Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omprogrammere website - Skidt, halvskidt eller ok?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu blev jeg jo skræmt, da jeg læste tråden "HJÆLP!!! Vi RASLER ud af Google :( "

Alle har jo ikke råd til den toptunede version, som man gerne ville. Jeg havde selv forestillet mig at starte op på en billig platform, indtil der var råd til den toptunede. Kan dette ikke gøres ordentligt og planlagt, så man ikke ødelægger al sin googlejuice???

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack

Det kan sagtens lade sig gøre at starte småt også udvide hen af vejen uden at ødelægge alt hvad man tidligere har bygget op, men det er klart at hvis du vil havde nogle af de dygtige til at lave arbejdet er der mindre risiko for at det går galt, men det er også lidt dyrer :)

Generelt er det min opfattelse at hvis man ikke lige har penge til alt (Og det er der sku aldrig nogle af os der har) så får man mest ud af at prioritere sine features frem for at spare over hele linien. Altså find ud af hvad det er der er det absolut vigtigste for dit site og så sørg for at det er super gennemarbejdet.

Lav 20% af dine ideer 80% færdige før jeg begynder at overveje hvilke nye ideer du skal sætte gang i. På den måde bruger du dine penge der hvor de gør størst gavn, og iøverigt er det også min erfaring af hvis du arbejder på denne måde, vil du efterhånden som du lære dine kunder bedre at kende, ende med et helt andet og bedre website end det du kunne havde udtænkt fra starten.

Held og lykke med projektet :)

Mvh

Janus

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens lade sig gøre og især hvis man gør det rigtigt fra starten af.

Har du styr på den tekniske søgemaskineoptimering fra dag 1 af så er omfanget utroligt håndgribeligt og alt vokser sig med tiden til på den rigtige måde uden at du skal ind og sidde og knokle med tingene senere.

Så hellere smid en 10 timer ekstra i sådan en ting nu end 100 timer om et års tid.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok....blev bare lidt nervøs, da jeg læste den anden tråd. Jeg har også tænkt mig at få styr på al den tekniske seo, når sitet skal laves.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du starter med at lave søgemaskinevenlige URLs, så skal du bare sørge for at bibeholde samme linkstruktur, når du en gang vil skifte CMS. På den måde undgår du det største problem ved at skifte CMS.

Problemet ved at skifte CMS kan være at en url som før hedder www.mitsite.dk/index.php?id=76576547645 kommer til at få adressen www.mitsite.dk/default.aspx?id?67 eller noget helt andet. Hvis du bruger rewrite fra starten så din url som i virkeligheden hedder www.mitsite.dk/index.php?id=76576547645 bliver omskrevet til www.mitsite.dk/velkommen.html så skal du bare sørge for at www.mitsite.dk/default.aspx?id?67 også omskrives til www.mitsite.dk/velkommen.html.

Men man kan også rede sin linkjuice og indeksering ved at bruge 301 redirect, men det er bedre at holde urlstrukturen fra starten af.

Der er selvfølgelig mange andre ting man skal overveje når man skifter CMS eller ændringer i det man har, men den udfordring kan du tage til den tid.  

- Thomas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)