Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nye seo tricks på banen??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Gelsted
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 99
Fra  miniMEDIA Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakkede forleden med en kunde, der gerne ville ranke højere i google på ordet "reklamebureau"... I den forbindelse så jeg, at Bocca reklamebureau i øjeblikket (næsten) tager 1. pladsen.... Hvordan f.... kan det lade sig gøre - Et flashsite og tilsyneladende har det ikke engang description eller keyword tags.

Så i morges vågnede jeg op, badet i sved og råbte: scheisse - nu er jeg da faldet helt af seo-bussen!!..... 

Mange hilsner Michael Rusbjerg
miniMEDIA - WEB, VIDEO & PRINT

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk et rigtigt godt spørgsmål

Når man ser bort fra at der er MEGET lidt indhold på sitet, så må man sige at "reklamebureau" stort set er det eneste sitet handler om. Men jeg kan ikke se at det beretter til den placering det har fået. Måske er det en midlertidig placering. Kan man gøre dem kunsten efter er det bestemt interessant.

Mvh Jesper

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Åh ja - det drev vi et reklamebureau på i otte år med syv ansatte uden at have en sælger eller overhovedet udføre opsøgende salg. Vi lå nr. 1 non-stop i de år på "reklamebureau" - og levede af det. Så gå du efter den placering - den giver!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Åh ja - det drev vi et reklamebureau på i otte år med syv ansatte uden at have en sælger eller overhovedet udføre opsøgende salg. Vi lå nr. 1 non-stop i de år på "reklamebureau" - og levede af det. Så gå du efter den placering - den giver!

Google kan vist både booste og dræbe firmaer - men hvad er din forklaring på ovenstående spg, Thomas? Du ved jo ikke så lidt om den slags Wink

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er lidt et mysterium. Sitet har ikke vanvittigt mange indgående links - men det indeholder unægtelig ordet "reklamebureau" en del gange.

Faktisk ser vi af og til placeringer, der "ikke burde være der" - på alle mulige forskellige slags søgninger. Selvfølgelig er der forklaringer, men de kan nok kun findes i dybderne i Mountain View.

Mulige forklaringer kan være, at Google er begyndt at se mere på omtaler - og hvis f.eks. Bocca nævnes mange steder på nettet i samme sætning som ordet "reklamebureau" er det med til at lære Google om sammenhængen. Lidt efter samme princip som andersfogh.dk der i lang tid rankede 1 eller 2 på søgningen "hulemand".

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved er det nu muligt for Google Robotter at "læse" teksten i Flash sider m.m.

Syntes at have læst en artikel om det, men kan ikke huske hvor.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja - Google læser Flash. Det er derfor, Google kan se, der står "reklamebureau" på deres site Wink

Men det er ikke ensbetydende med, at det er en god ide at lave rene Flash sites - det er stadig noget bøvl.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Mulige forklaringer kan være, at Google er begyndt at se mere på omtaler - og hvis f.eks. Bocca nævnes mange steder på nettet i samme sætning som ordet "reklamebureau" er det med til at lære Google om sammenhængen. Lidt efter samme princip som andersfogh.dk der i lang tid rankede 1 eller 2 på søgningen "hulemand".

Big Smile - Så er Google alligevel ikke helt dum!

Men din forklaring giver i hvert fald mening nu. Jeg undrede mig også meget over placeringen, da jeg hørte at det var et rent flash site, men når der kan være ydre faktorer som spiller ind der, så forstår jeg bedre.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

activevps:

yusuf:

Så vidt jeg ved er det nu muligt for Google Robotter at "læse" teksten i Flash sider m.m.

Syntes at have læst en artikel om det, men kan ikke huske hvor.

http://googleblog.blogspot.com/2008/06/google-learns-to-crawl-flash.html

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/06/improved-flash-indexing.html

Så der er måske et nyt SEO trick ved at lægge "skjulte" keywords i Flash? ...

Har jeg aldrig sagt :) Påpegede bare at de godt kan "Læse" flash nu og at det måske er derfor.

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)