Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenkørsel af Adwords og Analytics

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et problem med min Adwords account som irriteret mig...

Jeg har en Adwords og en Analitycs account, begge lavet med samme Google user e-mail adresse og begge med samme Customer ID. Adwords kontoen fungerer fint - mine annoncer vises og jeg opnår kliks. Analytics kontoen fungerer også fint, alle koder og scripts er implementeret korrekt på vores Scannet shop og jeg modtager salgsdata i Ecommerce delen.

Problemet er bare at jeg ikke kan se disse salgstal reflekteret i campaign management i Adwords. Dvs. at jeg mangler kolonnerne Pris, Konv. frekvens, Pris pr. konvertering og salg.

Jeg har sat følgende indstillinger i Analytics og kan ikke rigtigt komme på andre steder hvor jeg skal gøre noget aktivt for at få sammenkørt Analytics og Adwords data .

Analytics Settings -> E-Commerce Website = Yes - Danish Krone ( DKK kr )

Account Settings -> Share my Google Analytics data... = With other Google products only

Jeg har selvfølgelig skrevet til Google support, men endnu ikke hørt noget tilbage.

Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Mvh Søren, www.MyPets.dk

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg har samme problem med en side, så hvis du får et brugbart svar fra Google må du gerne sende det til mig.

Mvh Rasmus

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du aktiveret "salgssporing" i AdWords? Og indsat den nødvendige kode på "Tak for orden siden" i din shop? Det nævner du ikke noget om - og uden dem får du ingen data i Adwords ;-)

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Nu kan jeg kun svare for mig selv. Men ja jeg har både slået salgssporing til og indsat den nødvendige kode.

Det sjove er at jeg faktisk idag har fået en konvertering fra en kunde i Norge. Men det er den eneste konvertering jeg har set siden jeg satte det op for en uges tid siden. I mellemtiden har jeg fået registreret alle mine salg i Analytics.

Mvh Rasmus

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal der både indsættes en kode for Analytics og for Adwords salgssporing på min side?

Jeg HAR indsat Analytics koden på alle sider inkl. "Tak for ordren"-siden, og jeg ser også masser af e-commerce data i Analytics, inkl. hvilke produkter der er købt, antal, priser osv.

Men jeg ser intet under Adwords Campaign Management.

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ind i Adwords > Min konto > Kontoindstillinger > Sporing

Her står der:

Automatisk kodning af web-adressens destination
Kod automatisk mine annoncedestinationsadresser med yderligere oplysninger til brug i analyserapporter.

Sæt den til ja.

Bagefter kan du checke om der i destinationsurl'erne er en parameter der hedder "gclid", hvilket der skal være. Der er der ikke på dine Adwords annoncer lige nu.

Mvh Jesper Jørgensen

 

 

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

"Automatisk kodning af web-adressens destination" er allerede sat til Ja.

Hvis jeg søger på at af mine keywords få jeg følgene destinations url:

http://www.google.dk/aclk?sa=L&ai=CWnMQ2mDpSbaSD9yDjAeXttXxAazYkmXC3t62BazRw_8DEAUoCFCg9q7y_f____8BYNG5uYLQB8gBAakCqaoAekL4tT6qBBZP0BaIfQqp493sWfu--Tk27xBiIaGW&num=8&sig=AGiWqtxgpyfW55MdBDb521aH6jTYHhEN0g&q=http://www.mypets.dk/group.asp%3Fgroup%3D25%26sub%3D25

Og der er ganske rigtigt ikke nogen som hedder "gclid". Jeg går ud fra at det var i den url du mente?

Mvh. Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Nej, det er på landingssiden: http://www.mypets.dk/group.asp?group=25 men der mangler den også.

OK, jeg kan se hvad du mener. Men jeg har jo ingen indflydelse på om Google putter gclid parameteren på url'en... Det burde de jo gøre når jeg har aktiveret "automatisk kodning". Men det sker tydeligvis ikke...

Hvilke muligheder har jeg for at komme en løsning nærmere? Googles mailbox må være gået i stykker, for de svarer ikke tilbage.

Mvh Søren

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)