Hej. Jeg overvejer at opgrade fra Professionel til Enterprise for at få adgang til lagerstyring, så hvis der er nogen, der har erfaring med brug af lagerstyring i Summa Summarum, hører jeg gerne fra jer. Problemstillingen for mig er følgende: Jeg har en fødevarevirksomhed, og alle mine produktioner får derfor individuelle batch numre. Fødevarekontrollen kræver at jeg registrerer hvilke batches, som mine (engros)kunder, får varer fra. Dette gør jeg idag i et lidt besværligt regneark, hvor jeg ud for den enkelte faktura registrerer, hvilket batch kunden har fået varer fra. Mit ønske er at jeg i mit regnskabsprogram kan oprette de enkelte varer, og dertil knytte op til flere batches og at systemet så plukker varerne fra lageret efter FIFO princippet og går videre til næste batch, når dette er brugt op - eller giver besked om at der ikke er flere varer i det pågældende batch. Samtidig vil det også være nødvendigt efterfølgende at kunne slå op, hvilke kunder, de enkelte batches er leveret til, eks. i forbindelse med en produkttilbagetrækning. Det er lidt kompliceret, men sådan er det jo at være fødevarevirksomhed i DK. Kan nogen hjælpe eller måske bare henvise mig til EKSPERTEN på Summa Summarum? De bedste hilsner Iben
|
Asani:Hej.
Jeg overvejer at opgrade fra Professionel til Enterprise for at få adgang til lagerstyring, så hvis der er nogen, der har erfaring med brug af lagerstyring i Summa Summarum, hører jeg gerne fra jer.
Problemstillingen for mig er følgende: Jeg har en fødevarevirksomhed, og alle mine produktioner får derfor individuelle batch numre. Fødevarekontrollen kræver at jeg registrerer hvilke batches, som mine (engros)kunder, får varer fra. Dette gør jeg idag i et lidt besværligt regneark, hvor jeg ud for den enkelte faktura registrerer, hvilket batch kunden har fået varer fra.
Mit ønske er at jeg i mit regnskabsprogram kan oprette de enkelte varer, og dertil knytte op til flere batches og at systemet så plukker varerne fra lageret efter FIFO princippet og går videre til næste batch, når dette er brugt op - eller giver besked om at der ikke er flere varer i det pågældende batch.
Samtidig vil det også være nødvendigt efterfølgende at kunne slå op, hvilke kunder, de enkelte batches er leveret til, eks. i forbindelse med en produkttilbagetrækning.
Det er lidt kompliceret, men sådan er det jo at være fødevarevirksomhed i DK. Kan nogen hjælpe eller måske bare henvise mig til EKSPERTEN på Summa Summarum?
De bedste hilsner
Iben
Hej.
Kan du ikke prøve at hjælpe lidt med et eksempel? Jeg tror godt jeg kan hjælpe dig hvis jeg forstår helt præcis hvad det er du vil.
Umiddelbart tror jeg du kunne have gavn af at oprette en vare/stykliste for hver batch der så indeholdt vareforbruget i forbindelse med batchen.
Der er dog lidt arbejde med manuelt at nedskrive varelageret hver gang du skal overføre fra varelager til en bufferkonto hvor du har dine batches før de skippes ud af huset.
Jeg håber jeg har forstået lidt af det du har sagt, men kom med et eksempel !
VH Jørgen Olsen