Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uduelige vikarer

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg har bestilt nogle vikarer til en større tasteopgave gennem et professionelt bureau der udbyder vikarer indenfor det givne fagområde (datafangst / indtastning af data).

Jeg lavede bestillingen til d. 20.04.2009, men ringede inden påske og sagde vi lige skulle sætte det på standby og jeg ville ringe efter påske med en ny startdato. Jeg glemte at få en skriftlig bekræftelse på min "afbestlling" og første hverdag efter påske dukkede der to vikarer op som jeg så bliver faktureret 4 timer pr. mand for (vi snakker næsten et tab på 2.000kr for deres fejl).

Jeg har været bekymret hele påsken fordi jeg godt vidste jeg ikke havde fået en skriftlig bekræftelse på min afbestlling - og de har ikke været mulige at træffe i påsken - heller ikke morgenen efter påske - der kunne de først træffes når vikarerne var mødt.

Jeg kan ikke huske hvem jeg snakkede med derinde og regnede egentlig bare med at jeg kunne regne med deres ord, - men jeg er kommet videre og har accepteret det tab.

 

Jeg blev så enig om at den ene af de to vikarer alligevel skulle starte dagen efter. Han møder op og jeg kan allerede fra starten se at han ikke har den erfaring jeg har brug for. Jeg har bestilt tasteoperatører der er rappe på tasterne og han sidder og hakker et tegn hvert 3. eller 4. sekund - og bruger mere tid på at spekulere end at taste data ind fra papir til edb som hans opgave er. Det er ikke vikarens skyld, det er bureauets skyld, at de ikke har screenet folk godt nok.

Allerede inden arbejdsdagen er omme bliver jeg meddelt fra vikaren at han har fået sig et andet job og derfor ikke kan blive her - jeg slap så for at ydmyge ham ved at fortælle ham hvor elendig han var når han alligevel skulle ud af vagten - men til gengæld har jeg spildt en dag på oplæring og en dagsløn til ham på et stykke arbejde jeg selv kunne have lavet på et kvarters tid.

I den givne opgave kan en gennemsnitlig taster som kan blindskrift på det numeriske tastatur hive 300kr hjem til firmaet pr. time. Han kunne ikke engang tjene 20% af det - og jeg bliver faktureret 232kr pr. time af bureauet.

Nogle dage senere prøvede jeg deres vikar nr. 2 - hun havde prøvet at taste før, men jeg blev utroligt skuffet fordi hun ikke engang kunne "blindskrift" på det numeriske tastatur - så er man altså ikke tasteoperatør.

Jeg kan se hun er flittig og derfor får hun lov at komme på dag nr. 2, hvor hun leverer 20% mindre end hvad jeg minimum forventer af en halvdårlig tastemedarbejder - altså 20% fra hvad jeg havde brug for, for at det kunne løbe rundt.

Jeg har efterhånden vænnet mig til at mine medarbejdere ikke kan bære deres egen løn, men bare denne mindre end middelmådige indsats gjorde hende så stresset at hun på tredjedagen opsagde vikariatet. Endnu engang har jeg spildt min tid på en elendig vikar der ikke var kvalificeret til opgaven.

Selv hvis hun havde leveret det antal anslag jeg havde brug for ville det ikke være noget som helst værd nu - for det hun har tastet betragter jeg kun som oplæring som er spildt hvis jeg ikke har noget ud af det når "det går løs".

 

Kan bureauet slippe afsted med at sende sådan nogle sølle medarbejdere ud til at lave indtastning af data på edb kan de jo principielt gå ud på gaden og samle hjemløse op og garantere dem betaling for mininum 4 timer som jeg jo minimum skal købe.

 

Jeg har ikke betalt noget endnu - hvad ville I gøre?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm, det lyder godt nok utrolig amatøragtigt fra bureauets side. Er det virkelig standarden? Så kunne jeg da godt slå mig ned som tasteoperatør, når ikke tiden udfyldes med andet.

Jeg ville bestemt klage over det. Beskrive tingene konkret som du gør her – og lade dem forstå, at du ikke vil betale fuld pris for det, du har fået.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

sandfær-andersen:

Hmmm, det lyder godt nok utrolig amatøragtigt fra bureauets side. Er det virkelig standarden? Så kunne jeg da godt slå mig ned som tasteoperatør, når ikke tiden udfyldes med andet.

Jeg ville bestemt klage over det. Beskrive tingene konkret som du gør her – og lade dem forstå, at du ikke vil betale fuld pris for det, du har fået.

Det er åbenbart standarden - jeg har selv for et par år siden været tasteoperatør for samme bureau og mødte mange som også var "ok" i mit arbejde, men standarden har åbenbart ændret sig siden dengang.

Alt tastearbejde er jo blevet erstattet af computere så det er også en døende branche, men sørgeligt de ikke har gemt nogle af de gode kontakter og gider tilbyde en attraktiv løn til de super-dygtige tastemedarbejdere.

 

Bureauet kan kun sige at de er "kede af det og håber jeg kommer igen som kunde alligevel" hvilket jeg forsikrede dem for at jeg aldrig ville gøre igen.

De er sgu ikke kede af det - de har julelys i øjnene når de bonger mig deres livst mest lettjente penge. Jeg bliver nærmest fornærmet over klicheen "det er vi kede af" når de ikke GØR NOGET.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gøre indsigelse skriftligt allerede nu.

Du må være blevet lovet et eller andet, og det har de ikke kunnet leve op til. Det er deres fejl og ikke din. Fortæl dem, at du forventer et afslag i prisen, som modsvarer den ydelse, som er leveret kontra det, som du er blevet lovet.

Du kan ikke nægte fuldstændigt at betale, men du må kunne få reduceret prisen til et rimeligt niveau.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Jeg ville gøre indsigelse skriftligt allerede nu.

Du må være blevet lovet et eller andet, og det har de ikke kunnet leve op til. Det er deres fejl og ikke din. Fortæl dem, at du forventer et afslag i prisen, som modsvarer den ydelse, som er leveret kontra det, som du er blevet lovet.

Du kan ikke nægte fuldstændigt at betale, men du må kunne få reduceret prisen til et rimeligt niveau.

Med venlig hilsen

Flemming

Hej Flemming.

Jeg er jo ikke blevet lovet noget særlig konkret om deres evner... jeg er bare blevet lovet at jeg fik nogle dygtige kandidater da der var stor ledighed lige nu - og masser af vikarer til rådighed - så det var et godt tidspunkt at bestille vikarer på.

Når de ikke har givet mig nogle konkrete tal på hvor mange anslag vikarerne kan levere pr. minut f.eks. - så har de vel ikke lovet mig noget? Det virkede også lidt underligt at jeg ikke kunne få at vide hvor mange tegn kandidaterne kunne taste i minuttet da jeg ved det bliver målt når de screener vikarerne (jeg har selv været kandidat hos samme bureau for nogle år siden som jeg nævnte tidligere).

Hvis man screener vikarer med en test hvor man tester hvor rappe der er på fingrene (anslag pr. tidsenhed sammenholdt med nøjagtighed) burde kunderne vel kunne stille nogle minimumskriterier, men jeg har slet ikke kunnet få adgang til disse data hos "kandidaterne".

 

Jeg er sikker på at det er ligeså surt for vikarerne at komme ud hos en kunde og føle sig utilstrækkelig - måske endda ydmygende - jeg kan ikke forstå hvordan et bureau kan byde mig det.

Hvordan skal jeg kunne gøre indsigelser når de ikke har lovet mig noget konkret? Spørgsmålet er om man kan forvente at en kandidat de giver titlen tasteoperatør som minimum skal kunne blindskrift på det numeriske tastatur - og evt. have erfaring fra tidligere tastejobs.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Nu fremgår det ikke hvem du har talt med i virksomheden. Hvis min henvendelse ikke hjalp, ville jeg kontakte den adm. direktør for virksomheden og prøve at få en dialog med denne. Måske han/hun kan se en pointe i og vigtigheden af, at reagere på din klage. Prøv at se om I ikke sammen kan finde en løsning og bekræft efterfølgende aftalen pr. brev.

Håber du får løst dit problem!

Hav en god dag.

Kirsten Dalum, Cand.jur.

Dalum Law Consulting smba.

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Uanset hvad, så må du igang med en dialog omkring fakturaens størrelse. Hvis du ikke har fået leveret nogen i nærheden af det forventede og ønskede, så skal du have fat i dem og have forhandlet prisen ned - i hvert fald prøve om det kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten Dalum:

Hej Jørgen,

Nu fremgår det ikke hvem du har talt med i virksomheden. Hvis min henvendelse ikke hjalp, ville jeg kontakte den adm. direktør for virksomheden og prøve at få en dialog med denne. Måske han/hun kan se en pointe i og vigtigheden af, at reagere på din klage. Prøv at se om I ikke sammen kan finde en løsning og bekræft efterfølgende aftalen pr. brev.

Håber du får løst dit problem!

Hav en god dag.

Kirsten Dalum, Cand.jur.

Dalum Law Consulting smba.

 

Hejsa.

Jeg har nu skrevet en email til den adm. direktør - det er en lettere omskrivning af mit indlæg herinde - så glæder jeg mig til at se hvad der sker.

Tak for dit svar.

 

Og tak til alle - også dem der har kontaktet mig med henblik på at hjælpe med at løse opgaven nu hvor vikarerne svigtede - jeg har løst problemet nu.

Det bliver spændende at se om de vil holde på deres ret ukritisk som jeg forventer eller om de spekulerer i rimelighed hvilket jeg ikke forventer af et vikarbureau.

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten Dalum:

Hej Jørgen,

Nu fremgår det ikke hvem du har talt med i virksomheden. Hvis min henvendelse ikke hjalp, ville jeg kontakte den adm. direktør for virksomheden og prøve at få en dialog med denne. Måske han/hun kan se en pointe i og vigtigheden af, at reagere på din klage. Prøv at se om I ikke sammen kan finde en løsning og bekræft efterfølgende aftalen pr. brev.

Håber du får løst dit problem!

Hav en god dag.

Kirsten Dalum, Cand.jur.

Dalum Law Consulting smba.

 

Hejsa.

Jeg har nu skrevet en email til den adm. direktør - det er en lettere omskrivning af mit indlæg herinde - så glæder jeg mig til at se hvad der sker.

Tak for dit svar.

 

Og tak til alle - også dem der har kontaktet mig med henblik på at hjælpe med at løse opgaven nu hvor vikarerne svigtede - jeg har løst problemet nu.

Det bliver spændende at se om de vil holde på deres ret ukritisk som jeg forventer eller om de spekulerer i rimelighed hvilket jeg ikke forventer af et vikarbureau.

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Hej Jørgen,

Uanset hvad, så må du igang med en dialog omkring fakturaens størrelse. Hvis du ikke har fået leveret nogen i nærheden af det forventede og ønskede, så skal du have fat i dem og have forhandlet prisen ned - i hvert fald prøve om det kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen

Flemming

Yes - jeg prøver sgu... jeg har generelt dårlige erfaringer med forhandlinger med store etablerede firmaer - det er som regel den rene facisme - altså sådan nogle man ikke ønsker at komme i kløerne på.

En anmeldelse på trustpilot bliver de dog ikke fri for... om den bliver neutral, positiv eller negativ bestemmer de så selv.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)