Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for afholdelse af konkurrencer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

I forbindelse med opstart af min virksomhed vil jeg afholde en præstationskonkurrence. Det konkrette indhold er ikke 100% fastlagt, men det bliver i stil med bedste målscorer eller lign. Jeg er dog i tvivl omkring lovgivningen omkring konkurrencer med hensyn til krav til udformning af konkurrencebetingelser.

 

Er der krav til hvilke ting et sæt konkurrencebetingelser skal indeholde? Derfor ville jeg høre, om der er nogen, der har erfaring med dette område, som kan hjælpe mig videre?

 

mvh. Anders Qvortrup

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Du skal nok starte med at se om markedsføringsloven sætter nogen begrænsninger for dit koncept.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Århus
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Tak for dit råd, men jeg har allerede tjekket markedsføringsloven, og der er ingen forhindringer for min konkurrence. Jeg blev dog bare i tvivl, om der foreligger krav til udformningen af konkurrencebetingelserne såsom der skal stå noget om konkurrencevarighed, konkurrencedeltagere mm.

 

Mvh. Anders Q

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det, du skal tænke på i forbindelse med markedsføringsloven, er § 9, der fastslår, at konkurrencen ikke må være købsbetinget. Den gælder dog kun, hvis vinderen udvælges tilfældigt (det gælder også, hvis konkurrencen baseres på et adgangsspørgsmål, der er så simpelt, at det må siges at være almen viden). Hvis du f.eks. vil afholde en konkurrence, hvor dine kunder anvender dit produkt på en specifik måde, så må du godt lade dette være betinget, hvis anvendelsen vurderes (det kunne være at kåre den bedste skulptur bygget i Lego-klodser).

Jeg er ikke bekendt med andre regler, der vanskeliggør det. Selvom det ikke er et argument for, at det faktisk er tilladt, så ser man jo også alle typer konkurrencer - kortvarrige, længerevarende, lavt antal deltagere og meget mere. Konkurrencens attraktivitet afhænger af, hvordan du markedsfører den, og hvilken præmie, der udloves.

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa! :-)

 

Du skal være opmærksom på at hvis dine gevinster overstiger 200 kroner af værdi (enten kontakter eller salgspris), så skal du betale skat af det... tjek www.skat.dk for mere information :-)

 

:-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)