Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af I/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvis et ApS selskab skal overtage et I/S (alt inventar, kunder, fakturaer, gæld m.v.) hvordan foregår det så? Når det er et I/S kan man jo ikke bare overtage anparterne. Skal man så ud at lave aftaler med alle kunder, kreditorer og debitorer samt købe aktiverne?

 

Er der en smartere (læs lettere) måde at gøre det på?

 

Takker

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

 

Jeg er ingen ekspert på området, men jeg går ud fra at I/S''et skal værdiansættes, og så køber ApS''et det af de tidligere ejere til den fastsatte pris.

 

Hvis det er fordi at I/S''et skal omdannes til et ApS, så er der nogle regler ang. skattefri virksomhedsomdannelse, som gør at man kan slippe for at betale skat, men mere ved jeg ikke om det...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Men aftaler m.v. der er indgået i I/S''et er vel indgået med ejerne af I/S''et pga selskabsformen. ApS''et kan vel ikke overtage de aftaler med mindre de andre parter i aftalerne godkender det?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/20/2006 5:43:53 PM Forfatter: destiny Men aftaler m.v. der er indgået i I/S''et er vel indgået med ejerne af I/S''et pga selskabsformen. ApS''et kan vel ikke overtage de aftaler med mindre de andre parter i aftalerne godkender det?


Hvis I/S''et er kreditor, kan aftalen ofte overdrages uden de store problemer. Ofte skal der blot gives en meddelelse til skyldneren. Skylder I/S''et derimod penge væk eller er det forpligtet på anden måde, kræver det modpartens accept at overføre forpligtelsen til det nye selskab. Hvis ikke accept opnås, sidder ejerne af I/S''et fortsat med risikoen.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)