Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content - SEO LEX Light

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften

Jeg har et sporgsmaal som jeg maa stille inden jeg gaar til ro.

Jeg har hentet Thomas Rosenstand SEO LEX light den anden dag. Og det giver da stof til eftertanke, skulle have hentet den for lang tid siden. Jeg er ved at faa en webshop lavet og den skulle efter al forventning vaere klar engang i den ugen vi gaar ind i.

Jeg kommer i starten til at handle med to maerker. Et dansk og et australsk. (okologisk skin og haarpleje).

Min shop bliver paa fransk og engelsk. Fransk som hovedsprog naar du gaar ind paa min side og hvis man onsker den paa engelsk ja saa maa man jo vaelge det.

Mit problem bestaar i at jeg kommer vist til at faa noget Duplicate content .

Det danske maerke har deres side paa dansk,engelsk og tysk og det australske maerke har kun deres paa engelsk. Nu er det saadan at jeg paa min shop har delt produkterne op i BRANDS og PRODUKTER hvor det er blandet sammen uanset Brand. Under Brands har jeg kopieret teksten fra de to Brands sider, som beskriver Brandet og dens produkter. Jeg har ogsaa kopieret beskrivelserne til produkterne.

Duplicate content gaar jeg ud fra at vi har her.

Jeg har faaet hele pivtojet oversat til fransk og det skulle jeg vist vaere den eneste som har. Saa det skulle gerne vaere nyt for Google. Hvordan paavirker det saa min shop naar jeg har den franske tekst som Google ikke har set foer og jeg har den engelske tekst som Google jo har set foer paa de to Brands sider?

Hvor meget skal der aendres i en tekst som googel kender, til at den siger at det har jeg ikke set foer?

Vil det vaere bedst ang. Google osv at Starte ud med den franske og vente med at ligge den engelske version ud til at teksten er aendret saa den ikke ligner de "orginale"?

Sorry hvis mit indlaeg er lidt rodet men jeg er traet og maatte bare lige stille sporgsmaalet inden jeg gaar i seng, ellers vil jeg jo bare vende og vride mig i sengen i nat Big Smile

Takker og godtnat, vi ser paa det imorgen ;-)

Mvh

Anders

 

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Bringer den lige paa banen igen Wink

Anders

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellige sprog er ikke duplicate content. Bonjour og goddag er ikke det samme i Googles verden.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej okay men naar det danske firma har deres side paa tre sprog hvoraf det ene er engelsk, som jeg har kopieret, ja og det australske firma har jeg kopieret deres engelske tekster af og deres side er jo kun paa engelsk,  hvordan ser det saa ud mht til min side, hvor jeg har det engelske og franske. Den franske oversættelse er okay mht DC. men min engelske version er jo en kopi af de to firmaers tekster som google jo kender?  Hvordan ser Google saa paa min web shop?

Der er dog ogsaa noget tekst som ikke er helt magen til deres men ang. beskrivelse af firmaerne og produktbeskrivelserne er den engelske version ens da det er kopieret.

Hvor meget skal der ændres i saadanne tekster før Google siger ok for at det ikke er DC?

Tak

Mvh anders

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at virke paatraengende men Ingen som lige kan afklare det for mig?

ved godt der er ferie og folk nok sidder ude i solen og nyder det og det vil jeg ogsaa nu ;-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Du kan givetvis lave væsentligt bedre og mere sælgende tekster end dem du har kopieret. Så hvorfor ikke lave dine egne som sælger varen bedre end konkurrenterne? Så er du også ude ovre problemet med DC

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg er ikke saa go til at skrive tekster skal der siges men problemet er ogsaa at det med DC er forst noget jeg fandt ud af faar et par dagen siden og jeg har ikke tid eller $ til at faa lavet nye tekster nu.

Min shop har ventet rigitgt laenge paa at se dagens lys og jeg skal bare igang med at saelge nogen vare nu. Saa det er derfor jeg gerne vil vide hvordan google ser paa min shop naar nogen af de engelske tekster /vare beskrivelserne er kopieret men den franske version er okay?

Bliver jeg black listet eller hvad hedder det? Vil der vaere et problem at skyden shoppen afsted nu med de kopieret tekster og saa gaa igang med at lave nye imens og naar det er faerdige erstatte teksterne? Er det for sendt mht google?

tak anders

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Du bliver næppe blacklistet og har næppe noget at miste ved at gå i luften. Husk blot at følge op på det efterfølgende.

Mvh Jesper

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Hej Anders

Jeg ved ikke, hvor langt du er nået i SEO-LEX Light, men så vidt jeg kan se, beskriver Rosenstand netop den problemstilling, som du søger en løsning på:

"Der er ingen vej udenom: Du skal skrive dine egne produkttekster. Gør du ikke det, deltager du i en mere eller mindre tilfældig lodtrækning hos søgemaskinerne sammen med andre om, hvem der skal vises der, hvor det tæller." (SEO-LEX light, side 33)

For at få den fulde forståelse vil det være en god idé at læse hele kapitlet.

Held og lykke med din nye webshop.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg takker. Hvis jeg ikke bliver black listet ved det maa jeg kore dem som den er og snarest faa lavet en anden tekst.

Lingo: jo jeg har laest det og det er derfor jeg ryster lidt i bukserne Big Smile saa jeg maa bare snarest muligt faa lavet andre tekster.

Men en ting jeg ikke har faaet opklaret er, hvor meget der skal aendres i en kopieret tekst til at google ikke ser det som DC?

mvh Anders

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)