Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg CVR Nummer til enmandsfirma?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil gerne starte en webudviklingsfirma, hvor jeg vil designe hjemmesider for folk, og hjælpe dem med computerrådgivning.

Det skal være et enmandsfirma, og jeg regner ikke med at omsætte for mere end 50.000 om året.

Jeg tænker at jeg vel godt kan bare sætte det hele på min selvangivelse, men jeg synes det virker meget mere professionelt at sende en regning fra et firma, istedet for en privatperson.

Og hvis jeg opretter et firma kan jeg også trække noget fra i skat. Jeg er dog ikke helt inde i disse regler. Er der nogle der kan hjælpe mig med at få dem forklaret?

Når jeg er inde på virk.dk og vil oprettes med en startblanket får jeg afslag når jeg vil oprette et firma. De siger jeg mangler afkrydsning hvad virksomheden skal registreres for (moms, A-skat, import, eksport mv.)
Og jeg forstår ikke hvorfor jeg skal registreres for noget? Moms skal jeg jo ikke registreres for da jeg regner med at tjene under 50.000, og de andre kan jeg heller ikke se hvorfor jeg skulle krydse af?

Også siger de jeg mangler en startdato for registreringen. Men jeg har ikke noget sted hvor jeg kan skrive startdatoen. Eneste sted jeg kan se hvor jeg kan skrive den er ved momsregistrering. Men jeg vil jo ikke momsregistreres da jeg ikke gider lave regnskab hver kvartal. Kunne dog ellers godt bruge at trække momsen fra ved indkøb af pc osv.

Mine kunder vil kun være erhvervskunder. Jeg er meget i tvivl om fradragsreglerne. Når man laver et firma kan jeg vel købe min computer af mig selv og trække noget fra eller hvordan er reglerne?

 

Nogle der kan hjælpe en nybegynder?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Ageras kan du helt gratis og uforpligtende få 3 tilbud fra advokater og inkassofirmaer, der kan hjælpe dig med at opkræve dit tilgodehavende – klik her.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Torstenk:

Når jeg er inde på virk.dk og vil oprettes med en startblanket får jeg afslag når jeg vil oprette et firma. De siger jeg mangler afkrydsning hvad virksomheden skal registreres for (moms, A-skat, import, eksport mv.)
Og jeg forstår ikke hvorfor jeg skal registreres for noget? Moms skal jeg jo ikke registreres for da jeg regner med at tjene under 50.000, og de andre kan jeg heller ikke se hvorfor jeg skulle krydse af?


Du kan ikke få et CVR-nummer udenn at blive registreret for et eller andet. Du skal således momsregistreres hvis du vil have et CVR-nummer i dette tilfælde.

Henrik

Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Men hvis jeg bliver momsregistreret skal jeg så ikke lave regnskab hver kvartal?

Kan jeg så sælge det pc udstyr jeg har derhjemme til firmaet og trække noget fra?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jo normalt indberetter man moms hvert kvartal, men hvor meget arbejde du vil have i det afhænger jo af hvordan du gør det, hvis du selv laver regnskab er der da lidt arbejde i det. Personligt synes jeg pengene til en dygtig regnskabsdame er rigtigt godt givet ud.... så skal man kun sørge for at hun har billag...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskab skal du lave uanset hvad men det er klart at der ikke er nogen kvartalsvis afrapportering hvis du ikke er momsregistreret. Vedr. dit eget private udstyr vil du aldrig kunne få momsfradrag på dette men du kan sælge det ind i virksomhed med skattemæssig virkning hvis det anvendes erhvervsmæssigt og prisen kan tåle en nærmere prøvelse  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på bar bund og vil gange sætte skub i min iværksætter drøm skal jeg have CVR første gang jeg sælger noget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Poeten 64:

Jeg er på bar bund og vil gange sætte skub i min iværksætter drøm skal jeg have CVR første gang jeg sælger noget

det var dog en gammel tråd du vækker  Brug altid en ny

Nej du skal ikke have Cvr første gang du sælger noget - Du skal have det så snart det er åbenlyst du vil komme op på 50.000 salg/omsætning på nogen som helst 12 mdr periode - da du ellers kan skulle af med både moms og en bod for at mangle det

Ved du du ikke kommer over 50.000 kr kan du være uden CVR

Du kan også vælge PMV som er CVR uden moms - og ellers alm enkeltmands som er CVR med moms - Begge dele kan du læse alt om - inkl. stiftelse i let læst e-bog eller paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Unaset CVR skal du føre regnskab - overholde forbrugerregler når du optræder som virksomhed og angive dit overskud til skat i udvidet selvangivelse, så forskellen i adm er = 0 i forhold til et PMV som nævnt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jul 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen kommer ikke over det beløb GG

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)