Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaler kunden Dankort gebyret??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan foregår det i Jeres webbutikker og hvad er begrundelsen?

 

Jeg har altid haft den holdning, at folk skal kunne gennemskue prisen, hvorfor den totale pris er varepris + fragt.

Men mange webbutikker lader kunden betale Dankortgebyret (1,95 kr. + 0,1% af beløbet. Dyrere ved udenlandske kort)

Det er "småpenge" i de fleste tilfælde, f.eks. 6,95 ved varesalg på 5000 kr. Men har man mange ordrer så løber det jo op.

 

Lad mig høre Jeres mening, og om I mener at det kan skræmme kunder væk?

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener også at priserne skal være gennemsigtige, så hos os er varens pris den reelle pris og oveni lægger vi så fragtomkostninger og betalingsgebyr jfr. PBS'' satser. Vi har aldrig fået negative tilbagemeldinger fra vores kunder - i hvert fald ikke på dén konto
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg ved er det ikke lovligt at tage gebyr. Eller gælder det kun almindelige butikker?

Der var jo så meget tumult i forbindel med det populære gebyr på 50 ører.... :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
"Så vidt jeg ved er det ikke lovligt at tage gebyr. Eller gælder det kun almindelige butikker?"

 

Det gælder kun alm. butikker.

 

Kim/ Tropefisk: Ja det giver mig stof til eftertanke. Vil dog lige høre andres mening inden jeg beslutter mig for, om jeg skal ændre min fremgangsmåde. Men foreløbig tak for svaret.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan

 

I min butik betaler kunderne ikke dankort gebyr, da jeg mener at det vil "skræmme" nogle væk. Folk er ikke vant til at skulle betale for brugen af Dankort i fysiske butikker (jvnf. tumulten omkring de 0,50, som Mette også nævner) - og derfor mener jeg, at det vil afholde nogle fra at shoppe. Det afhænger jo selvfølgelig også lidt af den branche, som man er i. Der er jo et hav af børnetøjs forretninger på nettet og de/vi "faldbyder" jo næsten hinanden mht. pris og service - og her er tendensen at der ikke betales gebyrer, -så det var også med til at jeg valgte det fra.

 

Jeg har også på fornemmelsen at folk ikke kan regne ud hvad de så skal betale. De sidder og putter i kurven og pludselig bliver det meget dyrere (selvom det er ret små beløb) og så går de ud af køen og videre til et sted, hvor man ikke skal betale.

 

Det er lidt mere accepteret at der kommer fragt oveni, selvom man i min branche også er ved at gå bort fra dette og at shoppen betaler denne post.

Rigtig mange har en fornemmelse af at det skal være billigere at handle på nettet, -det kan man læse, som forbruger, rigtig mange steder, -at jeg så syntes at det ikke helt passer er en anden sag, men derfor vil folk ikke betale mere end de skulle i en fysisk forretning.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange internetforhandlere af computerudstyr ligger alle gebyrer over på
kunden, og jeg tror primært det skyldes en meget lille avance
varerne. Derfor accepterer jeg det nødtvunget hos dem.

Alle andre steder pisser det mig af, at der under check ud kommer flere
gebyrer på. Fragt er i orden, hvis prisen for dette har været
velannonceret fra starten af. Personligt foretrækker jeg dog "fragtfri
levering ved køb over XXX kr.
Forretningsmæssigt er det også genialt fordi det lokker mig til at købe for mere end jeg måske ellers ville have gjort.

Der snakkes andre steder her på Amino om at potentielle kunder smutter
fra handlen under betalingen, fordi noget generer dem. Det synes jeg
lyder meget rigtigt. Jeg er smuttet fra flere handler lige inden
betaling fordi butikken pludselig fordyrede varen med latterlige
gebyrer.

Drop dem, eller hvis I endelig vil have dem, så vær ærlige om dem.
Skriv på forsiden og let synligt at varen pålægges følgende gebyrer.
Alt andet er i mine ønske et forsøg på fusk og koster let salget.


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
I min hovedbranche tekstiltryk er det normalen med et hav af gebyrer, hvilket kan gøre det meget svært at gennemskue, hvad man i sidste ende skal betale for varen. Jeg har klippet ordet g.... ud af min ordbog, og bruger det kun når jeg skal forhandle med banken. Responsen fra kunderne har været MEGET positiv, da priserne uden ....... bliver meget mere gennemskuelige.
Dette princip har jeg selvfølgelig overført til mine webshops, da det også kunne få mig selv til at bakke ud af en handel, hvis der kommer for mange ....... på når jeg skal betale.

 

I august skal vores fodboldhold møde Den Danske Bank, og her er der selvfølgelig pålagt ...... for indkast, hjørnespark, mål m.m.   

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
skulle gebyret på 1,95 ikke sættes ned til 1,45 i løbet af i år (i maj mener jeg...)??

På vores afregninger er det stadig 1,95

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren.

Jo gebyret er sat ned til 1,45 du kan altid se de aktuelle priser på :

 


Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)