Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med Postdanmark og GLS vedr. afsendelse af pakker

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Som jeg ser det er der et stort problem med at indlevere pakker til Postdanmark samt GLS (hvad pakkeshops angår).

Jeg laver mine pakker hjemmefra og bruger webpack til at udskrive pakkelabels med. Jeg går dagligt på posthuset med en bunke pakker. Disse pakker bliver første gang registreret når de når til Københavns eller Taulov pakkecenter - de bliver ikke registreret ved indlevering.

 

Problemet er så at hvis pakken ikke bliver registreret nogen steder kan jeg ikke få erstatning for den når den bliver stjålet - enten af en anden kunde eller af en medarbejder - hvis den ikke er scannet først. Så kan jeg nemlig ikke bevise at jeg har indleveret den til Posten. Det samme gælder for GLS pakkeshop.

 

For at gøre min pointe gældende vil jeg her fortælle hvordan en kunde nemt kan stjæle mine pakker.

Kunden kan i bunden af sin egen pakke han sender montere en ekstra pakkelabel adresseret til sig selv - og placere sin pakke ovenpå min pakke i buret således så den nye pakkelabel overlapper min - min pakke er allerede her sportløst forsvundet uden at han behøver tage den fysisk med sig - tyven får den leveret af postdanmark ! Det er pisse nemt og oplagt.

 

Hvordan beskytter jeg mine pakker? Jeg har lige fået stjålet en rimelig dyr en jeg så ikke kan få erstattet fordi den aldrig blev scannet - og jer er pissed ! :(

Jeg håber der er nogen der har nogle gode fiduser til hvordan man som ærlig forretningsmand slipper for at blive røvet.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Den diskution har vi godt nok også tit haft med posten - vi indleverer i et lokalt posthus ved superbrugsen, meget tæt på vores firmaadresse..
Vi har ret mange pakker, derfor fylder vi dem bare i en stak bure som står bag brugsen, ved deres vareindlevering.

Der er godt nok videokamera der omme, men alle og enhver kan gå om til bagindgangen og snuppe en pakke hvis de vil - fx en af de mange chauffører der kommer i løbet af dagen med varer til brugsen.

Vi har mange gange spurgt vores salgskonsulent, om ikke de kunne sætte en håndscanner op på væggen, så vi bare selv kunne bippe dem ind, når vi kommer - men fik svaret, at det er for dyrt.

I brugsen har de længe været trætte af, at vi har så mange pakker med, at de skal have alle de bure stående - men vi har nægtet at betale 2000 kr. om måneden for at få en postbil til at hente dem, da vi mener, at når nu posten alligevel er 2 steder i samme bygning, som vi bor i, kan det ikke passe at os 3 virksomheder alle skal betale 2000 pr. måned for afhentning - især ikke, når postbilen alligevel kører lige forbi, når den skal hente pakker i brugsen. Det burde være en service som fulgte med i prisen, eller koste et meget mindre beløb, fx. 2000 om året.

Men nu har vi så fået en aftale med dhl, fordi de er meget billigere - aftalen er, at vi sætter deres pakkelabel på pakken, indleverer på posthuset som vi plejer og så er det posten der kører ud med dem, da de er underleverandør for dhl.. Så eneste forskel for os er en meget bedre pris og at regningen kommer med dhls navn på.. Og nu får vi kvitteret underskrift ved levering af vores pakker, det var ikke med i prisen ved vores gamle aftale med posten.

Og nu er vores konsulent hos postdk rigtig blevet sur, for hun vil ikke have at vi skifter til dhl og mister sin provision- så derfor har hun arrangeret, at vi ikke længere må indlevere ved brugsen, pga for mange pakker..
Så hvad gør dhl? De sørger for at vi gratis får afhentet pakkerne i stedet - Og når de henter dem, bliver pakkerne scannet ind!

Så postens forsøg på at ødelægge at vi er skiftet til dhl, har faktisk bare resulteret i, at vi har fået en endnu endnu bedre aftale end før!

Vi har kun brugt dhl en uges tid nu, men har allerede fået indtryk af, at kundeservicen er meget højere!! Selv om det også er et stort firma, er de mere fleksible og finder den bedste løsning for den enkelte kunde - ikke kun den bedste løsning for dem selv.

(Beklager det blev så langt et indlæg)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ok med dit lange indlæg, - tak for det !

Jeg er ikke stor nok til at indgå en decideret aftale hverken med Posten eller med DHL (andet end en standard erhvervsaftale så jeg kan bruge webpack som jeg har nu) - så jeg er vel bare på røven :(

Jeg har mellem 3 og 15 pakker om dagen som det er nu - det er jo ikke noget værd - og det er til private det hele.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

interessant debat, har ofte selv tænkt tanken, Jeg køber gerne labels og pakker hjemmefra, så jeg bare skal aflevere dem på posthuset..... har dog endnu ikke mistet nogen pakker, de har højst spillet bold med dem.....Devil

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan: Håber det er ok jeg lige spørger. Ved du om DHL gået væk fra takster baseret på volumen med deres PDK pakker?  Vi har også brugt dem i mange år, men for et par år siden blev strukturen lavet om og der kom nogle heftige gebyrer pålagt af posten, da de ikke havde interesse i at DHL kaprede kunder på den måde. Det var iøvrigt en fantastisk tid, op til 50 kg. for 25 kr. + moms :) ja du læste rigtigt 8)

Eneste problem med DHL er, at man skal være efter deres bogholderi. Gennem 3 år, og hvad der svare til omkring 300 fakturaer, har under 10% af dem været fejlfrie :(

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

scagrp:
Eneste problem med DHL er, at man skal være efter deres bogholderi. Gennem 3 år, og hvad der svare til omkring 300 fakturaer, har under 10% af dem været fejlfrie :(

Det kan også være en fordel. Jeg hev engang en container hjem fra Kina ved hjælp af DHL - der gik over et år før jeg fik en regning - dejligt med kredit :)

 

Jeg har været lidt skrap imod GLS gennem tiderne, men lige denne sag her drejer sig om en pakke posten har stjålet før blev bippet.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Vi har nøjagtig samme problem, og har efterhånden mistet en del pakker som "Postdanmark aldrig har modtaget"
V indleverer også i supermaked, hvor pakkeburene står i indgangspartiet, så man meget nemt kan snuppe de andres pakker. Videoovervågning kan man ikke bruge til noget. For tjekker Post Danmark 10 timers video igennem når vi mister en pakke? Næppe!
Til tider bliver de også stillet udenfor butikken (også i regnvejr) for at vente på postbilen kommer.

Du skal få en blok fra Post Danmark der hedder antalkvittering og så bede medarbejderen tælle dine pakker og underskrive den. Så står du en smule bedre hvis du mister en pakke, men stadigvæk står der jo ikke de enkelte stregkoder.
Men jeg skulle hilse at sige, at de bliver pænt mopset, nr man kommer med flere sækkevogne fyldt medpakker, som de skal tælle. Men det er jo de vilkår Post Danmark stiller med.


Nina: Er der andre fordele ved DHL? Er det f.eks. mere fleksibelt at sende tunge pakker, end hos Post Danmark?

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige mht. postdanmark, så mister vi ugentlig pakker på denne konto :( og posten afhenter endda på adressen. Procentuelt er det naturligvis ikke et stort problem, men syntes ærligt talt én er én for mange. Specielt fordi processen for at gøre sit krav gældende er så absurd.

4 gange har vi oplevet samtlig brevforsendelser forsvinde fra en afhentning. Over 100 brever der er afsendt samme dag på samme afhentning af PostDanmark forsvinder, kalder posten en meget beklagelig situation, men en statistisk mulighed 8) jeg kalder det tyveri!

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kender også til det Problem, herefter valgte vi at bruge DPD. Her henter Chauffør pakken og kvittere på "fragtbrevet" Så har man jo overlagt pakken til Chaufføren/vognmanden. denne person hæfter for pakken til den er inde på terminalen. inde på terminalen bliver den scannet også overgå hæftelsen til DPD til den er fremme hos din kunde.

Nu har vi Brugt DPD i 1år og vi har ikke haft problemer.

Vi havde en sag for 2mrd siden angående en pakke der ikke var kommet frem, sagsbehandlingen tog 3dage fra vi havde meldt pakken væk til vi stod med erstatnings beløbet. her skulle vi ikke bruge en masse tid på papir nusseri, vi sendte kopi af "fragtbrevet" også gik sagen sin gang.

Vi fik en opringning om hvor de skulle sætte erstatnings beløbet ind.

Det vil jeg da kalde service.

og her skal man ikke fare afsted for indlevere pakker. Det eneste vi har af problem det er hvis vores kunder bestiller efter 13:00 kan vi først afsende dagen efter.

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Vi har kun brugt dhl en uges tid nu, men har allerede fået indtryk af, at kundeservicen er meget højere!! Selv om det også er et stort firma, er de mere fleksible og finder den bedste løsning for den enkelte kunde - ikke kun den bedste løsning for dem selv.

Sådan vil det altid være, nye kunder behandles ekstra godt for at holde på dem og siden hen svækker de servicen, som alle andre..

mvh

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)