Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uden kontrakt!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et måske lidt mærkeligt "problem".

Jeg er indirekte indvolveret i en forening, som har "lejet" et stykke jord til en antennemast.

Ejeren har mundtligt indgået en aftale om han skulle tilsluttes foreningen, og hans årlige forbrug (kr. 1200,00) skulle være lejen for jorden.

Det skal indskydes, at han ikke har økonomiske interesse i foreningen ud over dette.

Forening betaler strømforbrug efter lokal elforsynings takster med afgifter mm.

Nu vil ejeren så ud af foreningen, da han modtager signal andet steds fra.

Samtidig vil han hæve lejen fra kr. 1200,00 årligt til kr. 15.000,00 årligt!!!!

Fordi det får een af hans bekendte i leje af et teleselskab????

Der er ikke tale om et teleselskab, men en antenneforening og lokalradio.

Hvis vi ikke vil indgå en aftale om det forhøjede beløb, så kan vi bare fjerne masten.

Ejeren har i 4½ år været tilsluttet uden krav mod foreningen, men så mener han åbenbart, at når han ikke modtager signal fra foreningen, så skal alle andre medlemmer også slutte!!!.

Er en mundtlig aftale ikke bindende, når der er gået så lang tid (4½ år) ????

Havde det været en lejlighed, så havde han ikke kunne gøre det, eller hvad???

Der var 3-4 vidner til aftalens ordlyd

Kommentarer modtages med tak.

 

mvh

Paul Paulsen

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ifølge dansk lov er en mundlig aftale lige så bindene som en skriftlig, så logisk set ville han ikke kunne ændre dette 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Uden at være ekspert på området, mener jeg faktisk at manden umiddelbart har retten til at gøre som han vil. En mundtlig aftale er som hovedregel bindende...men problemet med mundtlige aftaler er jo altid, at de er svære at bevise. Og i dit tilfælde ville I jo skulle bevise at aftalen strakte sig for længere tid end 4½ år...hvilket jeg tvivler på I har drøftet da I lavede aftalen. Dertil kommer så, at manden rent faktisk ikke har sat lejen op i 4½ år...hvilket jo egentligt (i forhold til så mange andre udlejere af ejendom, jord og lign) er pænt af ham.

Måske er den overdrevne lejestigning et vink med en vognstang om, at han i virkeligheden helst vil have masten fjernet - fordi han måske skal bruge jorden til noget andet??

Jeg forstår godt din irritation over det - det er også ret upænt af ham at lade lejen stige i så høj grad. Men omvendt harmonerer det jo heller ikke rigtigt, hvis sådan en aftale SKAL løbe uændret resten af livet.

Lærepengene må gå til, at man altid skal skrive aftaler ned på papir. Uanset hvor gode venner og hvor enig man er den dag man indgår en aftale - så ved man aldrig hvad der sker langt ude i fremtiden.

Held og lykke med det

/Rikke

 

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er helt enig med dig i, at man skal have en kontrakt.

Jeg har presset på for at få bestyrelsen til at få kontrakten i orden, men tiden er gået uden at dette er sket.

Jeg giver dig samtidig ret i at han måske vil have masten væk, men jorden kan umiddelbart ikke anvendes til noget fornuftigt..

Han får forøvrigt det problem, at hvis masten fjernes, så komme han selv til at stå med en betonklump på 1,5x1,5x2,,5m, som jeg selvsagt ikke vil have med.

Lejestigning???  tjae, aftalen var at han skulle have en forbindelse eller tilsvarende beløb om året uden stigning, og en stig fra 1200 til 15000 er lidt stort, ikke?

Træls sag, men han tilhører en lidt speciel gruppe mennesker, som ikke kan tåle at "lugte" penge.

Dette er selvfølgelig min egen vurdering.

mvh

Paul

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Paul Paulsen:

Han får forøvrigt det problem, at hvis masten fjernes, så komme han selv til at stå med en betonklump på 1,5x1,5x2,,5m, som jeg selvsagt ikke vil have med.

Det er vel en del af masten?

Hernede (Italien) er det en meget givtig forretning at "leje" jord ud til mobilmaster -  sjovt nok er det altid på Borgmesternes jord de ender???Hmm

Henrik

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er alternativet?

Du/i må tage de økonomiske briller på, og skulle det vise sig at det er billigere at lade masten stå, så sørg for en kontrakt udarbejdet af en advokat der sikrer mastens forblivelse så længe som muligt. Om det er rimeligt eller ej at han forhøjer lejen må du/i se bort fra.

Jeg kan ikke lade være med at tænke om der ikke er kommet alternativer til, og om tiden så ikke (nu problemet med masten er opstået) er kommet til at kigge på nye tekniske løsninger for jeres forening.

Man kunne vel også handle lidt på prisen, ved at fortælle at du/i kan få en ny løsning,  men at i af ren dovenskab vil tilbyde 6000 kr.  fordi i synes han er en flinker fyr som har ladet masten stå i 4½ år til vennepris.......

/Michael

 

Fra Lemvig
Tilmeldt 1. Jul 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja hvad er alternativerne??

Jeg har "sparket" til dem adskillige gange for en kontrakt, men du ved, når det nu er nogen som kender hinanden, såeeeee.

Men vi er enige, en kontrakt skal der til.

Det er nok ikke muligt med andre løsninger, når der er lokal radioer indblandet,

Jeg har pirket lidt til ejeren med prisen, men når nu et familiemedlem får meget mere ved f.eks Sonofon, såeee.

Pengegriske bavianer  Stick out tongue

Jeg må sgu til at få forhandleskoerne på, haha

 

Tak for svarene indtil videre.

mvh

Paul

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)