Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt navn til nyt firma

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas1974 >> Dur ikke rigtigt da domænenavnet er optaget.



Goaften>> Syntes ikke rigtigt, det minder mere om noget dødsboagtigt



Vinkler>> udemærket forslag, men domænet ejendomsforvaltning.dk er optaget af en konkurrent så måske ligger dansk-ejendomsforvaltning.dk lige lovlig tæt op ad denne.



 



 



Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 12. Jul 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael

 

Her er mit forslag:

 

    ADMI DOMI

ejendomsadministration

 

 

Navnet er en sammensætning af forkortet administration og forkortet domicil.
Der er ordspil mellem de to ord, begge på 4 bogstaver, 3 ens bogstaver og endelse på MI..

Den latinske ordlyd giver i mine ører navnet et seriøst præg. 

Det er nu et rigtigt navn, istedet for blot en betegnelse.

Man kan huske navnet.

Admidomi.dk er ledigt.

 

Håber det hjælper på vej.

 

Mvh René


 

 

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/25/2006 9:37:45 AM Forfatter: René Qvist
Her er mit forslag:








Ikke dårligt, det bliver helt sikkert taget med i overvejelserne. Tak for det.

 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 12. Jul 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :




Hej igen, Michael


Jeg har haft lidt tid til at se lidt på jeres projekt igen. ADMI DOMI fandt jeg alligevel lidt for dødt, og jeg har selv kæmpet lidt med at huske det, siden jeg foreslog det 
 


Ofte er det sådan umiddelbart, at man gerne vil ha' et navn der siger alt om firmaet. Så tænker man at kunderne med det samme finder én og selvfølgelig vælger én.





Men hvis navnet ligner alle de andre, eller ikke på nogen måde vækker noget i én, eller man ikke husker det så bladrer man hurtigt videre - eller finder det slet ikke..



Et fængende navn, som man husker - specielt når det normalt forbindes med noget helt andet - vil ofte give et rigtigt godt resultat. Pludselig er man ikke blot en af de andre, men rager frem med et navn der pludselig er en mærkevare - et brand - som i bedste fald bliver referenceramme for de andre!



Selvom I leder efter et navn der fortæller noget om administration i den traditionelle forstand, så prøv at vende den lidt rundt.



Jeg har leget lidt på papiret og forestillet mig hvad I vil signalere:



-tillid, seriøsitet, holdbarhed, pålidelighed, udskille sig, ikke geografisk bundet, kontrol
Jeg kom frem til ordet:

       JOYSTICK

Ejendomsadministration




Det lyder måske ikke særligt velegnet til et ejedomsadministrerende firma. Netop derfor er det et provokerende og dermed særdeles velvirkende navn at sætte op mod underteksten Ejendomsadministration. Metaforen er lige i blinket - man tænker om
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
hehehe....ordet joystick kan også relateres til erotiske produkter

Alt om både i Danmark

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 12. Jul 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, Bjarne - men nu står der jo Ejendomsadministration i underteksten - og det puster vist næppe særligt meget liv i dine associationer

 

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med "Ejendomsforvalterne" , der sammen med et .dk vil signalere, at det er dansk.

Og domænet ejendomsforvalterne.dk er ledigt...

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/28/2006 3:29:23 PM Forfatter: René Qvist
Ja, Bjarne - men nu står der jo Ejendomsadministration i underteksten - og det puster vist næppe særligt meget liv i dine associationer



Hmm.. jeg må give Bjarne ret, jeg tænker også på erotiske produkter og efter at have læst "ejendoms administration" tænkte jeg faktisk med det samme på administration af bordeller..  

 

Er jeg måske bare lidt kinky? Eller hvad?

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tænkte også på bordeller. Det var helt oplagt.

 

Men det er jo også blevet sagt, at alle typer ejendomme varetages. Måske det kunne bruges som underafdeling, som lige ud ad landevejen hedder JoyStick bordeladministration - en del af EjendomsForvalterne.dk-gruppen.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen med Joystick er god nok: At finde et navn, som adskiller sig fra alle de andre, kedelige navne på ejendomsselskaber.


 


Det kan f.eks. være et navn på en person, som forbindes med en af de kvaliteter, som selskabet helst vil forbindes med. Tænk på navne fra Biblen, græsk mytologi, tegneserier, æventyr, kendte film, litteratur, malerkunst osv.


 


Så kommer man frem til idéer som


 


Sokrates ejendomsadministration


Tarzan ejendomsadministration


Babel ejendomsadministration


Jens Lyn ejendomsadministration


Urban ejendomsadministration


Stauning ejendomsadministration eller kaos


 


Bliv ved. Bliv ved. Flere og flere. Skriv dem op på et stykke papir, så de giver associationer hele tiden. Og pludselig BING… så står det rigtige navn på blokken.


 


Mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Side 2 ud af 3 (27 indlæg)