Hej Amino. Som jeg ser det er der et stort problem med at indlevere pakker til Postdanmark samt GLS (hvad pakkeshops angår). Jeg laver mine pakker hjemmefra og bruger webpack til at udskrive pakkelabels med. Jeg går dagligt på posthuset med en bunke pakker. Disse pakker bliver første gang registreret når de når til Københavns eller Taulov pakkecenter - de bliver ikke registreret ved indlevering.
Problemet er så at hvis pakken ikke bliver registreret nogen steder kan jeg ikke få erstatning for den når den bliver stjålet - enten af en anden kunde eller af en medarbejder - hvis den ikke er scannet først. Så kan jeg nemlig ikke bevise at jeg har indleveret den til Posten. Det samme gælder for GLS pakkeshop.
For at gøre min pointe gældende vil jeg her fortælle hvordan en kunde nemt kan stjæle mine pakker. Kunden kan i bunden af sin egen pakke han sender montere en ekstra pakkelabel adresseret til sig selv - og placere sin pakke ovenpå min pakke i buret således så den nye pakkelabel overlapper min - min pakke er allerede her sportløst forsvundet uden at han behøver tage den fysisk med sig - tyven får den leveret af postdanmark ! Det er pisse nemt og oplagt.
Hvordan beskytter jeg mine pakker? Jeg har lige fået stjålet en rimelig dyr en jeg så ikke kan få erstattet fordi den aldrig blev scannet - og jer er pissed ! :( Jeg håber der er nogen der har nogle gode fiduser til hvordan man som ærlig forretningsmand slipper for at blive røvet. |
Den diskution har vi godt nok også tit haft med posten - vi indleverer i et lokalt posthus ved superbrugsen, meget tæt på vores firmaadresse..
Vi har ret mange pakker, derfor fylder vi dem bare i en stak bure som står bag brugsen, ved deres vareindlevering.
Der er godt nok videokamera der omme, men alle og enhver kan gå om til bagindgangen og snuppe en pakke hvis de vil - fx en af de mange chauffører der kommer i løbet af dagen med varer til brugsen.
Vi har mange gange spurgt vores salgskonsulent, om ikke de kunne sætte en håndscanner op på væggen, så vi bare selv kunne bippe dem ind, når vi kommer - men fik svaret, at det er for dyrt.
I brugsen har de længe været trætte af, at vi har så mange pakker med, at de skal have alle de bure stående - men vi har nægtet at betale 2000 kr. om måneden for at få en postbil til at hente dem, da vi mener, at når nu posten alligevel er 2 steder i samme bygning, som vi bor i, kan det ikke passe at os 3 virksomheder alle skal betale 2000 pr. måned for afhentning - især ikke, når postbilen alligevel kører lige forbi, når den skal hente pakker i brugsen. Det burde være en service som fulgte med i prisen, eller koste et meget mindre beløb, fx. 2000 om året.
Men nu har vi så fået en aftale med dhl, fordi de er meget billigere - aftalen er, at vi sætter deres pakkelabel på pakken, indleverer på posthuset som vi plejer og så er det posten der kører ud med dem, da de er underleverandør for dhl.. Så eneste forskel for os er en meget bedre pris og at regningen kommer med dhls navn på.. Og nu får vi kvitteret underskrift ved levering af vores pakker, det var ikke med i prisen ved vores gamle aftale med posten.
Og nu er vores konsulent hos postdk rigtig blevet sur, for hun vil ikke have at vi skifter til dhl og mister sin provision- så derfor har hun arrangeret, at vi ikke længere må indlevere ved brugsen, pga for mange pakker..
Så hvad gør dhl? De sørger for at vi gratis får afhentet pakkerne i stedet - Og når de henter dem, bliver pakkerne scannet ind!
Så postens forsøg på at ødelægge at vi er skiftet til dhl, har faktisk bare resulteret i, at vi har fået en endnu endnu bedre aftale end før!
Vi har kun brugt dhl en uges tid nu, men har allerede fået indtryk af, at kundeservicen er meget højere!! Selv om det også er et stort firma, er de mere fleksible og finder den bedste løsning for den enkelte kunde - ikke kun den bedste løsning for dem selv.
(Beklager det blev så langt et indlæg)