Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man fortælle om success?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg startede en virksomhed for et par år siden som går rigtig godt.



 



Skal jeg fortælle omverdenen om at det går godt eller skal jeg blot flyve under radaren og vokse videre uden at fortælle for meget om det?



 



Hvis jeg kommunikerer ud at jeg har success risikerer jeg at jeg får flere konkurrenter i min niche fordi andre så også vil "til fadet"



 



Men samtidig får jeg også mulighed for mere omtale og positiv PR.



 



Nogen der har erfaring fra det virkelige liv med ovenstående dilemma?



 



 



Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Det er svært at sige, men du skal nok betragte det under forskellige synspunkter. Der kommer nok mange der svarer dig her med mange gode råd som måske kan give et helheds billede.

 

Her er mine synspunkter.

1. Du har "first mover" fordelen. Dvs. du var der først og sætter dermed standarden som dine konkurenter skal måle sig imod. Som en af mine yndlinger i marketing sagde Citat Al Rice: "Its better to be first then to be better". Dvs der vil gå meget tid før dine konkurenter kan indhente dig, selv hvis deres produkt er bedre har du tid til at reagere.

 

2. På et eller andet tidspunkt skal nogle andre nok finde din niche. Du taber firstmover fordelen hvis du ikke får dig markedsført.

 

3. Spørg dig selv om du er parat til konkurence, hvis ikke bliv det.. se punkt 2.

 

Hilsen

Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er faktisk meget enig med RandomAccess :-) Omsæt din Success til gratis PR, mens du kan. Før eller siden finder nogen din niche og så er det for sent at få presseomtale, hvis andre har benyttet sig af det, en nyhed er kun en nyhed en gang!

 

Det er klart at der altid er nogen som prøver at eftergøre en success, men hvis du er først fremme, så har du en enorm fordel, specielt hvis du får udnyttet dit PR moment.

Tilmeldt 19. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Vedr. PR, så vil jeg bruge de muligheder som forefindes. Fordelen ved, at anvende en masse PR er, at du kan være heldig, at på et tidspunkt så er det dig som journalisterne vil have fat i, hvis der sker noget inden for din branche. Eksempelvis så er Metax direktøren ofte ham som bliver spurgt om en udtalelse, hvis der sker noget i den branche. Og det er et resultat af, at have lavet meget PR arbejde.

 

 

Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg giver Random Access helt ret, før eller siden er der andre, der opdager din niche. Så udnyt First Mover fordelen. Nu har du ikke fortalt os, hvad dit produkt er, så det er svært at svare 100% korrekt på dit spørgsmål.

 

Find de "rigtige" journalister og giv dem en god historie og få opbygget nogle gode relationer, så er du langt foran eventuelle konkurrenter. PR kan bruges som branding og får du konkurrenter, så er det vigtigt, at have et stærkt brand.

 

 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville benytte aviserne agurke-tid pt. til at skyde en succes-historie af om jeres vækst. Udover intriger, elsker aviserne og vi læsere også at læse en god historie.

Jeg har også selv haft mulige konkurrenter i tankerne omkring PR af den ene eller den anden art, men man husker nu engang bedst dem der var først og ikke dem der kom efter. Desuden har du et forspring i forhold til dem, som du bestemt ikke skal undervurdere. Tænk på at de først skal slå deres navn fast indenfor samme område som dig, for at udgøre en egentlig trussel.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)