Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavne - Er der nogen ledige?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:

TMen lad det ikke afskrække dig men bare vær obs på det inden du bruger for mange penge på noget som ikke kommer nogen vegne. Det kan evt være bedre at tage en konsultation med en advokat en times tid og få hans vurdering inden du sætter for meget i værk

Jeg har vendt det med en advokat. Men det gik mere på, om jeg kunne få problemer med at registrere domænenavnet med bindestreg. Det mente han ikke, og der er pt. ikke noget firma, der har navnet i DK. Navnet er brugt i USA, men det er til en anden branche. Dog er der en lignede branche i USA, der har navnet xxxxUSA.com.

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:

TMen lad det ikke afskrække dig men bare vær obs på det inden du bruger for mange penge på noget som ikke kommer nogen vegne.

Øh - jeg bliver helt bekymret. Har igangsat en firmaidentitet hos et reklamebureau til et 6-cifret beløb....

 

 

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen lad dig nu ikke slå helt ud af den grund.

 

Men det kan måske være en ide at tage det i opløbet og tilbyde at købe det af ham. Lad være med at starte ved 10.000 men måske 1000 og så langsomt byde det op. kan jo være at han giver op ved 3.000 og så har du sparet penge men vigtigst af alt tid da en klagesag kan tage rigtig lang tid.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke en klagesag, jeg går efter.

Det optimale er et køb af navnet til en rimelig pris. Alternativ tilbyde at bytte med et rigtig godt navn - på 3 bogstaver. For mig ser det nemlig mest ud til, at vedkommende opkøber navne med henblik på videresalg - men det er selvfølgelig kun en formodning.

Dog er det altid rart at kende konsekvenserne, hvis det ikke lykkes at nå til enighed. Skal jeg så opgive - eller ligger der en mulighed for at klage over hans registrering.

 

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel altid klage. Koster vist kun klage gebyret på 500 kr hvis du er en virksomhed. Ved dog ikke om du kan pålægges hans omkostninger hvis du ikke får medhold. Men igen.

Giv et advokat et kald og betalt de 1000-1500 for en konsultation om det hele. Tror de er givet godt ud.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:

Du kan vel altid klage. Koster vist kun klage gebyret på 500 kr hvis du er en virksomhed. Ved dog ikke om du kan pålægges hans omkostninger hvis du ikke får medhold. Men igen.

Giv et advokat et kald og betalt de 1000-1500 for en konsultation om det hele. Tror de er givet godt ud.

Det er ikke så meget gebyret, eller for den sags skyld advokatomkostningerne, jeg tænker på lige nu.

Sagen er vendt med advokaten. Problemstillingen ligger nok mest i, om hvorvidt vedkommende vitterlig har planer om at bruge domænenavnet, eller om det blot er et navn - i mængden af mange - som vedkommende har registreret.

Mine tanker går mest på, om det vil være klogest at rette henvendelse nu med tilbud om et køb. Eller om jeg bør vente indtil jeg har alle registreringer på plads.

Umiddelbart vil jeg mene, at hvis jeg afventer til registreringerne er på plads, så forhindrer jeg vedkommende i - dels at stifte et selskab med samme navn - men også at bruge domænenavnet til en konkurrende virksomhed. I bund og grund er det mest de 2 forhold, som optager mig mest. Ikke så meget, at få 'fat' i domænenavnet. Jeg kan godt leve med bindestregen.

 

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:
Ved dog ikke om du kan pålægges hans omkostninger hvis du ikke får medhold. Men igen.

Jeg fik for et par år siden en klage imod mig på et domænenavn som jeg havde købt i ond tro. Til trods for at den var købt i ond tro overvejde jeg at få en andvokat til at "forsvare" mit køb overfor Domæneklagenævnet - alene med det formål at "blokere" for et firma. Prisen for dette ville være knap 20.000 DKK -  og så meget princip var der ikke i det for mig s jeg valgte selv at "forsvare" mit køb. Det tog det pågældende 1½ år at få fristet domænenavnet  ud af mig.... svarskrift - forlænget svarfrister -  replik - forlænget frister - dupliker - klageadgang til domstolene.

Hans udgifter til advokat må have været tilsvarende dem jeg vlle have haft. Prisen for et par års morskab et domænnavn og så lidt plads på min server.

Spørgsmålet er Espresso er det domænenavn så meget værd at du er arat til at poste så mange penge  og tid efter det!

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Men du ville vel have solgt domænet, hvis du havde fået et tilbud om 5-10.000 kr, Henrik?

Jeg tror ikke Espresso løber den helt store risiko her, for at miste alle de penge forbundet ved at skabe en firmaidentitet. For det første er navnet en lille del af en identitet og kan tilrettes.

For det andet, tror jeg næppe at han vil opponere imod et salg, men formentligt vil han være genstridig, når det kommer til en klagesag - så det er bestemt ikke et heldigt udfald af sagen.

For det tredie, så tvivler jeg stærkt på, at han selv har tænkt sig at anvende navnet, da han så skal producere et bevis for, at købet af domænet strider imod hans interesser og fremdeles. Så han vil formentligt ikke selv indlede en klagesag med dertil hørende omkostninger.

Den nemmeste løsning - og billigst for alle parter, vil helt afgjort være et salg af domænet til Espresso. Mit gæt er da også, at det nok bliver udfaldet på sagen, men som en skriver: Start med et lavt bud og øg herefter buddene, til det falder i hak. Studér nøje hans evt. svar, da det kan give en indikation om, hvorfor han i det hele taget har registreret domænet i første omgang.

Ejer han tillige et hav af domæner, der blot er parkeret - så bliver hans sag heller ikke nemmere af den grund. Nu har han før tabt en domæneklagesag, men spg er om han også har vundet nogen?

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Ejer han tillige et hav af domæner, der blot er parkeret - så bliver hans sag heller ikke nemmere af den grund. Nu har han før tabt en domæneklagesag, men spg er om han også har vundet nogen?

Det kan  jeg ikke svare på. Det var en tilfældighed, at jeg opdagede, at han havde været involveret i en klagesag, som han havde tab.

Mit store spørgsmål: Hvornår vil I mene, at det vil være klogest at starte en 'købsdialog'. Nu - eller når jeg har fået registreringerne på plads?

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Apr 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige nu. Tror tværtimod at det vil kunne gøre ham mere genstridig hvis du kommer med en implicit trussel om at klage over ham eller lign. Derudover løber du risikoen for at han vender den om mod dig og indklager dig da han har registreret det først og dit ville kunne tolkes som en slags typosquatting.

Giv ham et godt tilbud og se hvor det går hen. Som klovn nævner vil det jo ikke koste ham noget at trække sagen i langdrag mv. og i mellemtiden skrive en masse skidt på hans domæne.

Som sagt tidligere: start lavt og byg op i dine tilbud

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)