Hej Jeg har bestilt en 20 fods container med knallerter fra kina. Den ankommer om 30 dage. Jeg er bare ikke helt klar over hvordan jeg skal få den hjem til adressen, aftalen med leverandøren er transport til Kbh.´s havn. 1) Er det muligt af tømme containeren i havnen og med hjælp fra en ven og hans lastbil at hente sagerne? 2) leverandøren sender følgende dokumenter til mig: "the Bill of Landing", "the Packing list", "the Commercial invoice", "the Insurance policy" and "the form A", then you can pick up the good with all the paperworks to you custom. Betyder det at alt det arbejde en speditør skulle have lavet kan gøres af os selv? Og selve fortoldningen kan gøres samtidigt med at varene hentes, eller er det en længere proces hvortil jeg ikke kan undlade at bruge professionel hjælp? |
afhentning af container fra Kina
|
|
Hej Jeg tror, at det bedste for dig ville være at bede den pågældende speditør / shippingfirma om, at udpakke containeren og lave alle toldpapirer for dig. For det første kender du nok ikke selv til fortoldning (tariffer etc - det kan koste dyrt at bruge den forkerte toldsats!) Desuden vil en tømning af containeren koste måske 2000 kr, og hvis du selv kan hente knallerterne så er det en beskeden omk. Alene det at få kørt en container ud til dig selv, tømme den (tid = penge) kan koste dig det samme. Og hvis der sker noget under tømningen, hvem vil du så sende regningen til? De fleste transportører har udpaknings faciliteter. Plus har toldklarerings muligheder. Få et tilbud fra speditøren. Og tag så en beslutning. Håber, at det hjælper dig videre i dine overvejelser? Mvh - Lars |
Hej >K B Nielsen. Ja jeg har sikret mig at de er godkendt i EU. >Søgaard. Når du skriver det pågældende shippingfirma/speditør, mener du så det selskab der sejler varene hertil? Jeg "tror" jeg har fundet den rigtige toldtarif (8%) men du har sikkert ret i at det bedste ville være at få professionelle til at ordne disse sager for mig - ihvertfald her den første gang. Mht. til tømning af containeren i havnen: Jeg forstår det sådan at speditøren sørger for at pakke den ud og dernæst fortolde indholdet. Når det er gjort kan jeg selv køre ind og hente fra deres lager! Er det rigtigt forstået? Men under al omstændigheder vil jeg i dag kontakte en speditør for at få en pris. Foreløbigt tak for jeres svar ) |
Jeps - jeg mener det firma, som alligevel sejler containeren hjem. Uanset hvad, så skal du i kontakt med dem inden containeren kommer hjem.. Alle forsendelser, som ankommer til EU skal straks-fortoldes, hvilket betyder, at varerne skal fortoldes inden de når DK. Gå shippingfirmaet lidt på klingen og se, om du kan få en god pris for tømningen. Du burde kunne få lavet din fortoldning for 175 kr - det er ikke værd at spare væk. /:-) |
okay. dvs. at "the Bill of Landing", "the Packing list", "the Commercial invoice", "the Insurance policy" and "the form A", then you can pick up the good with all the paperworks to you custom. Som jeg snart burde modtage, skal sendes til speditøren så han kan ordne fortoldningen? Og hvis jeg så får shipping firmaet til at tømme containeren vil det stå klart til mig på et lager på havne området, klar til afhentning uden videre papirarbejde? |
Jeg har har haft gode erfaringer med www.leman.dk. Jeg fik leveret en ordre FOB Ningbo hvor Leman''s netværk tog over. De sørgede for fortoldning, og tingene ankom til mit lager med fragtmand. måske de stadig kan nu at hjælpe dig... Mvh Jesper |
Tak for linket. imellemtiden er der sket det at det kinesiske fragtfirma har vist sig at samarbejde Chr.Jensen shipping i Kbh. Så dem har jeg haft kontakt med, og de er ganske flinke at tale med. Der er dog en del småudgifter i forbindelse med modtagelsen jeg ikke var klar over kom, og det ser nu ud til at transportudgifter, fortoldning m.m fra Kbh. til sydsjælland bliver lige så meget som halvdelen af fragten fra Kina - Kbh.............. Jeg syntes det lyder vildt, men det er måske sådan virkeligheden ser ud i dagens Danmark!! |