Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det offentlige opføre sig som de lyster vedr. betaling af udeståender?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

De er sgu vilde og blodige når de selv har penge tilgode, men overholder de deres egne forpligtelser? Sjældent ! Det gælder generelt for det offentlige, - det skal dog siges at jeg har haft gode erfaringer med at få tilgodehavender udbetalt fra skattevæsnet.

Det offentlige er ikke altid lige god til at udbetale penge. Jeg har problemer med at få udestående fakturaer samt løntilskud udbetalt til tiden - og vi snakker STORE forsinkelser.

Har jeg krav på rykkergebyrer og renter eller kan det offentlige bare te sig som det passer dem? Jeg har nu haft et værre tovtrækkeri med Tårnby kommune om at få udbetalt et løntilskud som min virksomhed er blevet godkendt til - det har nu stået på snart 3mdr hvor jeg har kommunikeret med dem en gang om ugen hvor de hver gang siger at nu er pengene på vej.

VH Jørgen Olsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke at jeg selv har prøvet (udover omkostningsgodtgørelsen i skattesager) men så skulle du prøve at være leverandør til det offentlige. De tager sig rigtig mange friheder med hensyn til kredittid og det værste er at mange virksomheder bare accepterer det.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Ikke at jeg selv har prøvet (udover omkostningsgodtgørelsen i skattesager) men så skulle du prøve at være leverandør til det offentlige. De tager sig rigtig mange friheder med hensyn til kredittid og det værste er at mange virksomheder bare accepterer det.  

Jeg er skam også leverandør til det offentlige. Jeg spekulerer bare om de har ret til deres opførsel eller om jeg kan køre inkassoprocedure på dem som var der tale om en ganske alm. kunde - hvis rykkergebyrer og renter ikke bliver betalt.

Og jeg ved godt at principsager økonomisk ofte er en dårlig forretning, men jeg har personligt stort udbytte af at arbejde med dem.

Jeg vil kun acceptere det hvis I fortæller mig det er en håbløs kamp hvor kun det offentlige kan vinde.

VH Jørgen Olsen

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan huske fra et tidligere job i en sikringsvirksomhed at det offentlige også der var dårlige til at betale til tiden ..

Men når de først fik en rykker hvori der også stod at alarmen ville blive koblet fra hvis de ikke betalte, ja, så fik de da betalt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk/virksomheder er alt for autoritetstro på det her punkt. Bare fordi det er det offentlige skal de ikke have særbetingelser. Vi havde i min kones virksomhed en off. virksomhed som bare ikke betalte på trods af flere henvendelser. Så sagde jeg til hende at hun lige skulle nævne min advokatforbindelses navn og skrive at vi ville sende den videre.... Så gik det meget stærkt. Sæt dig i respekt overfor dem og lad være med bare at lade dem diktere reglerne.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Folk/virksomheder er alt for autoritetstro på det her punkt. Bare fordi det er det offentlige skal de ikke have særbetingelser. Vi havde i min kones virksomhed en off. virksomhed som bare ikke betalte på trods af flere henvendelser. Så sagde jeg til hende at hun lige skulle nævne min advokatforbindelses navn og skrive at vi ville sende den videre.... Så gik det meget stærkt. Sæt dig i respekt overfor dem og lad være med bare at lade dem diktere reglerne.

Hej Bent.

Tak for rådet. Nu skal de få prygl :-)

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Det offentlige er ikke altid lige god til at udbetale penge. Jeg har problemer med at få udestående fakturaer samt løntilskud udbetalt til tiden - og vi snakker STORE forsinkelser.

Har jeg krav på rykkergebyrer og renter eller kan det offentlige bare te sig som det passer dem? Jeg har nu haft et værre tovtrækkeri med Tårnby kommune om at få udbetalt et løntilskud som min virksomhed er blevet godkendt til - det har nu stået på snart 3mdr hvor jeg har kommunikeret med dem en gang om ugen hvor de hver gang siger at nu er pengene på vej.

Jeg har god erfaring med at få løntilskud refunderet. Ekspeditionstiden ligger typisk på 7-21 dage afhængig af hvilken kommune, der er tale om (har dog ingen erfaring med Tårnby). Men kun hvis jeg har indsendt refusionsanmodningen senest en måned efter refusionsperiodens slutdato. De gange jeg har været for længe om at indsende papirerne, har jeg opleveret en tilsvarende længere ekspeditionstid - men her har jeg følt, at det var lidt af min egen skyld.

 

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)