Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kategori struktur

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er det generelt en SEO-mæssig fordel at søgemaskinerne kan se alle kategorier (også underkategorier) fra forsiden?

Jeg har en lille diskution med en af mine duckyard kollegaer omkring opbyningen af kategori struktur og værdien af links fra forsiden.

Jeg har den holdning at så længe den samlede mængde links holder sig under 100 links pr. side, så er det en fordel at kategori strukturen er opbygget således at søgemaskinerne kan se links til både hovedkategorier og underkategorier fra forsiden (og i sagens natur fra alle andre sider på sitet).

Min kollega mener at dette forvirrer søgemaskinerne og at man fordelen linkjuicen til forsiden for voldsomt. Derfor skal søgemaskinerne kun kunne se links til hovedkategorierne fra forsiden.

Hvad mener i kære Aminoer?

  • Ja, det er en fordel at søgemaskinerne kan se links til både hoved- og underkategorier fra forsiden. (33,3%)
  • Nej, SEO-mæssigt er det bedst at søgemaskinerne kun kan se links til hovedkategorierne fra forsiden. (66,7%)
  • Totalt antal stemmer: 3

Uddyb gerne dit svar.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger meget af hvad du vil opnå. Men at linke til underkategorierne fjerner altså linkjuice fra forsiden, det "fordeler det ikke til den".

Hvis du kun link til hovedkategorierne, så vil din forside og hovedkategorier opnå den bedst mulige linkpopularitet. Alle sider peger på dem, men de linker hver især minimalt ud. Dette er på bekostning af underkategorierne som får begrænset linkjuice. Så om man bør gøre det ene eller andet afhænger af om man har få søgeord der er supervigtige, eller om man har en bred vifte af søgeord i underkategoriuerne som kan trække noget trafik.

Test evt. hvad der virker bedst. Hvad skaber flest besøgende og konverteringer for websitet, med eller uden underkategori-links?

Umiddelbart hælder jeg til at det i over 50% at tilfældende vil være bedst at linke til underkategorierne. Især hvis man har en shop med strukturen:

mobiler/Nokia Mobiler/Nokia-6300. Der skal man have max juice ud i grenene hvis du spørger mig.Konverteringerne på "Nokia 6300" er væpsentligt bedre end på "mobiler".

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)