Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af min hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg har tidligere modtaget en lang række gode råd fra nogle af jer herinde og jeg har fulgt diverse råd i bestræbelserne på at optimere søgningen omkring min hjemmeside. Jeg vil i den sammenhæng høre om ikke I kan give jeres besyv om jeg bør gøre mere udfra jeres optik og i givet fald hvad. Min side er www.uniwatches.dk hvis I har brug for at se den efter.

På forhånd mange tak!

Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Fin hjemmeside du har. Men man kan jo altid finde et eller andet at brokke sig over!

Så her kommer et par hurtige skud fra hoften :)

- Dit topbanner loader meget langsomt! Det røde juicy couture fylder 86 kb. Uden at være ekspert på dette område vil jeg mene det kan halveres som minumum.

- Generelt loader din side meget langsomt.

- Kan jeg betale med dankort og visa? Jeg ser ingen Dankort /Visa logo ?

- Du har en fin side om garanti på dine ure, men har valgt at gemme denne side med lille bitte link i bunden. Det ville for mig være meget vigtigt at vide noget om garanti og mulighed for reparation hvis jeg købte et ur til 2000 kr på nettet. Især når virksomheden er placeret i Singapore. Det link skal da være større og så op i toppen!

- Når jeg læser Singapore tænker jeg straks Ægte?? Skriv noget mere om ægthed og ægtheds-garanti. Lav evt. et stort Ægteds-Garanti "klistermærke" på forsiden i topbanneret eller noget.

- Jeg savner en forside-knap. Ved godt det er lidt gammeldags og at man kan klikke på logoet i toppen. Men jeg er sikker på at f.eks. min mor aldrig vil regne det ud.

- Jeg bestiller et ur og går til kassen. Under lande er der ca 200 at vælge i mellem. Som jeg opfatter det er din side mest målrettet mod danske kunder (eller hvad?). Fjern den enormt lange liste eller ryd op i den. Hvornår har du sidst sendt til El Salvador eller Vatican City?

Hvis du har et udbredt international salg synes jeg du bør lavet målrettet side til dette.

- Rækkefølgen af de oplysninger man skal indtaste er lidt "udansk" med "By" før "Postnummer".

- Jeg glemmer at udfylde adressen og bliver mødt med "Please fill in billing address". Det bør oversættes til dansk.

- Jeg ved ikke hvilke felter som er obligatoriske (*) eller frivillige.

- Jeg har ikke lyst til at give dig min e-mail, men det er tvunget, så lad gå for denne gang. Jeg har dog under ingen omstændigheder lyst til at give dig mit tlf. nummer, men det SKAL jeg også. Som kunde er jeg smuttet nu og køber mit ur et andet sted (hold da op hvor er jeg sippet :) , men hvad vil du overhovedet bruge mit telefon nummer til?

- Forsendelsesadressen er formentligt i de fleste tilfælde det samme som faktureringsadressen. Hvis jeg vil have en anden forsendelsesadresse så lad mig vælge det, i stedet for at skulle vælge fra ved at sætte kryds. Kan du følge mig?

- Mikro-ting: Lige før jeg bekræfter ordren står der "Shipping Charges 0$". Bør oversættes til dansk som det andet.

- Det er først nu jeg finder ud af at der er fri fragt. Det var da dejligt, hvorfor har du ikke smidt det helt op i hovedet af mig på forsiden eller sådan noget? Det er jo en kæmpe fordel for mig somkunde!

 

Det var hvad jeg hurtigt faldt over. Jeg håber ikke det lyder alt for negativt. Jeg synes generelt det er en meget fin side du har. Brug af ovenstående som du lyster og glem det som du synes lyder dumt :)

Held og lykke med det!

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot hjemmeside Yes

Præcis som Jepser støder jeg også på mange "glemte" oversættelser rundt omkring. 

Topbanneret loader også langsomt for mig, selvom jeg sidder på 2 x 100mbit :O(

Ellers tror jeg Jesper "nailede" den meget godt :O)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Optimere søgningen omkring min hjemmeside" kan betyde flere ting. Hvis du mener den interne søgefunktion, ja så er der plads til forbedring. Selv om du har flere ure med beskrivelsen "vandtæt", ja så siger den "ingen resultater fundet" ved søgning på "vandtæt". Jeg vil foreslå at du arbejder med at integrere en rigtig søgemaskine så du får fuld fritextsøgning og fuzzy search til at fange stavefejl.

Hvis du tænker på ekstern søgemaskineoptimering i henhold til f.ex. google er der også plads til forbedring. Præcis hvad der skal til kan jeg godt forklare, men at dømme efter antallet af søgemaskineeksperter herinde er der vist rigeligt med ressourcer til den del :)

Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres fine svar! Jeg har helt sikkert noget at arbejde med og der er allerede taget de første skridt.

Mht. SEO, så har jeg overvejet at hyre et firma til at hjælpe. Kender I noget til Guava? Jeg har hørt de skulle være ok? Er det noget I kan anbefale?

I forhold til SEO, så bliver der skrevet at der er "plads til forbedringer" men hvor meget mere vil I mene jeg kan gøre? Spurgt på en anden måde, hvor langt er jeg fra at have gjort det optimale? Kan der sættes procenter på?

På forhånd tak igen...

 

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uniwatches.

Ønsker du et uforpligtende møde og tilbud på søgeoptimering af din side fra andre end Guava, så send mig en mail med dine kontaktinfo på michael(a)adseo.dk Smile

Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, havde ikke lige opfattet at du primært var interesseret i Feedback omkring søgemaskineoptimering :)

Men nu har du fået lidt af hvert hehe.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Optimering på selve shoppen vil jeg ikke komme ind på, da der allerede er kommet gode forslag du kan arbejde på.

Mht. din markedsføring kan seo og adwords være en fornuftig investering for dig. Hvordan du skal gribe det an afhænger af din strategi og hvor meget du vil investere. Med Adwords kommer du hurtig og billigt i gang, og du kan hurtig se resultater. Seo er en mere langsigtet investering, men giver gode resultater når målet er nået. Hvis du har pengene til det, vil jeg anbefale dig at investere i begge dele, og hvis pengene er små, bør du bruge dem på Adwords.

Håber det gjorde dig lidt klogere Smile

Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 04:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar allesammen og selvom ja det primære var omkring søgeoptimering, så var de andre input helt sikkert brugbare, selvom jeg har valgt at sortere lidt i det.

Jeg vil arbejde videre med det...

Tak forløbig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)