Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallel import fra Ebay eller hvor

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''s  læsere

 

Jeg er nyopstartet bruger af Amino og finder ideen supergod for en spørgende (kommende) iværksætter som mig!:) Jeg har i en del tid læst en masse om parallelimport af varer fra bl.a. Amerika og Asien, men det jeg står og mangler nu er kontakter til mulige distributører? Jeg har ligeledes gransket nettet og søgt som en gal uden det store held.. Jeg vil så høre om der er nogle af Jer herinde der importerer fra Ebay stores?? Har overvejet om dette skal være min vej, men håber dog på at kunne finde nogle grossister hvor jeg kan få lidt bedre priser.. Fordelen ved at importerer fra Ebay må være muligheden for at få leveret få antal af et givet produkt, så man derved ikke binder en for stor kapital i et kæmpe varerlager.

 

Men kort og godt hvordan etableres kontakten mellem eksportør og aftager?

 

MVH. Rasmus

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilke typer varer vil du købe?
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har vendt to ting på det sidste, det har været kvalitetsure i form af Seiko Casio osv.. eller kosmetik produkter nærmere betegnet hudplejeprodukter hovedsageligt til mænd..
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke nogen områder, som jeg har specielt kendskab til, men hvad med at tage kontakt til grossisterne af disse produkter, rundt om i Europa?

 

Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørgsmålet er så hvorvidt jeg kan skabe en konkurrence dygtig pris på produkterne, men det var da helt sikkert en mulighed... Er dog af den opfattelse at for at skabe en nogenlunde fortjeneste bliver jeg nødsaget til at importerer varerne fra udenfor EU, men ved ikke om det er mig der er helt galt på den.. Jeg vil da forsøge at kontakte dem under alle omstændigheder
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/26/2006 1:07:54 PM
Forfatter: DJHingapus

Er dog af den opfattelse at for at skabe en nogenlunde fortjeneste bliver jeg nødsaget til at importerer varerne fra udenfor EU, men ved ikke om det er mig der er helt galt på den.. Jeg vil da forsøge at kontakte dem under alle omstændigheder


Du kan nemt risikere at der kommer told på de ting du køber uden for EU. Derfor vil vil grosister i EU have højere priser end dem udenfor EU da tolden føst pålægges ved modtagelsen. Det gælder varer som er produceret uden for EU.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan det ikke i mange tilfælde stadig være en billigere forretning når tolden pålægges varer importeret udenfor EU??



 



Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/26/2006 1:20:21 PM
Forfatter: DJHingapus
Kan det ikke i mange tilfælde stadig være en billigere forretning når momsen pålægges varer importeret udenfor EU??




Du skal ikke tænke på moms. Moms kan du som virksomhed trække fra og du skal lægge det til når du sælger.

Køb i EU med forsendelse men uden moms da du kan få en faktura uden moms:
1 ur 100,-

Salg i DK:
1 ur 200,- (160,- ekskl. moms)

Du har tjent 60 kr.

Køb i USA (f.eks) med forsendelse men uden moms da de kan sælge uden moms til eksport:
1 ur 75,-

Import til Danmark/EU
1 ur 75,- med transport, toldsats (kender den ikke men vi siger 40%)
Ny pris: 105,-

Salg i DK:

1 ur 200,- (160,- ekskl. moms)

Du har tjent 55 kr.

Regnestykket kan være anderledes så det kan betale sig, men du skal undersøge told, forsendelse m.v. grundigt.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Søgte lige lidt på google omkring moms på import af varer indenfor EU.. Her snakkede de om en såkaldt erhvervelses moms der skal medregnes faktura beløbet på 25%, og som så skal modregnes i det endelige momsregnskab..

 

Vil det ikke sige at hvis jeg importerer 1 ur:

 

Faktura pris: 100kr (Erhvervelsesmoms 25% = 25kr)

 

Salgpris 200kr (Salgsmoms 25% = 40kr)

 

Fortjeneste efter moms

 

100kr - (40-25kr) = 85?? Passer dette??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)