Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Howdy...jeg fatter ikke en brik...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:20
Hvor mange stjerner giver du? :

...næste da men kan det her passe...

Jeg har købt en SEO bog og gennemarbejdet den på kryds og tværs. Vores hjemme side er langsom ved at blive søgemaskine værdig hvilket vi kan måle direkte på de besøg som kommer fra google.

En af de ting som står i bogen er at man skal have både title og alt img på alle billeder. En af pigerne her på kontoret har nu gjort det men det virker på en eller anden måde forkert at man ser et tool tip når man føre musen over et billede.

Bør vi fjerne title tag på billederne eller har vi gjort det rigtigt?

Håber en af jer har 1 min til at svare ...

 

Mvh

Peter

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke vil have mouse-over tekst, kan du med sindsro fjerne title attributes fra billederne.

Alt-tekst spiller en rolle for søgemaskinerne (og for evt. synshæmmede brugere eller brugere, der surfer med billeder slået fra), mens title attribute ikke spiller nogen rolle i SEO-sammenhænge. (Det var i hvert fald konklusionen i min egen test af title attributes).

 

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det giver meningen for brugeren at få information om billedet via et tooltip, så brug det, hvis ikke så lad være! Hvis title tag i sig selv har nogen SEO værdi så er det absolut minimalt. Og husk når du bruger alt og title at de også skal give en mening for brugeren for det er jo ikke kun for søgemaskinerne.

- Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

www.tojiro-knive.dk og www.designure.dk ranker hhv. #7 og #8 på en søgning på "engelsk valuta". Prøv at checke hvorfor.

FYI: Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 455.000 for engelsk valuta.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
"engelsk valuta". Prøv at checke hvorfor.

Er du ikke sød lige og fortælle mig det...jeg er sikker på det er totalt logisk men nogen gange kan man bare ikke se skoven fordi der er for mange træer :-)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Fordi han bruger ordene mange gange i sine alt-tags på billederne (flagene) på siderne :)
Hvis du ikke vil have den gule toolbar ved mouseover, skal du fjerne title-tagsne i dine imagetags og kun lade alt-tagsne blive. Det er, kan jeg forstå dem der er vigtige i forbindelse med SEO.  

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er helt korrekt, Lone. Title tag på billeder har ingen eller umålelig effekt - men alt tag har STOR effekt.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen. Det er i skrivende stund ved og blive fjernet af sød pige her i Manila :-)

Mvh

Peter

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen. Det er i skrivende stund ved og blive fjernet af sød pige her i Manila :-)

Mvh

Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Jesper Jørgensen:
"engelsk valuta". Prøv at checke hvorfor.

Er du ikke sød lige og fortælle mig det...jeg er sikker på det er totalt logisk men nogen gange kan man bare ikke se skoven fordi der er for mange træer :-)

Jeg holdt den lidt som en teaser så de nysgerrige kunne få sig en aha-oplevelse. Men Lone har helt ret i sin konklusion, det er udelukkende alt-tekster der er årsag til positionerne.

Bemærk iøvrigt at der ingen title-tags er på billederne, men at der alligevel vises mouse-over tekst ihvertfald i IE 7. 

Mvh Jesper 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)