Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netbutik i Italien

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Francavilla al Mare
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er

Jeg har brug for gode raad fra ivaerksaettere. Jeg vil gerne aabne en netbutik i Italien hvor jeg vil starte med at saelge boernetoej, hvorefter i fremtiden, at saelge italienske vin, toej og hvad jeg eller tror vil saelge i dk. MEN jeg er SAA nybegynder som man kan vaere, jeg taenkte at jeg kunne forklare lidt om min plan, hvem ved maaske sidder du med et godt raad til mig.

Italien er som alle ved, et land som gaar meget op i maerketoej. Men ikke alle har raad til det :) surprise) alligvel ser man moedre gaa rundt med boern i super moderne toej hvor de selv ligner .... ja ikke saa paene.  Min soen paa 16 maaneder gaar kun i toej koebt i dk,  jeg har koebt det meste i bilka, foetex og andre billigere butikker. Mange italienere siger til mig at det er smart, at koebe dansk toej, som ingen kender, saa kan ingen vide hvad man har betalt for det.

Min ide er saa at forsoege at faa kontakt til disse leverandoerer som saelger M&M,dille,littleone.... Jeg har skrevet til de store sild (foetex,bilka, dansk supermarked) men indtil nu har jeg ikke hoert tilbage :(

Jeg har ogsaa taenkt paa at saelge dyrere maerketoej, men jeg tror ikke at jeg kan saelge et maerke som er alt for dyrt, naar folk ikke kender det. Det er ogsaa noget jeg maaske vil tage op senere. 

Er der nogen som har et godt raad til mig, evt hvordan man kan etablere kontakt til de rigtige mennesker.

VH Anne-Sofie

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne-Sofie,

Det var ellers lidt af en mundfuld - pg normalt dødsdømmer jeg enhver tanke om at starte børnetøjsshop på nettet, da markedet i DK er totalt oversvømmet med den slags. Men nu ved jeg fra Klovn (som huserer herinde) at Italien er håbløst bagefter, hvad angår internettet - så jeg kan ikke vide det. Du må altså grundigt støvsuge den italienske del af nettet og se, om konkurrencen er meget voldsom på det marked. Hvis det er, så glem det.

Hvis ikke, så har du gode muligheder for first-move her. Med hensyn til leverandører, så skal du kontakte producenter, ikke kunder hos leverandørerne. Dansk Supermarked (som ejer Føtex og Bilka) er kunder hos leverandørerne og kunne ikke drømme om at besvare din henvendelse. De handler også udelukkende ind på egne vejne og sælger kun til sine egne butikker.

Du må finde ud af, hvilke mærker du gerne vil sælge - og det kan du jo nemt finde ud af. Herefter kontakter du producenterne og får en aftale i stand med dem. Vær opmærksom på, at det ikke er helt uden omkostninger at starte en shop. Designet skal være på plads og shoppen skal søgemaskineoptimeres, sådan at netop din shop dukker op på den første eller en af de første sider i Google.it .

Håber du kunne bruge dette til noget i det videre forløb.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Francavilla al Mare
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Mange tak for dit svar :)

Nej jeg ved godt at jeg nok ikke vil faa svar fra dansk supermarked, foetex eller bilka, men jeg har den indstilling at man maa proeve alligevel, men ved jo aldrig. Du tog jo selv tid til at besvare mig :) Jeg ved godt at jeg skal have kontakt til producenterne (Mads&Mette, Littleone) men det er lige praecis dem jeg ikke kan finde.

Med hensyn til, at Italien er bagefter med internet vil jeg give dig ret... og det er noget jeg maa undersoege  :)

Mmmm det du siger om google.it er da ikke saa nemt at leve op til. for at komme foerste paa listen kraever noget. Heldigvis arbejder min svigerinde for google saa hvem ved maaske kan hun saette mig foerst.

Jeg regner ogsaa med, at fange de fleste af mine kunder ved, at kontakte vuggestuer og boernehaver, staa med et bord i de store supermarkeder hvor jeg vil vise nogle, af de maerker jeg gerne vil saelge... kunne det vaere en god ide? (Selvfoelgelig skal jeg have tilladelse til dette, Meeennn dette er Italien, her kan man lidt af det hele :)

Endnu engang tak, fordi du tog dig tid til at skrive til mig...

VH Anne-Sofie

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:
Designet skal være på plads og shoppen skal søgemaskineoptimeres, sådan at netop din shop dukker op på den første eller en af de første sider i Google.it

Der er det så at italierne er helt bag af dansen og det er relativt let at optimere i forhold til google.it

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne-Sofie Bornhardt:

Med hensyn til, at Italien er bagefter med internet vil jeg give dig ret... og det er noget jeg maa undersoege  :)

 

Universitet i Milano udgav ved juletid en rapport om den italienske internethandel, med konklusion om at den var næsten ikke eksisterende på grund af italiernes skepsis overfor betalinger med kreditkort. Størstedelen af internethandlen kunne henføres til de store designfirmaer og deres salg til udenlandske markeder. Konklusionen var endvidere at denne skeptisk afholdte mange for at starte nye butikker og og således er internethandlen fanget i en ond spiral hernede.

Der er ingen tvivl om at der vil gå hul på ballonen på et tidspunkt hernede så det er bare om at klø på.  Din ide med tøj fra Bilka mv. er god nok. Det er også min erfaring at det er godt modtaget hos børn og forældre her.

Posta italiana her iøvrigt et koncept omkring e-shops, med både betaling og fragt inkluderet som færdige pakkeløsninger. Måske værd at tage et look på.

Henrik

Fra Francavilla al Mare
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

tak for dit svar.

Det lyder til at du ved en masse om italien :) lige den person jeg har brug for. Du bor selv i Italien? hvor? selv bor jeg taet paa Pescara. Har du selv startet business hernede? hvordan blev du modtaget som saelger med dit danske-italienske udtale  :)) sikke en masse spoergsmaal, men det er ikke saa tit jeg "moeder" danskere som selv bor i Italien.

Ja jeg er ret usikker paa hvor godt en netbutik vil fungere i italien. Jeg tror ogsaa, at jeg maa arbejde meget med, at komme ud og vise frem hvad jeg saelger.

Min plan er at starte med restpartier fra et dansk maerke, jeg ville jo helst finde frem til M&M producenterne men jeg ved ikke hvordan jeg kan faa kontakt til dem.

Tak for dine gode raad

VH Anne-Sofie

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem de sidste år været bosat lige uden for Milano, hvor jeg har et firma som laver ture for oversøsiske turister - primært fra USA.

Jeg er nået en alder, hvor jeg ikke er bange for at dumme mig så jeg kører bare derud af og bliver rettet på en pæn måde. Italierne har været meget åbne overfor det at man prøver at gebærde sig (Kan kraftigt anbefale de kurser der tilbydes for udlændinge hernede). Så lige så stor del af min går på engelsk, hvor italienerne er bagud.

Så oplever jeg stadigvæk en større åbenhed når de finder ud af at man ikke er tysk men dansk. Der er noget historisk som ikke er glemt.

At starte en netbutik er op af bakke her, men det skal ikke afholde dig. Jeg er sikker på at også italierne vil komme efter det, så det er godt at være parat og fremme i skoene. Jeg var i TOSCANA til en præsentation af ny e-shop lavet af et af de førende web-firmaer hernede. Der var f.eks. slet ikke brugt metatags.  Et sjovt land, hvor en politikers side på Facebook stadigvæk er til TV-avisen.

Men en kombination af e-shop og måske en stadeplads på et af markederne til en start?

Held og lykke med det

Henrik

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne-Sofie

Så vidt jeg ved, er Littleone og Mads og Mette nogle af supermarkedernes egne mærker. Disse mærker kan nok derfor ikke opkøbes og sælges andetsteds.

Din tanke er at sælge billigt børnetøj som ingen kan se er billigt. Så måske er det smartest at opkøbe restpartier som du selv siger. Alternativt kan du tage noget af det nye flotte danske børnetøj som ikke ligger i den dyreste ende, og sælge i din butik, men jeg ved ikke om det holder. Har de ikke også H&M og et hav af markeder med billigt tøj?

Jeg kan ikke lige se hvorfor et supermarked skulle lade dig stå og fremvise tøj fra din netshop. Til gengæld kan jeg da godt se det spændende i at du generelt kunne være en af frontløberne i børnetøj på nettet dernede. Det er da en glimrende chance. Men du skal samtidig nok tænke i meget stor brugervenlighed, hvis de normalt ikke shopper online. 

Lad os høre hvad der sker, det lyder spændende. Pøj pøj

Caroline 

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

 

Fra Francavilla al Mare
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline

Mange tak for dit svar. Ja du har ret, madsogmette og littleone ejes af dansk supermarked, men betyder det saa at man under ingen omstaendigheder, kan faa en fod med i spillet... ? jeg ved det ikke.

Nu er det jo saadan, at mange italienere ikke vil vise at de koeber toej fra billige maerker, saa derfor tror jeg paa, at jeg har en fordel da jeg vil saelge maerker, som ikke er kendte hernede. Men jo, jeg undersoeger ogsaa muligheden for, at saelge name it, pippi og andre, og ikke kun M&M og littleone (hvis jeg da faar muligheden for de to).

Supermarked: Jeg mener selvfoelgelig de store shopping centre. Nu har jeg endnu ikke undersoegt, hvordan man kan faa lov til at vise sine ting frem, ogsaa fordi, jeg ikke engang har fundet det jeg vil saelge. Men jeg har ofte set smaa boder i vores shopping center, hvor en smykkeforretning f.eks. viser hvad de saelger. Eller en skole reklamere for et kursus. Men som sagt har jeg ikke undersoegt det endnu, men tror paa at det godt kan lade sig goere (husk det er i Italien vi snakker om, stedet hvor man kan meget, hvis man blot kender de rigtig personer(saa er spoergsmaal blot om man goer det :)))

Endelig haaber jeg ogsaa paa, at kunne saelge lidt den anden vej ogsaa. Hvem ved maaske kan jeg goere en deal, med butikker i dk om noget italiensk, saa som vin , grappa , toej smykker hvad ved jeg, men det maa vente til jeg kommer godt igang.

Endnu engang tak for dit svar

VH Anne-Sofie

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne-Sofie,

Hvis M&M og Little One er DS' eget brand, så får du aldrig fingre i det. Det kunne de ikke drømme om at tillade dig. Men på den anden side, så betyder det også bare, at de har "private labelled" en producents tøj. Ergo er det muligt at skaffe, men du aner bare ikke hvilken producent der har lavet det og om de vil sælge kollektioner, der ligner. Dog burde der ikke være nogen problemer i at skaffe pænt og billigt tøj til børn i Kina eller Indien.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)