Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Vi RASLER ud af Google :(

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

> 301-redirects som jeg lod stå i vores .htaccess i 3 måneder.

Du må ALDRIG fjerne denne form for redirects. På med dem med det samme igen! ved at fjerne dem har du muligvis lie smidt en masse links ud med badevandet - og så er det klart du dropper i Google ...

> jeg eksperimenterede netop i går med et system til at kræve login for at se den fulde udgave af artikler (og dog samtidig lade botterne se hele artiklen)

Dette kaldes "cloaking" og er en yderst risikabel teknik, da søgemaskinerne opfatter det som spam

> findes der et værktøj der kan tjekke for døde links?

Ja, Xenus Spider Sleuth

> hvordan undgår jeg dét?

Start med at udelukke alle dine søgesider via robots.txt

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah shit - jeg fjernede dem igen dels fordi jeg synes det gjorde sitet langsomt og dels fordi jeg troede at det var et spørgsmål om bare at lære Google at der var nye adresser - jeg havde ikke opfattelsen af at de skulle være der til tid og evighed.

De er nu lagt på igen.

Hvis nogen kan forklare mig hvordan jeg konkret gør / hvad jeg skriver i min robots.txt, ville jeg blive vældig glad, for dér er jeg på bar bund og jeg har indtryk af, at det (heller) ikke er stedet, man vil eksperimentere sig frem.

Jeg har nu købt Thomas' bog og går i "træningslejr" - jeg har åbenbart forvoldt en masse skade i ellers god (og åbenbart uvidende) mening Broken Heart på mit stakkels website.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Held og lykke med bogen!

Dit døde link fandt jeg ved en tilfældighed, men også her kan Xenu hjælpe dig. Den lille fyr downloader du ganske gratis her: XENU - og den er nærmest selvforklarende.

God arbejdslyst!

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej klp29

Der er kommenteret på rigtigt mange relevante problemstillinger, men selvom du retter dem (hvilket du bør gøre) vil du næppe komme på toppen af Google med søgeord som "brudekjoler". Medmindre du læser med her:

Søger du på [site:bryllup.dk brudekjoler] mener Google at denne side er den vigtigste for dit site:

http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej.html

Men på dit site linker du med anker-teksten "Brudekjoler" fra alle sider til:

http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html 

Titlen på denne side er <title>Brudekjoleforhandlere - Bryllup.dk</title>

Hvilket i Googles øjne er det samme som at den IKKE handler om "brudekjoler".

Det er SUPER vigtigt at du gør op med dig selv hvilken side der er den allervigtigste for de enkelte søgeord og derefter er konsistent både gennem sidens tekstindhold / metatags OG intern linkning fra dine andre sider på sitet. Kun den vej igennem giver du Google mulighed for at tildele dig de bedste positioner.

Mvh Jesper Jørgensen

Deducta Online Marketing

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt korrekt som Jesper beskriver det her. Og da du i går har købt SEO-LEX 10.0 (tak for ordren) kan du læse dig til den helt rigtige måde at håndtere den problemstilling på i kapitel 18.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Helt korrekt som Jesper beskriver det her. Og da du i går har købt SEO-LEX 10.0 (tak for ordren) kan du læse dig til den helt rigtige måde at håndtere den problemstilling på i kapitel 18.

Ja det er jeg nået til og med nu (kap 18) - super bog! Den har formentlig allerede tjent sig hjem omkring kapitel 3 eller 4 for mit vedkommende :D

Nu har jeg jo set hvor meget jeg, som ellers synes at jeg er dygtig til IT, selv kan ødelægge, så jeg vil gerne lige sikre mig, at jeg har forstået pointen i kapitel 18.

Jeg tillader mig at omskrive dit eksempel til min konkrete verden.

På Bryllup.dk har vi en leverandøroversigt for brudekjoleforhandlere ( http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html ) og en række under-artikler om "brudekjoler til gravide", "billige brudekjoler", "udlejning af brudekjoler" mv.

Er det korrekt forstået, at jeg gør følgende:

1. Linker fra alle underartiklerne, sådan at ordet "brudekjoler" i disse, linker til http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html for at vise Google, at nok har jeg flere spændende artikler, men at det altså er http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html der er kransekagefiguren for mit vedkommende

2. Linker fra http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html til de underartiklerne men hvor jeg så kun linker i selve det forskellige ord såsom gravide, billige og udlejning for at vise Google, at nok er http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html toppen af toppen, men at der også er uddybende artikler om samme emne

Det er specielt spørgsmål 2, jeg ikke forstår ud fra dit kap. 18.

Tusind tak for jeres mange inputs - jeg føler mig helt motiveret igen (det har sgu været en træls omgang at nå hertil, men nu kan jeg se fremad på en løsning) !

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Glad for at du fik hjælp Kenneth.

Det har ingen indflydelse at der er mange bannede users på forummet, vel? Muligvis et dumt spørgsmål, men som tidligere bruger og bannet to gange, tænker jeg at du må have en del bannede users i din database - ved ikke det "fylder" på en forkert måde...?

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig udover det da min IP jo er bannet...

Held og lykke

Mette

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig udover det da min IP jo er bannet...

Man skal være fandens forsigtig med at blokerer bestemte IPs - og særligt hele C-klasser eller IP-ranges. Man ved aldrig hvor søgemaskinerne lige kommer fra (med mindre man bruger en masse tid på at holde øje med den slags nørderi :))

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi banner slet ikke på IP, men jeg kan se at din profil er lukket. Tror det kan være det, du forveksler.

....hvilket jeg egentlig synes er lidt træls, for du giver udtryk for flere forkerte ting - både AT vi banner brugere på IP, AT din IP er bannet og at der er tale om "at mange er banned".

Det synes jeg er lidt træls, for det er ikke sandheden og kan give læsere herinde et forkert indtryk.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)