Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

The Pirate Bay

Side 11 ud af 12 (113 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone, du glemmer at de selv mener at have et fantastisk godt argument i, at dn procentvise andel af ulovlige aktiviteter i forlængelse af PirateBay er højere end på Google :)

Det er dog alane en antagelse. Der forelægger ingen dokumentation på påstanden. Og spørgsmålet er også, om det er et særlig godt juridisk argument.

Med samme argumentation burde hashklubberne jo så være ok - fordi omfanget er så meget mindre end på Christiania. Eller, det er OK, at voldtage nogle - bare en lille smule ... Den holder sgu ikke helt

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Jeps, det har man altid. Det har bare ikke været så in your face før.

Men jo, selvfølgeligt kan google dømmes på præcist det samme (eller meget meget meget mere omfattende grundlag) som the pirate bay.

Tror måske det kommer til at lyde ikke så lidt af et ramaskrig den dag google bliver ip-blokket og som en naturlig konsekvens af dette bliver man naturligvis nød til at forbyde søgemaskiner generelt! Stick out tongue

Så kan man da for alvor se hvor meget fallit systemet har spillet.

"In your face"-delen, er jo et site de selv har skabt. Ikke Google. Muligheden har bare altid været der, med Google. 

Jeg tror modsat (men jeg er jo også larmende pessimistisk), at vi får lov til at se, hvor fallit systemet har spillet, når de ignorerer en politianmeldelse fra almindelige borgere, mod en kæmpevirksomhed, men retsforfølger almindeligere borgere, der er anmeldt af kæmpevirksomheder. 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lone, du glemmer at de selv mener at have et fantastisk godt argument i, at dn procentvise andel af ulovlige aktiviteter i forlængelse af PirateBay er højere end på Google :)

Det er dog alane en antagelse. Der forelægger ingen dokumentation på påstanden. Og spørgsmålet er også, om det er et særlig godt juridisk argument.

Med samme argumentation burde hashklubberne jo så være ok - fordi omfanget er så meget mindre end på Christiania. Eller, det er OK, at voldtage nogle - bare en lille smule ... Den holder sgu ikke helt

Eller, at jeg - hvis min computer en dag bliver beslaglagt - burde slippe for straf for at have tv-serier på den, fordi jeg ikke har så mange, som andre har? (uden i øvrigt at kunne bevise det). 

Sejt.

Jeg kommer til at spare så mange penge på advokatbistand! :-)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

"In your face"-delen, er jo et site de selv har skabt. Ikke Google. Muligheden har bare altid været der, med Google. 

I know. Men det er bare nyt at det bliver gjort så tydelig.

 

Lone S. Hansen:

Jeg tror modsat (men jeg er jo også larmende pessimistisk), at vi får lov til at se, hvor fallit systemet har spillet, når de ignorerer en politianmeldelse fra almindelige borgere, mod en kæmpevirksomhed, men retsforfølger almindeligere borgere, der er anmeldt af kæmpevirksomheder. 

Selvfølgelig gør vi det. Lighed for loven er det vist lidt så som så med.

Med præcedens i sagen som bød de danske internetudbydere at DNS blokke (og nu vist også ip-blokke) for thepiratebay i hånden burde det være en smal sag at køre en lignende sag mod google med henblik på at få spærret. Det juridiske grundlag er jo fuldstændig på plads,

Men vi må vel indse at det bare er pisse irriterende at køre sag mod en entitet som ikke ville have det fjerneste problem med at smide nogle mia. kroner i advokatbistand.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

So many suckers so little time... Big Smile (undskyld skal nok prøve at være saglig, har bare travlt på arbejdet og det går sat'me hurtigt herinde)

Mikkel deMib Svendsen:

 

Men det er en ligegyldig diskussion. Langt de fleste kassettebåndoptagere og videobåndoptagere blev også brugt til ulovlig kopiering. Og Kirkerne mente også, at bogtrykken udgjorde en maskine der alene kunne bruges til ulovlig kopiering. Dog overlevede de alle - og det vil fildeling også, ganske enkelt fordi det er en fantastisk "opfindelse" - uanset hvad pladseselskaberne så synes om det. De må tilpase sig eller dø :)

 

Jo men kassettebånd og videobånd var jo analoge hvilket gav en ringere og ringere kvalitet for hver kopiering. Mht kirkerne, så er det jo bare en generel mening. Jeg mener skam også at alle bør følge med udviklingen, men synes stadig ikke man bør stjæle hvad jeg stadig mener det er hvad vi snakker om.

 

Lone S. Hansen:

 

Det er tidligere i denne tråd, blevet pointeret omkring 200 gange, at det ikke er det samme at hente en fil på Internettet, som det er at stjæle en liter mælk - men interessant i øvrigt, at du bruger et eksempel, om at folk ville gøre det, "fordi de ikke kan li' Arla" (og kritiserer dét) og et splitsekund senere, mener at det er godt, der er blevet sendt et signal med den krævede fængsling af folkene fra The Pirate Bay, fordi du synes "de er arrogante". 

 

Jeg har i princippet ikke noget i mod at nogen synes det er fedt henter lidt i ny og næ, men at drive en kommerciel forretning på at give folk noget som man ikke ejer, det synes jeg er forkasteligt. Og nej jeg kan selvfølgelig ikke bevise at de har tjent formuer, men mon ikke en intelligent person som Mikkel ville kunne tjene betydlige beløb på reklamer ud fra hvor mange besøgende de har/havde (de er jo ikke dumme på trods af at de er svenskere Wink)? 

 

Peder TakeTwo.dk:

 

 

Det er jo en frygtelig dårlig sammenligning. Ved fildeling er der jo rent faktisk ikke nogen som taber noget. Hvis der stjæles 1L mælk kan den ikke købes af andre, hvis e.g. et nummer kopieres kan det sagtens sælges til andre eller benyttes af andre.

 

 

Ok... så hvis jeg stjæler din bil og giver den lidt gas i midtbyen, men til gengæld leverer den tilbage til dig når du skal bruge den næste morgen... Hvad er så det?! 

Nåh.. ville også bare give mine 2 cents. Generelt snakker vi jo mere om holdninger end om egentlig jura, og det er jo tydeligt hvor I får jeres seneste version af office pakken fra. Men det er også præcist holdningen jeg gerne ville påvirke med mine indlæg. Blandt især unge mennesker idag, er der blevet en underlig kultur omkring at musik og film ikke er noget man betaler for, og det ser sgu dystert ud for folk der brænder for musikken men har et marked hvor ingen vil betale for deres produkter. Jeg kender mange musikkere som brænder for det de laver, men som arbejder med et eller andet kedeligt ved siden af for at få det hele til at hænge sammen. Jeg er heldig, jeg brænder også for at udvikle software og det er der heldigvis lidt penge i, men jeg har også truffet valget. Det blev på bekostning af musikken (som nu mest er på hygge stadiet).

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

det er jo tydeligt hvor I får jeres seneste version af office pakken fra.

Ja - vi henter NeoOffice gratis og fuldt lovligt.

Rasmus Lindgren:

Blandt især unge mennesker idag, er der blevet en underlig kultur omkring at musik og film ikke er noget man betaler for, og det ser sgu dystert ud for folk der brænder for musikken men har et marked hvor ingen vil betale for deres produkter. 

Den "Underlige kultur" er udsprunget af tilgængeligheden af musik. Det har musikbranchen ikke gjort meget for at leve op til igennem årene. Hvis de havde været lidt hurtigere i optrækket, ville der ikke være en hel generation opflasket med, at den letteste måde at skaffe det musik man gerne ville have, var ikke at betale for det.

Rasmus Lindgren:

Jeg kender mange musikkere som brænder for det de laver, men som arbejder med et eller andet kedeligt ved siden af for at få det hele til at hænge sammen. Jeg er heldig, jeg brænder også for at udvikle software og det er der heldigvis lidt penge i, men jeg har også truffet valget. Det blev på bekostning af musikken (som nu mest er på hygge stadiet).

Boo-fucking-hoo. 
Undskyld. Men jeg kender mange tegnere, der ikke kan leve af deres passion, fordi de har en ikke-kommerciel stil. Jeg kender mange malere, der ikke kan få en udstilling. Jeg kender mange forfatterspirer, der ikke kan få deres skufferomaner udgivet. Jeg kender mange, der brænder for at lave spillefilm, men i stedet instruerer reklamefilm. Mange journalister der gerne ville arbejde for New York Times, men nu sidder på et røvssygt dagblad på Fyn. 

Det er sådan i alle brancher. Siger du, helt alvorligt at hvis fildeling ikke var blevet opfundet, levede alle med en passion for musik, af at spille? 

 

 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Generelt snakker vi jo mere om holdninger end om egentlig jura, og det er jo tydeligt hvor I får jeres seneste version af office pakken fra. Men det er også præcist holdningen jeg gerne ville påvirke med mine indlæg.

Bruger open office Big Smile Glimrende eksempel på hvordan du kan skabe en forretning på åbne licenser.

Rasmus Lindgren:

Blandt især unge mennesker idag, er der blevet en underlig kultur omkring at musik og film ikke er noget man betaler for, og det ser sgu dystert ud for folk der brænder for musikken men har et marked hvor ingen vil betale for deres produkter.

Der taler du jo bevidst mod bedrevidende. Som det tidligere er nævnt i denne tråd. Så køber "piraterne" væsentlig mere musik end de gode lovlydige borgere. De pirater jeg personligt kender går også til flere koncerter og går oftere i biografen end ander jeg kender. Så specifikt i forhold til musikkøb tager du fejl og generelt er det min tese at "piraterne" er den grupper som spytter flest penge i underholdningsindustrien.

Rasmus Lindgren:

Jeg kender mange musikkere som brænder for det de laver, men som arbejder med et eller andet kedeligt ved siden af for at få det hele til at hænge sammen.

Sådan har det jo altid været. Jeg kender også mange musikere som brænder for musikken men som er tvunget til at lave alt mulig andet i stedet for at spille prof. Pirateri har hverken gjort fra eller til. Tilgengæld har jeg oplevet at bekendte har haft betydelig større tilslutning til deres koncerter efter deres musik er blevet lagt ud til fri brug på bla. bandbase. I det tilfælde må det vel siges at de nye muligheder har været en kæmpe hjælp fremfor en hæmsko.

 

Lige et slutspørgsmål. Hvorfor siger du det er tydeligt at vi henter "ulovligt materiale"? Der er ikke så meget som et eneste stykke ulovligt software på min maskine. At jeg overholder loven ændre ikke på at jeg syntes den er forkert!

 

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener personligt at der må være sket en brist i den svenske retsteknik eftersom at retten i Sverige, kan finde på at fængsle og kræve erstatningskrav af indehaverne af piratebay. Hvis vi ser bort fra dem der bruger piratebay til ulovlig fildeling, vil man erfarer at det er en fantastisk måde for artister at få spredt deres musik world wide. Dertil hører selvfølgeligt at jeg mener det er tosset at det er folkene bag siden der får fængselsdomme og ikke dem der har uploadet de ulovlige filer.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst alle post i denne tråd.

Men. TPB har også skudt sig selv i foden op til flere gange. Havde de holdt en mere neutral eller anonym position, så var der sikkert ikke kommet nogen sag ud af det. Men når man sviner, alt og alle til, der skriver til dem, så kommer man på et tidspunkt til at træde de forkerte folk over fødderne, som det er sket i denne sag.

Derudover, så hopper jeg på den vogn af folk, som mener at de er blevet dømt på et helt forkert grundlag.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

> eg kender mange musikkere som brænder for det de laver, men som arbejder med et eller andet kedeligt ved siden af for at få det hele til at hænge sammen.

Du lyder MEGET yngre end du ser ud, når du siger sådan noget vås, Rasmus. Det har altid været sådan! Det har Internet og fildeling på ingen måde ændret på. Hvornår har der nogensinde været en situation, hvor kunstnere der ikke kunne nå ud til et forbandet bredt publikum kunne leve af det? Aldrig!

Det er klart, at alverdens talentløse kunstnere bruger Internet som en dårlig undskylding for at de NU ikke kan leve af det. Men den slags vrøvl skal man altså ikke tage alvorligt.

Jeg har levet af musik i 15 år og 99,99% af alle de kunstnere jeg har mødt gennem tiden som siger de gerne vil leve af det vil i virkeligheden ikke. De gider i hvert fald ikke gør det der skal til. Og det er fair nok, så skal de bare heller ikke brokke sig over det (hvilket da også de færreste af dem jeg kender gør - de passer deres dagjob og nyder musikken ved siden af - præcis som de fleste kunstnere har gjort gennem årtusinder).

Det er sgu sørgeligt at se, at pladeselskaberne har fået overbevist folk som dig Rasmus, om at det er Internet og fildelingens skyld at det er gået så galt for pladebranchen. For det passer ganske enkelt ikke. Og det passer ikke, at det har ramt kunstnerne - det har ramt de pladeselskaber, der ikke var i stand til at følge med udviklingen.

 

Side 11 ud af 12 (113 indlæg)