Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Realistisk webshop drøm?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa kære amino'er,

Jeg har nu gået i meget langtid med en konstant drøm, om at overtage en webshop eller få stablet min egen op helt fra bunden.

Først vil jeg lige starte med at præsentere mig selv. Jeg er en 18-årig knægt fra Aalborg-området. Til dagligt går jeg på Aalborg Handelsskole, hvor mine hovede fag er IT og Økonomi. Lige i øjeblikket har jeg to frtidsjobs, som jeg tjener lidt penge på.

Men, som tidlgere nævnt i denne tråd, har jeg gået med en konstant drøm om endten at overtage eller selv starte min egen webshop op. Jeg er dog stadig meget uviden, inden for området, når det gælder opstart af webshop. Når jeg tænker på at overtage en allerede eksiterende webshop, så kigger jeg lidt på prisen for shoppen og den ligger tit i et højt pris niveau, tit omkring de +60.000. Og så falder jeg tit af på ideen. Men så tænker jeg jo bare kan gå ned i banken og fremlægge mit projekt, og vise dem nogle tal og så låne pengene til en shop. Men nu kommer min store tvivl, som jeg altid får når jeg ser en webshop, som er til salg. Hvad gør jeg hvis webshoppen, ikke sælger som forventet?, så står jeg med en kæmpe gæld på omkring +50.000. Og det er så her jeg står af hver evig eneste gang. Jeg har jo aldrig mulighed for at få fremskaffet 50.000 via to fritidsjob, hvor jeg ca får 120 i timen. Det vil jo tage flere hundrede år.

Jeg søger derfor noget hjælp, til at komme videre med mine planer og overvinde frygten for min lille "gælds-skræk". Og en tilbagemelding på om det er realistiske tanker jeg render rundt med inde i mit hovede?.

Iøvrigt, har jeg set mange fine annoncer på forskellige webshops, som er tilsalg her via Amino.dk.

Jeg kunne også godt bruge noget hjælp til at få lavet en forretningsplan for en virksomhed. Altså generalt hjælp til hvordan jeg skal gå ned i banken og fremlægge et projekt?. Med budgetter, planer osv..

Forresten, har jeg også fået et tilbud af en, hvor jeg kan overtage et cashback-site/point-site. Hvad er jeres mening til sådan et site? Kan man virkelig tjene, så gode penge på sådanne sites?

Håber der sidder nogle venlige sjæle her på amino, som vil hjælpe en kommende iværksætter, godt igang.

Mvh

Jonas Juul Frederiksen.

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lidt den samme drøm. En "passiv" inkomst er jo ikke af vejen, vel?

Jeg har bare ikke fundet idéen...
Hvad skulle man sælge, som der ville ryge meget af? 
Som måske ikke krævede så meget lagerstyring/-plads...
Og så er der selvfølgelig dét med pengene...

Derfor er jeg kommet frem til, at et samarbejde om at få stablet en webshop på benene er den ideelle løsning.

Min opskrift:

  • 1 stk. designer og webmaster: tjek
  • 1 stk. koder inkl betalinssystem-kyndig: mangler
  • 1 stk. idé: mangler
  • 1 stk SEO-ekspert: mangler.

Hvis der er nogen, der kan udfylde de andre hovedingredienser i min opskrift, kunne det være rart at høre fra jer.
Jeg foreslår, at alle ingredienser er lige vigtige for at opgaven skal få succes, så man må vel dele %-af evt. salg mellem sig...
Og skulle det blive en succes, kunne man jo overveje at lave flere webshops sammen?

Ja ja... Drømme er der jo altid nok af, men Jonas, hvis du har en god idé eller bare er interesseret, så skriv til mig:
sandiepsdk@yahoo.dk

Fra Odense
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

husk nu, man skal ta udgangspunkt i markedet - man skal ikke lave en masse ting unden at man ved hvor man vil hen og en plan samt budgetter for hvordan man vil opnå sin "storee drøm". Drømme alene koster mange arbejdstimer uden indtægt.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandie Sørensen:
En "passiv" inkomst er jo ikke af vejen, vel?

Hvis drømmen er at tjene penge uden at skulle knokle 80 timer om ugen, så drop tanken om en webshop. Det er hårdt arbejde og der går lang tid før den giver overskud.

Dette er ikke ment som en advarsel, for har man en drøm, så skal man gå efter den.

Min pointe er bare, at hvis drømmen er nemme penge uden den store arbejdsindsats, så er dt nok bedre at spille Lotto.

Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes da ikke at jeg nævner i mit indlæg, at jeg ikke vil knokle for at få success.

Selvom jeg går i skole i en del timer om dagen, vil jeg stadig knokle mange mange timer på webshoppen om dagen. Tror ikke at skolen er nogle blokering for ikke at komme igang med et projekt.

Men ja, selvfølgelig skal man ikke bare starte noget bare for at starte noget uden at have undersøgt markedet, som Ken også nævner.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er hvordan du griber det hele an.

Man kan efterhånden starte ret billigt.

  • Du kan enten starte et enkeltmandsfirma eller et smba (søg, der er flere der kan hjælpe med dette her på Amino)
  • Få lavet dig en shop. Du har muligvis en ven der er lidt nørdet som kan hjælpe dig (ellers tager jeg 9.995 for ulejligheden)
  • Start med Dropshipping, altså hvor du ikke har et lager. Når du får mere blod på tanden og flere kontanter i virksomheden, kan du jo altid prøve at købe ind til lidt varelager.

Hvis du skal have hjælp til at stifte virksomhed og hjælp til shoppen, så koster det dig højst en 12-13.000 hvilket jo er langt fra de 50.000.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Juul Frederiksen:
Jeg synes da ikke at jeg nævner i mit indlæg, at jeg ikke vil knokle for at få success.

Min kommentar var henvendt til Sandi...

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

:) Det synes jeg heller ikke, at jeg selv gjorde...?

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er ikke for at skræmme dig væk, for jeg tror, at e-handel er kommet for at blive, men hvis du frygter at bruge 50.000 kr. til en shop, må jeg sige til dig; Det kommer du ikke langt for. Du skal jo også have et varelager. Hvis du skal leve af din shop, skal du sælge for min. 100.000 kr. om måneden (naturligvis alt efter, hvor meget, du vil trække ud til dig selv). Men tænkt på, hvad det koster i varelager.

Du kan evt. tænke i dropshippingsmuligheder, men her skal du være opmærksom på, at det kan give lidt problemer i forhold til returvarer. Der er ikke så mange danske udbydere af dropshipping, men mange udenlandske - pas dog på med fake mærker.

Under alle omstændigheder held og lykke.

Venlig hilsen

 

Louise Berg

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)