Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links og SEO

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Du forstår øjensynligt ikke hvordan tingene hænger sammen i forhold til søgemaskineoptimering, og jeg gider helt ærligt ikke spilde mine kræfter på at overbevise dig. Jeg kan blot understrege, igen, at det er en virkelig dårlig strategi at anvende danske tegn i domæner og filnavne, af mange forskellige årsager, ikke mindst fordi betydningen af keywords i URL''s er så forsvindende lille at det på ingen måde opvejer de mange andre problemer det vil give.
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Har sendt dig en PM
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Troels Thomsen

Mikkel deMib ved hvad han taler om, og jeg vil anbefale at Du lytter til hans råd, og dropper tanken om at anvende danske specialtegn i Dine URL''er

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/31/2006 1:14:11 PM
Forfatter: Mikkel deMib
Du forstår øjensynligt ikke hvordan tingene hænger sammen i forhold til søgemaskineoptimering, og jeg gider helt ærligt ikke spilde mine kræfter på at overbevise dig. Jeg kan blot understrege, igen, at det er en virkelig dårlig strategi at anvende danske tegn i domæner og filnavne, af mange forskellige årsager, ikke mindst fordi betydningen af keywords i URL''s er så forsvindende lille at det på ingen måde opvejer de mange andre problemer det vil give.

Jeg forstår udemærket, at du taler ud fra en masse erfaringer (langt flere end mine), og at du taler om søgemaskineoptimering. Derfor kan jeg dog stadig ikke acceptere, at du blander nogle standarder ind i det, der ikke har noget at gøre med det. Det får det til at virke direkte useriøst, når jeg nu faktisk kender de nævnte standarder og har arbejder med dem i mange år. Jeg har bestemt ikke den opfattelse, at du på nogen måde er useriøs, og det var det, der generede mig.

Du skal ikke overbevise mig. Vi har forskellige holdninger, og det er helt fint. Jeg synes bare, at det er en noget forudindtaget holdning at have, når du tænker på hvor mange sider, der i dag gør anvendelse af nationale tegn. Som jeg skrev indledningsvist er det stadig lettere at bruge det internationale tegnsæt, da man slipper for mange bekymringer, men det betyder ikke, at det ikke kan lade sig gøre at implementere det ordentligt. Vi bliver ikke enige, men vi behøver ikke at være det. Jeg får resultater med mine valg, og du får resultater med dine valg, og det er vel godt nok. Personligt synes jeg bare, at du skulle give en ordentlig implementering en chance, når du nu kan se i søgeresultaterne, at det sagtens kan lade sig gøre.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
> det er en noget forudindtaget holdning at have

Nej, det er en pragmatisk holdning - og det er noget helt andet. Jeg er ikke WWW-religiøs - jeg er bare ude på at opnå gode resultater for mig selv og mine kunder. Og det gør man bl.a. bedst ved at undgå danske tegn i sine domæner og filnavne. Om man vil løbe risikoen med danske tegn er som med alle andre risici op til en selv, men jeg mener som sagt ikke at der er grund til at løbe en risiko der hvor den ingen gavn giver
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/31/2006 1:26:15 PM
Forfatter: Grosen Friis [grosen.com]
Kære Troels Thomsen
Mikkel deMib ved hvad han taler om, og jeg vil anbefale at Du lytter til hans råd, og dropper tanken om at anvende danske specialtegn i Dine URL''er
/Grosen Friis

Jeg er slet ikke i tvivl om, at Mikkel er ekspert indenfor området, og at han har ret i langt de fleste tilfælde. Det betyder dog ikke, at man ikke skal være kritisk, og når jeg nu selv oplever noget andet, samtidig med, at en så stor indholdsbase som Wikipedia accepterer brugen, så tror jeg på, at det er den dårlige implementering af de nationale tegn, der skaber problemerne, og ikke tegnene alene. Når det fungerer i mine løsninger, så har jeg jo i hvert fald fundet en måde hvorpå, det kan lade sig gøre, og så er alt jo, som det skal være.

Selvom jeg er uenig med Mikkel, så lytter jeg skam til hvad, han siger, og jeg har adskillige gange foretaget tilpasninger på flere områder, som han har nævnt i andre sammenhænge. Jeg er også sikker på, at han - trods uenighed med mig i et så præferencebetonet område - lytter til mig i andre sammenhænge. Når et område bygger så meget på erfaringer, så mener jeg bare ikke, at man skal tilsidesætte de erfaringer, man selv har gjort sig. Det er trods alt ikke bare en tanke om at anvende tegnene; det er erfaringer baseret på, at jeg rent faktisk anvender dem.
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 4 ud af 4 (37 indlæg)