler det om skepsis ved Dankort-betalinger. Derfor fatter jeg ikke, hvorfor ingen butikker med store og fede bogstaver ved checkout skriver, at man er bedre sikret med sit Dankort ved online handel end i de fysiske butikker?! Fint nok med et e-mærke logo, men tag dog det statement med!

3) Loyalitet. De interessante målinger er dem, hvor man også indregner i statistikken, om de har handlet før eller ej. Hos ENGODSAG.DK, www.engodsag.dk, har vi netop meget fokus på at skaffe loyale kunder til butikkerne. Det skyldes bl.a., at tal fra Bog & idé tiden, hvor jeg var, viste, at 45% faldte fra ved check-out ved førstegangskøbere, hvorimod det tilsvarende tal kun fra 10% ved genkøberne. Det er jo i og for sig logisk nok, men også tankevækkende for netbutikkerne. Så loyalitet og tryghedsskabelse bør være top-of-mind i seriøse webshops.

4) Mersalg. Endelig: Hvorfor arbejder ingen webshops med mersalg ved kassen? Giv dem dog et slagtilbud lige efter, at de har swipet deres kort i jeres butik - og fortæl dem, hvad de kan sikre sig, fordi de netop har købt ved jer. Sådant købmandsskab savner jeg også virkelig i DKs nethandel.
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonathan

 

Er du ikke rar og forklare det en gang til...for jeg er ikke sikker på, at jeg er helt med???

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilken del af det, og hvad er du ikke med på? :-)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-08-2006 18:01:22 Forfatter: engodsag Hvilken del af det, og hvad er du ikke med på? :-)

 

Hej Jonathan :)

 

Er det OK at sige...at faktisk er jeg slet ikke med ;)

 

EWIRE / PBS / CHECKOUT???

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm så er det jo svært, men jeg prøver:

1) Købsmotivationen fra start af.
Mål på dine kundestrømme, om de blot surfer rundt eller rent faktisk putter noget i kurven. Gør for få procenter det, så fremhæv kurven bedre og sørg for at produktudskifte og udvide. Når de har puttet noget i kurven, så analyser på, om dem, som falder fra, er de, som havde lagt meget eller lidt i kurven. På den måde kan du analysere, hvor dyrt det er, at de falder fra - og om der er mønstre i det.

2) Fortæl, fortæl, fortæl at man som forbruger er sikker, når man handler online. Og altid får pengene retur ved svindel. Skab TRYGHED.

3) Loyalitet. Hvor kommer kunderne fra til jeres butik? Kommer de fra prissammenligningssider, søgemaskiner, ENGODSAG.DK eller? :-) Det har betydning, for prøv at analysere hvem der er nemmest at konvertere. Find ud af hvilke typer forbrugere der besøger dig kort fortalt...

4) Mersalg. Tilbyd dem lignende produkter, når de har købt - og skab lyst til at købe mere.
Fra Århus
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg får lyst til at komme med et par få kommentarer, baseret på egne erfaringer.




Mikkel deMib skrev:        

”Jeg hørte for nyligt et godt foredrag (-), hvoraf det fremgik at omkring 40% (-) dropper ud netop ved betalingen.”



- Det er interessant at vide hvorfor de dropper ud, som Bo Jensen skriver og vores (få) brugerobservationer viser, så vil en stor af de kunder som dropper ud slet ikke købe (lige i øjeblikket hvert fald), de skal bare ind og se hvilke forsendelse- og betalings-muligheder der er. Det kan godt være du skriver det tydeligt på forsiden af din webshop at du ikke tager dankortgebyr ved betaling, men mange kunder vil gerne selv kan se det med deres egen indkøbskurv.



- Efter et redesign af indkøbskurven så oplevede vi en markant nedgang af dropouts ved betalingen (og det uden at ændre noget som helst på vores checkout-procedure). Forskellen bestod blot i at indkøbskurv nu udover produkter også viser forsendelses- og betalingsomkostninger samt ordre total.






Dato: 09-08-2006 11:33:28 Forfatter: engodsag Hmm så er det jo svært, men jeg prøver:
2) Fortæl, fortæl, fortæl at man som forbruger er sikker, når man handler online. Og altid får pengene retur ved svindel. Skab TRYGHED.


- Igen baseret på (de få) brugerobservationer og efterfølgende analyse, så fandt vi ud af at troværdig er et af de vigtigeste nøgleord for succes med vores webshop. Og rent faktisk tror jeg at hvis du bombarderer din kunde med budskabet om at hvor sikkert det er handle i din webshop, så kan det gøre din kunde mistænksom og underminere din troværdighed (kunden tænker måske: hvorfor er det nødvendigt at overbevise mig om hvor sikkert det er at handle i netop denne webshop - gad vide om der er noget fordækt i det). I stedet tror jeg på in-place-viden, altså gør det utrolig let for din kunde at få den viden han ønsker, der hvor han ønsker den. Det tror jeg er den bedste måde at skabe TRYGHED på.



VH

Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 17-07-2006 01:22:16
Forfatter: Mikkel deMib
Enhver begrænsning eller gnidning i betalingen nedsætter konverteringsraten - det ved alle der har tracket den slags :)



Det er interessante betragtninger. Jeg har ofte tænkt over, hvordan man tracker den slags ordentligt, så man får noget statistik, man kan forholde sig til?



Side 4 ud af 4 (39 indlæg)