Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor skal jeg ikke bruge frames???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle



 



I min vurdering af min hjemmeside( www.fletcherboat.com ), var der nogen der skrev at jeg ikke må bruge frames. Hvis jeg vil arbejde med SEO og Google...



 



Hvorfor må der ikke være frames på en hjemmeside???



 



jeg har i alle mine frames skrevet "<META NAME="Robots" CONTENT="noindex,nofollow">", derfor kan jeg ikke se det store problem.........



 



Vi kan nok godt blive enige om at det er gammeldags, men jeg laver det kun for sjov, og min hjemmeside består af min 750 html.sider, så det vil tage en krig at lave det hele om.



 



kan jeg lave et stykke SEO-arbejde med frames og komme højt på google under søgeordet Fletcher boat????



 



 



Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Frames er grundlæggende svære at SEO optimerer af følgende årsager.

1. Søgerobotterne læser koder og "ser" ikke siderne som vi mennesker gør. Det betyder at Fremes betragtes som enkelte html sider og ikke behandles i sammenhæng. Dette igen betyder at mange af dine "sider" er helt uden indhold da de jo i virkeligheden blot er et element at en helhed hvor indholdet typisk kun står på den ene af siderne.

2. Fordi siderne er delt op i element sider kommer du let til at sætte meta tags på sider der ikke, søt fra søgebottens side, har indhold. Det at have søgeord i meta der ikke også står på siderne betragtes ofte som spam og straffes.

Du kan godt optimerer Framesider, men det kræver at du holder tungen lige i munden. Du kan f.eks. bruge <noframes> taggen hvor du placerer optimeret indhold mellem disse. Du skal dog gøre det med omtanke og jeg plejer at anbefale at du laver en html version af dit frame site, som du placerer mellem disse tags, med links, overskrifter og det hele.

Du skal passe på dublikatet content og sørge for at indholdet er reelt således at du med sandhed kan sige at html sitet mellem noframes taggene faktisk kan stå alene

Spørg hvis du vil have noget uddybet

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvom den er fra 1996 holder Jacob Nielsen artikel Why Frames Suck sgu stadig meget godt. Mange af de problemer han beskriver er de grundlæggende set de samme i dag. Frames er efter min mening et misfoster som aldrig rigtig har fungeret med den måde brugere (og søgemaskiner, for den sags skyld) interktiverer med et website.

Så bortset fra ganske få undtagelser (f.eks. applikationer som email) er frames en virkelig dårlig ide, efter min mening.

Frame Free Logo

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

 

du skriver "Du kan godt optimerer Framesider, men det kræver at du holder tungen lige i munden. Du kan f.eks. bruge <noframes> taggen hvor du placerer optimeret indhold mellem disse. Du skal dog gøre det med omtanke og jeg plejer at anbefale at du laver en html version af dit frame site, som du placerer mellem disse tags, med links, overskrifter og det hele. "

 

vil det sige at jeg skal lave side med frames som jeg har den og så skal jeg lave side helt i html, som den ligner det som man ser med frames, eller hvad????? Hvis man skal det, så er ideen med frames jo væk, af man kun skal ændre et sted og det vises overalt, vi er så tilbage ved CMS(ØV)

 

Vil det også sige at siden kan "stå alene" uden at være uden indhold??

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg anbefaler kan godt være lidt svært at forklare, men her goes:

Når du har lavet dit frame site, med det indhold det nu har og de menuer der no er, så sætter du dig ned og tænker dig godt om. Herefter laver du en version af dit framesite, hvor hver side er en helt flad html side (altså uden frames. DVS de menuer du før lavede med en separat htms side i dit framesæt, sidder nu som en stærkt forenklet html menu på hver side. Top og bund frames er også lavet som html og sidder på hver side.

Det flade site du laver er selvfølgelig lidt forenklet i forhold til menuer og andet der før var lavet med frames, men indholdet er der til gengæld kælet lidt for, så det både er optimeret og også indeholder den nødvendige forklaring til at bøde på den teknologi du nu ikke kan anvende.

Disse flade html sider placeres mellem noframes taggene på alle indholds bærende frame sider

Var det bedre ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det sidste spørgsmål, men til det første er det kun selve indholdet du gentager - og det skal så indsættes i din framset-side. Det er dog på ingen måde en god løsning, efter min mening bl.a. fordi du så skal genindlæse framesettet hver gang man klikker på et link - og så ryger meget af ideen med et frameset jo, og dels fordi løsning på ingen måde er optimal i forhold til søgemaskinerne. Så har du konkurrenter der bygger "bedre" sites, vil du sikkert ikke komme foran dem i søgemaskinerne
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
min hjemmeside består af min 750 html.sider, så det vil tage en krig at lave det hele om


Hej Fletcher Fan

Det vil tage Dig 2 krige at forsøge at SEO optimere en hjemmeside, der er baseret på Frames. Derudover vil Du få en dårligere placering i søgemaskinernes søgeresultater i forhold til en konkurrent der, alle andre parametre lige, laver en hjemmeside der er baseret på "hele" HTML sider.

Du vil også få en langt bedre indeksering af Dine 750 sider, lige nu er fx kun 192 sider optaget i MSN Search (Jeg bruger ikke Google til at teste Din indeksering, da Google p.t. leverer svingende og dermed upræcise deltaljer). Se fx her:http://search.msn.com/results.aspx?q=site%3Awww.fletcherboat.com&FORM=QBRE

Frames giver endvidere Dine brugere en dårlig oplevelse når de finder Din hjemmeside via søgemaskinernes søgeresultater. (Linket viser et konkret eksempel herpå på gSEO). Det kan lappe-løses med JavaScript, men det er stadigvæk en lappe-løsning i forhold til at skifte til hele HTML sider!

Jeg har prøvet at navigere lidt rundt på Din hjemmeside, og det ser ud til, at Du ikke ændrer indholdet i De 4 Frames jeg oplister nedenfor. Det er kun indholds Frame i midten, der skifter indhold, så derfor vil Du kunne nå langt med følgende:

Kan Du programmere fx i PHP? Hvis ja, så kan Du erstatte Dine Frames med include() eller require(). Dvs. at Du tager og loader fx:
  • Top logo Frame
  • Top navigation Frame
  • Venstre navigation Frame
  • Højre spalte Frame
ind på alle 750 indholds-sider.

Så opnår Du stadigvæk, at Du kun behøver at vedligeholde indholdet i ovennævnte 4 "Frames" i de 4 relaterede HTML filer. Du skal ikke vedligeholde dem på alle 750 indholds-sider.

Link til hjælp om: include() på php.net

Ønsker Du mere hjælp må Du selv igang med at lære at programmere og lære om SEO, eller hyre en dygtig programmør og/eller en SEO konsulent!

God vind!

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Grosen Friis

 

Det kan jeg lide at høre, at via php, kan jeg komme udover frames.

 

Jeg kan ikke php endnu, men det komme her til vinter.

 

Jeg skal jo væk fra de frames.

 

mange tak for de gode svar

 

mvh

 

Fletcher Fan

 

Må alle her på amino komme ud og selje i en speedbåd.......( fed oplevelse..)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)