Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter netværk Lolland-Falster

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Til alle iværksættere på Sydhavsøerne (Lolland-Falster)

Der er i aften stiftende møde på et splinternyt iværksætternetværk på Lolland-Falster. I samarbejde med Érhvervsråd Lolland-Falster, har vi taget initiativ til projektet Vindstyrke.net (website under udarbejdelse), som skal forene iværksættere i den sydlige region.
 
Målgruppen for netværket har vi betegnet -1 til +5 år for virksomhedsstart, men alle med iværksætterånd er meget velkomne.
 
Der er i netværket mulighed for udveksling af erfaringer, debattering af problemstillinger, share-and-care, og selvfølgelig muligheden for at finde nye spændende samarbejdspartnere.
 
Arrangementet foregår i Erhvervsråd Lolland-Falsters lokaler på Råhavegård i Holeby.
 
 
Fra 4850 Stubbekøbing
Tilmeldt 10. Jun 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Til alle iværksætterne, der dukker op til det stiftende møde i aften for et netværk på Lolland Falster -
Husk, at I har alle tiders chance for at deltage i landets første træf for mikrovirksomheder og frelancere, der finder sted i Nykøbing Falster 23.-25. september.
 
Andre, der ikke kommer fra Storstrøms amt, kan rent faktisk også deltage.
 
Læs mere på www.mikronet.dk
 
venlig hilsen
 
Abelone Glahn.
 
PS: Denne listes stifter,Martin Thorborg, kommer som en af hovedtalerne ved åbningen og fortæller om hvordan man kan vokse med sin virksomhed ved at tænke strategisk, frem for bare ved at arbejde mere og hårdere.
 

Til alle iværksættere på Sydhavsøerne (Lolland-Falster)

Der er i aften stiftende møde på et splinternyt iværksætternetværk på Lolland-Falster. I samarbejde med Érhvervsråd Lolland-Falster, har vi taget initiativ til projektet Vindstyrke.net (website under udarbejdelse), som skal forene iværksættere i den sydlige region.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var dog et rigtig godt initiativ I her har sat igang.

Vi har i ca 5 år haft et særdeles godt samarbejde med initiativrådet i Stubbekøbing som idag desværre er nedlagt, måske I skulle prøve at inddrage nogle af de gode gamle kræfter som f.eks. K-B Nielsen fra Stubbekøbing - han er simpelthen et overflødighedshorn af gode forbindelser og interesse for Lolland-Falster.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars C. Kender du til flere oplysninger om K-B Nielsen, så initiativtagere fra "sydøerne" eventuelt kan tage kontakt?

 
Bare lige et konstruktivt forslag
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DC

 
Det absolut nemmeste er at ringe til rådhuset i Stubbekøbing og spørge dem om nummeret til K-B Nielsen fra det gamle initiativråd - jeg tror desværre at K-B bliver en anelse muggen hvis jeg lægger hans telefonnummer ud her.
 
Det er iorden at henvise til undertegnede, hvis isen skal brydes ved første henvendelse til K-B.
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LC, det var såmænd bare ment som, at det af og til er meget godt at smide nogle kontaktoplysninger på bordet, hvis der nu opfordres til at man skal kontakte nogen; jeg kan umiddelbart bare ikke tro at den oplysning vi fik, vil være nok til at kontakte manden på den nemme måde..

Jeg skal iøvrigt ikke med - jeg bor omkring Kbh. Men jeg ville jeg gerne høre hvad både Abelone og Martin har at sige - og så er det jo altid hyggeligt at være blandt "ligesindede"

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære DC

 
Jeg har lært at gode forbindelser ikke bliver ved med at være gode hvis man ikke har respekt for dem, så føler de sig trådt på eller udnyttet - og så kan man se i vejviseren næsten gang man har brug for hjælp.
 
Da jeg bragte K-B frem i debatten, var det fordi man kan stille mange spørgsmål til hvem som helst uden at få det svar man leder efter, hvis man ikke stiller det spørgsmål der trikker den pågældendes små grå!
 
Hvis man istedet for har et spørgsmål om en specifik person/specifikt emne, så får man tit det svar man leder efter.
 
Sagt med andre ord, hvis man vil opbygge et netværk af iværksættere på LF vil det nok være fint at have et par gamle rotter med på banen - de arbejder tit perifert og er ikke lige netop den person en erhvervsrådgiver vil tænke på først, men hvis man kan serverer et navn for deres små grå, så kan man sikkert også få dem til at tænke i lidt andre baner.
 
Iørigt er eget fodarbejde ikke at foragte, ved en henvendelse til rådhuset kan man lige skynde sig at promoverer sit projekt overfor den man taler med - jo flere der kender til projektet, desto flere foretalere er der også i det lange løb.
 
Jeg vil gerne give et eksempel på dette. I forbindelse med vort GZ projekt i New York i 2002 (forslag til genopbygning af WTC som gave til US) kom vi i kontakt med en dansk baseret hjemmeside i NY om en kvinde der havde et netværk omkring mødrerollen - næppe lige vore kernegruppe, men alligevel et sted hvor vi har fået mange nye kontakter i US
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg har lært at gode forbindelser ikke bliver ved med at være gode hvis man ikke har respekt for dem"

Jeg er helt enig. Jeg kan selv ærge mig meget over de forretningsforbindelser der lissom ikke er blevet til noget, fordi jeg selv måske ikke på det tidspunkt var deres bedste forbindelse.
 
"Hvis man istedet for har et spørgsmål om en specifik person/specifikt emne, så får man tit det svar man leder efter. "
 
Jep. Og hvis man er heldig, så får man det svar man ikke vidste man ledte efter ;)
 
"Jo flere der kender til projektet, desto flere foretalere er der også i det lange løb." Yes. Det er nærmest en af de første regler inden for kaosteori og for i det heletaget at forstå sammenhæng med tingene..
 
Mit lille indlæg var som sådan bare ment som at jeg synes man skal give den kontakt man nu har til folk, frem for at "pakke det ind". Det er bare næsten det allervigtigeste at dem som gerne vil gøre noget, de også véd hvem der hver især eventuelt kan gøre hvad.. Det var kun det, der var det lille grundlag for mit indlæg.
 
Du lyder eller velsonderet :) Det gad jeg også godt være.
 
Jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg mere skal sige ligenu...
 
David
-
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære David

 
Jeg synes egentlig det er en rigtig fed tråd du her lægger op til at vi skal spinde - for at holde sammenhængen indsætter jeg nogle af dine citater: ** mit forrige svar - * dit svar
 
**Jeg har lært at gode forbindelser ikke bliver ved med at være gode hvis man ikke har respekt for dem
 
*Jeg er helt enig. Jeg kan selv ærge mig meget over de forretningsforbindelser der lissom ikke er blevet til noget, fordi jeg selv måske ikke på det tidspunkt var deres bedste forbindelse.
 
Du vil tit opleve at nogle forbindelser er kolde, lidt lunkne eller brandvarme. Deres temperatur er faktisk ikke ensbetydende med niveauet for deres interesse, men nærmere om deres umiddelbare humør - konen er måske skredet what ever.
 
Løsningen er mange forbindelser. Skal du bruge een for at kommer igennem - så skab 10 eller flere, du kan altid bruge dem i andre sammenhænge. Regn med at de taler sammen med ligesindede (apropos) og brug lige meget tid og fornemmelse (den 6. sans) på vurderingen af dem alle. Måske lidt højtravende men prøv!
 
Jo flere forbindelser du får, desto lettere er det at få lige netop den, der er hovednøglen. Det er sjældent du ved hvornår du finder hovednøglen - i de sjældne tilfælde hvor du ved det, vil du opleve en nærmest SUS fornemmelse, YES der var den!
 
*"Hvis man istedet for har et spørgsmål om en specifik person/specifikt emne, så får man tit det svar man leder efter.
 
*Jep. Og hvis man er heldig, så får man det svar man ikke vidste man ledte efter ;)
 
Det kan vist kaldes flødeskummet, får du for mange af dem (bliver du for fed af overflødighed), må du være mere specifik i dine spørgsmål - brug dit netværk til at finde frem til det helt rette spørgsmål - eller spørg en gang til. Netværket kan være kone, børn, far eller en du møder på gaden:-) faktisk er det blot et spørgsmål om at få afprøvet den lille tanke du har på andre end dig selv og så se deres reaktion - det er et fint parameter.
 
*"Jo flere der kender til projektet, desto flere foretalere er der også i det lange løb.
 
*Yes. Det er nærmest en af de første regler inden for kaosteori og for i det hele taget at forstå sammenhæng med tingene..
 
Alting hænger sammen i cirkler indeni og udenpå hinanden og som alligevel hænger sammen på den mest forunderlige måde.
Eksempel: Vi havde et projekt der i 2003 blev lagt lidt i mølpose (vores landminedetektor) som fra 1999 til 2002 blev promoveret meget voldsomt worldwide til alle statsoverhoveder i EU, USA, Asien og den Arabiske verden, Alle nyhedsmedier i EU,  US og Japan. Alle humanitære organisationer worldwide, vi fik f.eks. Oxfam der er den største i UK til at sende en mand til møde med os i København. Alle pengefolk fra Fortune 500 WW liste - alt ialt ca 5.000 forskellige steder og alt sammen uden held - altså forstået at vi kunne observere en forandring.
 
En opringning fra en sælger hos World of Defence betød at projektet blev genstartet. Denne sælger var så forhippet på at sælge os en annoceplads, at han accepterede at bringe en ide op om en artikel om vort projekt videre til sin redaktør. Redaktøren valgte at bringe en 2 siders artikel i deres magasin Defence Procurement Analysis, som igen betød at verdens førende producent indenfor landminerydningsudstyr har udbedt sig partnerskab, tilbud er sendt dem, men de vil nok lurepasse lidt og se om vi måske kan gøres møre ved at vente (det gør vi ikke, vi finder blot nye veje) - næste skridt er allerede taget og det vel nok største magasin indenfor branchen har valgt at bringe en 4-5 siders artikel om samme projekt, det vil formode
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars. Tak for et (lidt langt) inspirrerende indlæg!

Jeres minerydder skulle vel aldrig være dender plante jeg har hørt så meget om og set på tv?
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)