Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med Postdanmark og GLS vedr. afsendelse af pakker

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at se, at mange nu også indrømmer at Post Danmark også er nogle klummerhoveder og at den perfekte pakkedistributør ikke findes..

DPD og GLS er dog stadig bedst med pakkesporing og bliver hentet på firmaadressen, med mindre man bruger pakke-shops som er en billigere discount løsning for GLS.

Som før, man får hvad man betaler for!!

DPD og GLS giver en afhenterkvittering når chaufføren henter pakkerne og så er resten på DPD og GLS ansvar indtil pakken er leveret hos modtager mod kvittering.

mvh

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Hvor er det i KBH at du indlevere dine pakker til post Danmark.? 

Bruger du erhvevsindleveringe i Bernstoffsgade kan du faktisk god få en kvittering for de indleverede pakker.  Udover at du kan køre lige til døren har de også den helt fantastiske service at pakker kan indleveres indtil kl. 20:30 med udbringning næste dag.

 

Mvh

Ravn

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

scagrp:

Jakodan: Håber det er ok jeg lige spørger. Ved du om DHL gået væk fra takster baseret på volumen med deres PDK pakker?  Vi har også brugt dem i mange år, men for et par år siden blev strukturen lavet om og der kom nogle heftige gebyrer pålagt af posten, da de ikke havde interesse i at DHL kaprede kunder på den måde. Det var iøvrigt en fantastisk tid, op til 50 kg. for 25 kr. + moms :) ja du læste rigtigt 8)

Når vi sender pakken beregnes der efter vægt og volume, men det gør de nu også når man bruger webpack - men de beregner den anderledes end fx danske fragtmænd.
Danske fragtmænd osv. siger fx: (60x50x50)/2500 = 60 kilo
DHL siger (60x50x50)/4000 =37,5 kilo
Så prisen falder bedre ud for os på den måde..

Allan: Nina: Er der andre fordele ved DHL? Er det f.eks. mere fleksibelt at sende tunge pakker, end hos Post Danmark?

Generelt er de bare meget billigere - men pakken må ikke fysisk veje mere end 31,5 kilo, for så kan posten ikke bære den.
Vi har ret mange pakker, hvor volume er større end vægten, fx kan en kasse boblekuverter veje 1,5 kilo og fylde 15 kilo..
Og her er de også meget billigere!
Og så er de ikke bedre end posten hvad angår pakker til private - en af mine kunder fikl et tilbud fra dem på privat pakker, og det var samme priser som posten kører med. Så det er kun erhvervspakker der er gode.

Desirée: Vi brugte også dpd engang da vi var helt nystartede - men så fik vi pludselig besked om, at de ikke ville handle med os mere, da vi var for små.. Nu har de så prøvet flere gange at få os tilbage igen, fordi de godt kan se, at der er sket noget sidenhen..
Men vi vil ikke tilbage, fordi de ikke kan tilbyde samme service som posten/dhl - nemlig at folk kan hente pakken på posthuset, hvis de ikke er hjemme.
Selv om vi har erhvervskunder er der mange af dem, som ikke er på lageret, når pakken leveres (fx dem som har en fritids-webshop og andet job i dagtimerne) Og med dpd bliver leveringstiden simpelthen for lang + kunden skal til at tage fri for at være hjemme, hvis de ikke har et sted hvor pakken kan stilles uden kvittering. I vores branche skal folk som regel bruge emballagen i samme øjeblik de bestiller, så det er vigtigt for os, at man kan få pakken hurtigt.

Mht bogholderi har vi jo ikke nået at få faktura fra dem endnu, så om den passer eller ej, kan jeg af gode grunde ikke sige noget om.

Lanther: Sådan vil det altid være, nye kunder behandles ekstra godt for at holde på dem og siden hen svækker de servicen, som alle andre.
DPD og GLS er dog stadig bedst med pakkesporing og bliver hentet på firmaadressen, med mindre man bruger pakke-shops som er en billigere discount løsning for GLS. Som før, man får hvad man betaler for!!

Du har altid noget negativt at sige - det må da ikke være rart at gå rundt med sur mine hele dagen og negativ indstilling til alt..
Servicen bliver selvfølgelig nød til at være bedre i indkørings perioden, til vi har fundet ud af, hvordan det fungerer bedst for begge parter - og forhåbentligt får vi ikke brug for ekstra service, efter nogle uger skulle det jo gerne køre på skinner.

Jeg har erfaring med både postdk, gls, danske fragtmænd m.fl. - Du har vel reelt kun erfaring med gls, da det er dem du arbejder for?
Så hvis ikke du selv har prøvet at sende pakker med posten, kan jeg ikke helt forstå, hvordan du kan udtale dig om deres service.

Hvis det er fordi du har en statistik over det, kuenne det da være meget fedt at se den - kunne du ikke lige smække den op her inde?
For du må vel have en statistik eller lign., for at kunne sige hvilke to der er bedst til pakkesporing?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hej Jørgen

Hvor er det i KBH at du indlevere dine pakker til post Danmark.? 

Bruger du erhvevsindleveringe i Bernstoffsgade kan du faktisk god få en kvittering for de indleverede pakker.  Udover at du kan køre lige til døren har de også den helt fantastiske service at pakker kan indleveres indtil kl. 20:30 med udbringning næste dag.

 

Mvh

Ravn

 

Det lyder sgu da meget fedt - er det ikke henne ved hovedbanegården? Det er i så fald for langt - jeg har kontor lige ved nørreport st. og min medarbejder skal gå til fods med pakkerne - men det kan være vi skal overveje om vi skal have en cykel til formålet med trailer eller lign.

 

Og 20:30 ville jo være genialt for mig... tænk på alt det ekstrasalg jeg kan få hvis jeg siger at bestillinger inden kl. 19:30 leveres næste dag !

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med en chistania cykkel? det vil vel kunne betale sig i længden.Stick out tongue

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

KarinaGW:

Hvad med en chistania cykkel? det vil vel kunne betale sig i længden.Stick out tongue

Ja det lyder lige som sagen - hos Olsens IT og revision har vi alle overvægtsproblemer så vi kunne slå to fluer med et smæk der :-)

Må hellere se efter i din blå avis - man tør næsten ikke tage derud uden at spekulere på om man bliver den næste tilfældige der bliver sprængt i småstykker med håndgranater.

 

Men tak for tippet om bernstoffsvej - det lyder virkelig fjong - så kan posten stjæle ligeså mange penge det passer dem, - bare de erstatter varerne og ikke kræver betaling for leveringen der så ikke finder sted.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Men tak for tippet om bernstoffsvej - det lyder virkelig fjong - så kan posten stjæle ligeså mange penge det passer dem, - bare de erstatter varerne og ikke kræver betaling for leveringen der så ikke finder sted.

 

Det var så lidt. 

Vær opmærksom på at indlevering kan være noget svæd at finde pga SEB byggeri.  Efter det sidste lyskryds (det overfor falckhuset)  drejer du til højer ind af den lille sidevej  lige ved SEB byggeriet.  

 

Mvh

Ravn 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Lanther: Sådan vil det altid være, nye kunder behandles ekstra godt for at holde på dem og siden hen svækker de servicen, som alle andre.
DPD og GLS er dog stadig bedst med pakkesporing og bliver hentet på firmaadressen, med mindre man bruger pakke-shops som er en billigere discount løsning for GLS. Som før, man får hvad man betaler for!!

Du har altid noget negativt at sige - det må da ikke være rart at gå rundt med sur mine hele dagen og negativ indstilling til alt..
Servicen bliver selvfølgelig nød til at være bedre i indkørings perioden, til vi har fundet ud af, hvordan det fungerer bedst for begge parter - og forhåbentligt får vi ikke brug for ekstra service, efter nogle uger skulle det jo gerne køre på skinner.

Jacodan, at netop du kan få noget til at lyde negativt, må stå for egen regning..

I den ene tråd angriber i GLS og i denne tråd er det Post Danmark, mon ikke i er alt for kritiske i jeres forventninger?

Jo, jeg kender en del til GLS - DPD - PostDanmark - Danske fragtmænd - DHL og alle får jeg leveret varer igennem..

Nu er det ikke sådan, at jeg selv har haft problemer med manglende pakker jeg afsender, og jeg har ikke haft problemer med modtagne pakker, så jeg kan ikke selv klage over disse distributører..

Jeg har gennem mange, mange år brugt dem alle, undtaget DHL og det efter hvor tunge mine forsendelser er, men jeg bor på en Ø og det begrænser udbudet og mulighederne..

 mvh

 

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther:

Jakodan:

Lanther: Sådan vil det altid være, nye kunder behandles ekstra godt for at holde på dem og siden hen svækker de servicen, som alle andre.
DPD og GLS er dog stadig bedst med pakkesporing og bliver hentet på firmaadressen, med mindre man bruger pakke-shops som er en billigere discount løsning for GLS. Som før, man får hvad man betaler for!!

Du har altid noget negativt at sige - det må da ikke være rart at gå rundt med sur mine hele dagen og negativ indstilling til alt..
Servicen bliver selvfølgelig nød til at være bedre i indkørings perioden, til vi har fundet ud af, hvordan det fungerer bedst for begge parter - og forhåbentligt får vi ikke brug for ekstra service, efter nogle uger skulle det jo gerne køre på skinner.

 

Jacodan, at netop du kan få noget til at lyde negativt, må stå for egen regning..

I den ene tråd angriber i GLS og i denne tråd er det Post Danmark, mon ikke i er alt for kritiske i jeres forventninger?

Jo, jeg kender en del til GLS - DPD - PostDanmark - Danske fragtmænd - DHL og alle får jeg leveret varer igennem..

Nu er det ikke sådan, at jeg selv har haft problemer med manglende pakker jeg afsender, og jeg har ikke haft problemer med modtagne pakker, så jeg kan ikke selv klage over disse distributører..

Jeg har gennem mange, mange år brugt dem alle, undtaget DHL og det efter hvor tunge mine forsendelser er, men jeg bor på en Ø og det begrænser udbudet og mulighederne..

 mvh

 

Hej Lanther.

Jeg synes snart du skal komme ind i kampen - jeg synes ikke du kan finde ud af at forholde dig sagligt til debatter omkring fragt - det er brandærgeligt for der er altid nye brugere der lige skal igennem første fase før de lærer at man ikke kan tage dig seriøst.

 

Det var ikke meningen med denne tråd at kaste mere ild på bålet eller fortælle at Postdanmark er noget lort.

Jeg kan kun sammenligne Postdanmark med pakke-shop, og jeg har erfaret at posten har følgende fordele:

Postdanmark stjælet sjældent pakker (hvor jeg tidligere har oplevet at GLS er slemme, men problemet er ikke specielt stort i disse tider hvor jeg har emballeret mine varer meget diskret og ikke bruger firmanavn)

Postdanmark leverer som regel dagen efter (pakke-shops bruger op til 3 dage eller mere på at levere en vare)

Postdanmark giver mulighed for at følge pakken med track&trace undervejs (GLS pakkeshop har også track&trace, men der bliver ikke registreret noget data på pakken før den er blevet leveret... dette har jeg fået bekræftet af GLS selv som ringede  mig op i forbindelse med den anden tråd)

 

Ulemper:

Postdanmark er dyrere end GLS pakke-shop.

 

 

Problemet med at pakkerne kan stjæles inden pakkerne bliver bippet til stor ulempe for kunden (mig) eksisterer for både postdanmark og GLS, men jeg har nu fået oplyst en løsning for posten

 

Jeg har endnu ikke haft nogle større problemer efter jeg er begyndt at tilbyde GLS fragt igen, men jeg har også kun sendt 10-15 pakker. Folk kan spare 15kr i fragt hos Olsens IT hvis de bruger GLS for det meste - og det vælger et fåtal - og de får så deres vare lidt langsommere.

 

 

Jakodan: Vedr. negativitet skulle jeg siges at være den mest usympatiske og negative person herinde på Amino - jeg håber da ikke jeg har fundet min overmand :) Jeg er et røvhul og det er jeg godt tilfreds med.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg hovedsageligt brugt Post Danmark, så mine erfaringer der mest derfra... men jeg har faktisk ikke set noget sagligt statestik på hvilke leverandør der har færrest skader på pakker, færrest stjålne pakker og lignende.... så hvis der er nogen der kan bidrage med den slags, synes jeg det ville være interesant.

 

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)