Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank 5 side med blank side og skjulte koder...

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal vist lige have fat i studenterrådet :p

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det er ikke altid at Google opdager snyd...

"Snyd"? Hvad snakker du om? Mener du så også det er snyd når JEG kommer på TV og DU ikke gør? Eller er det snyd når aviserne interviewer mig, men ikke dig? Er det snyd når kunderne køber mine varer men ikke dine?

Sorry, det heder "konkurrence" og kan man ikke leve med det skal man ikke drive egen virksomhed!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Nej, jeg er bestemt ikke misundelig på at du er i TV.

Jeg mente ikke snyd over for mig, men snyd over for Googles algoritmer til udregning af placeringer i søgeresultaterne.

Det er da ikke snyd over for mig - jeg kan jo bare være lige så plat og umoralsk - så sælger jeg nok lige så meget som konkurrenten.

Mvh Søren

 

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det har intet med snyd at gøre. Det er udtryk for et strategisk valg, som så har sine fordele og ulæmper - ligesom så mange andre valg. "Snyd" er i denne sammenhæng ene og alene et udtryk der bruges af slappe amatører, der ikke kan klare sig i konkurrence med andre, og så bare sætter sig over i hjørnet og tuder :)

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mikkel

 

Min definition på snyd er hvid man ikke overholder de gældende regler. Hvis det ene fodboldhold sætter en 12. mand på banen f.eks. Det kan godt være at Google ikke opdager, at et site har brugt metoder som ligger på grænsen til black hat seo eller måske overskrider grænsen helt. Det kan også være at dommeren ikke opdager at der er en 12. mand på banen. I min bog er begge dele omgåelse at reglerne og dermed snyd.

Men det betyder ikke at det andet hold bare skal whine - de kan jo også bare sætte en mand mere på banen.

Søren

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldkommen misforstået noget her! I modsætning til en fodboldkamp, hvor der foreligger et regelsæt som begge parter har accepteret, så er det på ingen måde tilfældet med søgemaskiner. Jeg har ingen aftaler med Google. Jeg skal på ingen måde leve op til deres regler, når jeg vælger hvordan jeg vil publicere mit website. Hvor har du dog fået den ide fra?

Hvis der er nogle der for alvor bryder de regler der eksisterer - den lovgivning som vi alle skal følge, så er det søgemaskinerne, der bryder ophavsretten ved at tage kopier af vores websites uden at spørge, for derefter at udnytte det kommercielt.

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Mikkel

OK, hos Google hedder det ikke et regelsæt men "retningslinjer" - det er vel basalt set det samme. I organiske resultater har begge parter selvfølgelig ikke accepteret retningslinjerne, det kan du have ret i.

Min pointe helt fra starten var bare at jeg troede at Google var bedre til at spotte sider som tydeligvis ikke overholder deres retningslinjer. Den site jeg nævnte bryder umiddelbart en del af Googles egne retningslinjer til webmastere:

Retningslinjer for kvalitet - grundlæggende principper

  1. Opret hovedsagelig sider til brugere, ikke til søgemaskiner. Snyd ikke dine brugere, og præsenter ikke et andet indhold for søgemaskiner end det, du viser brugerne, hvilket normalt kaldes "tilsløring".
  2. Undgå at bruge trick, der har til hensigt at forbedre placeringen hos søgemaskiner. En god tommelfingerregel er at undersøge, om du med sindsro kan forklare, hvad du har gjort, til et websted, som du konkurrerer med. En anden nyttig test er at spørge: "Vil dette hjælpe mine brugere? Ville jeg gøre dette, hvis der ikke var søgemaskiner?"
  3. Deltag ikke i linkudveksling, der har til formål at øge dit websteds placering eller PageRank. Undgå især links til webspammere eller "dårlige naboer" på internettet, da dit websteds placering kan blive påvirket negativt af disse links.
  4. Brug ikke uautoriserede computerprogrammer til at sende sider, kontrollere placeringer mv. Sådanne programmer forbruger computerressourcer og overtræder vores Servicevilkår. Google anbefaler ikke brugen af produkter som f.eks. WebPosition Gold™, der sender automatiske forespørgsler eller programmeringsforespørgsler til Google.

Retningslinjer for kvalitet - specifikke retningslinjer

  1. Undgå skjult tekst eller skjulte links.
  2. Anvend ikke tilslørede eller luskede omdirigeringer.
  3. Send ikke automatiserede forespørgsler til Google.
  4. Indlæs ikke sider med irrelevante søgeord.
  5. Opret ikke flere sider, underdomæner eller domæner med stort set det samme indhold.
  6. Opret ikke sider med ondsindede funktioner, som f.eks. phishing eller installation af virus, trojanske heste eller anden badware.
  7. Undgå ‎"usynlige" sider (doorway-sider), der er oprettet udelukkende af hensyn til søgemaskiner, eller andre tiltag med skabeloner, som f.eks. affilierede programmer med ‎lidt eller intet originalt indhold.

Jeg tror jeg vil lave en side kaldet www.seo-seo-seo.dk og se om jeg kan få den godt op på side 1... :-)

Søren

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Min pointe er stadig helt korrekt: Du kan ikke tale om "snyd" mellem to parter, når der ingen aftale foreligger mellem dem, som du mener danner grundlag for anklagen om "snyd".

Du kan heller ikke kræve, at jeg tager nogle grimme sponsor-shorts på, fordi det er et krav for at spille i din fodboldklub - hvis jeg ikke melder mig ind :)

Hvis Google gerne vil sætte sig ned og reelt set forhandle en aftale, så er jeg da frisk på det, men den ville jo så også give MIG nogle rettigheder, og det er Google ikke interessseret i.

Iøvrigt vil jeg meget anbefale dig ikke at bruge de oversatte tekster på Google til noget som helst. Det er ikke de oversatte tekster der er gældende "guidelines" for Google, men deriomod originalteksterne. De danske oversættelser på Google er generelt af en så elendig kvallitet, at man ikke rigtig kan bruge dem til så meget.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I det her tilfælde er "snyd" bare et ord, som uanset om det er korrekt eller ej, ingen praktisk betydning har. HVorfor ikke bruge tiden på at komme ind i kampen, i stedet for at bruge den på en ligegyldig morlaks/etisk diskussion.

"Fortune favors the bold"

/Jesper

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)