Men du ville vel have solgt domænet, hvis du havde fået et tilbud om 5-10.000 kr, Henrik?
Jeg tror ikke Espresso løber den helt store risiko her, for at miste alle de penge forbundet ved at skabe en firmaidentitet. For det første er navnet en lille del af en identitet og kan tilrettes.
For det andet, tror jeg næppe at han vil opponere imod et salg, men formentligt vil han være genstridig, når det kommer til en klagesag - så det er bestemt ikke et heldigt udfald af sagen.
For det tredie, så tvivler jeg stærkt på, at han selv har tænkt sig at anvende navnet, da han så skal producere et bevis for, at købet af domænet strider imod hans interesser og fremdeles. Så han vil formentligt ikke selv indlede en klagesag med dertil hørende omkostninger.
Den nemmeste løsning - og billigst for alle parter, vil helt afgjort være et salg af domænet til Espresso. Mit gæt er da også, at det nok bliver udfaldet på sagen, men som en skriver: Start med et lavt bud og øg herefter buddene, til det falder i hak. Studér nøje hans evt. svar, da det kan give en indikation om, hvorfor han i det hele taget har registreret domænet i første omgang.
Ejer han tillige et hav af domæner, der blot er parkeret - så bliver hans sag heller ikke nemmere af den grund. Nu har han før tabt en domæneklagesag, men spg er om han også har vundet nogen?
Med venlig hilsen
Flemming