Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdien af meta tags, alt”navn” på billeder mf.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jeg har nu fået vurderet min side www.fletcherboat af jer og fundet ud af at jeg skal væk fra frames.


Men hvad med følgende.


Med hensyn til SEO, hvad betyder følgende:


At jeg har meta tags på alle mine sider ca. 750???


At jeg bruger alt”navn” på alle min billeder???


Da jeg har mange sider med billeder, der kun har en overskrift, skal jeg der tilføje noget tekst 3-8 linier med de vigtige søgeord??


Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Du bør have meta description og keyword på alle dine sider, men du skal huske at dine meta tags skal være specefikt optimeret til hver enkelt side. De søgeord som siden er optimeret til skal gå igen i dine meta, idet du skal huske

at du ikke bør have for mange søgeord pr side (helst kun et ord pr side og ikke over 3)

at søgeordet skal stå i sideteksten

at title tagen giver den aktive del af linket i mange søgemaskiner så skriv noget sigende og ikke SEO sluder

at meta description giver den tekst der står under linket så skriv noget sigende og ikke SEO sluder

 

Mht alt”navn” på billeder bør du have dette, dels af optimerings hensyn og dels af bruger venlighedshensyn. Lad din Alt tekst være sigende for billedet så det opfylder den oprindelige tanke om at være til hjælp for f.eks. svagt seende og folk der kun bruger tekstbrowsere og sørg så for at sidens søgeord går igen også

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle



 



Er der nogen let måde at tilføje metatags på, ca 750 sider???



 



jeg tænker på en tekst editor eller jeg har hørt om noget der hedder en ribber(ripper) der skulle kunne.



 



evt. et lillet program til det???



 



 



Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg var ikke klar over den store betydning alt tag har til jeg opdagede følgende:

 

1) Jeg lavede en liste over de mest anvendte søgeord fra Google som bragte folk til min hjemmeside.

2) Listen viste at ordene "engelsk valuta" lå rigtigt højt på siden.

3) Mit site har intet særligt med engelsk valuta at gøre.

4) En søgning på google med ordende "engelsk valuta" lister mig som nummer 2 stykker!!!!!!!!

 

Det viser sig at årsagen er at jeg på 8-9 flag-images på siden har tekster a''la "På engelsk, valuta: GBP"

 

Selv synes jeg det er helt sygt at ranke så højt på de søgeord, men meget indsigtsfuldt.

 

/Jesper

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Hvordan laver man en  liste over de mest anvendte søgeord fra Google som bringer folk til min hjemmeside??????

 

Det lyder som en nyttig måde at analysere sine bruger...

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Søgeordsanalysen, altså det at finde de relevante og realistiske søgeord, er selve grundlaget for at kunne optimerer sine sider og hvis man ikke laver den ordentligt, så risikerer man at spilde både sin tid og sine penge.

 

Jeg har skrevet et par roste artikler (på dansk) på eksperten.dk (der kræver at man er oprettet som bruger) og jeg mener også at Mikkel behandler emnet på joyzone.dk ellers er der masser af oplysninger (på engelsk) på webmasterworld.com

 

Der findes værktøjer og teknikker der kan give prioriterede lister over ord der med fordel kan optimeres til.

 

Hvordan man håndterer individuelle meta (og titel tags, linktekster, titel attributter, alt tags m.m.) på 750+ sider har jeg ikke noget godt svar på. man kunne indbygge søgeordsdelen i en CMS løsning men skal det være rigtig effektivt, er jeg bange for at man er nødt til at gøre det individuelt i hånden for hver side. Man kunne evt bruge noget søg og erstat i en html editor

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Fletcher Fan

 

Hvordan jeg laver den pågældende liste?

Nu bliver det teknisk:

 

For hver bruger session der besøger min hjemmeside, logger jeg bla. Tid, IP adresse og Referer som fx. http://www.google.se/search?hl=sv&q=global+knivar&meta=

 

Disse data har jeg nu efterbehandlet, og fx. for en session med en referer som ovenstående, registerer jeg at der blev søgt på ''global knivar''. Herefter fyrer jeg en SQL a''la SELECT keywords, count(1) AS NumberOfSearches FROM Visitors GROUP BY keywords ORDER BY count(1). Jeg får så en sorteret liste over hvor mange gange de enkelte søgestrenge er anvendt.

 

Nemt vil jeg ikke sige det er, men muligt: Ja.

 

Mvh Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg forstår dig ret, så indsamler du de søgeord som folk finder dig på. Det er fint, det bør du gøre og du bør også optimerer dine sider til de ord som folk allerede finder dig på så endnu flere finder dig.

Men hvad med de ord som folk ikke kan finde dit site på når de søger i maskinerne, søgeordsanalysen skal afdække hvilke muligheder du har yderligere for uden dem du allerede har. Her er en kort forenklet udgave af hvad du kan gøre.

1. Start med en bruger undersøgelse blandt din målgruppe (meget vigtigt og jo mere præcis du kan definerer din målgruppe jo bedre). Bed folk i målgruppen lave en liste over 5 til 10 ord eller sætninger de kunne finde på at søge med for at finde det der er relevant for din business. Opstil alle forslag i en liste

2. Kontroller om forslagene er relevante, dvs kontroller om forslagene faktisk bruges i søgemaskinerne og hvor ofte. Dette gøres i følgende værktøjer

Joyzone.
http://www.joyzone.dk/sw303.asp til at kontrollere danske ord. Der findes også en til svenske ord på samme site.

WordTracker
http://www.wordtracker.com
er en udenlandsk tjeneste, der koster. Heldigvis kan man prøve
wordtracker ved at registrere sig. Der er ingen begrænsninger i
antallet, hvis du køber bliver rapporterne lidt mere detaljerede.

Google AdWords-søgeordsforslag.
https://adwords.google.com/select/KeywordSandbox er en relativ ny
tilføjelse til google. Google har tiltænkt den som en hjælp til dem der
anvender Google Adwords, men vi andre kan sagtens anvende dette værktøj
i vores vigtige søgeordsanalyse. Dette værktøj har faktisk nogle
muligheder, hvis du indsnævre dine søgninger, til at levere meget
brugbare forslag.

The Overture Search Term Suggestion Tool.
http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/ er en
rigtig gammel kending. Før hed Overture Goto og værktøjet var et af de
første tilbud til en webmaster om keywordanalyse
I disse værktøjer
kontrollere du dine ord fra listerne et ad gangen. Brug begge værktøjer
til alle ord, og kontroller alle ord. Værktøjerne vil give dig tre ting.

Digitalpoint Keyword Suggestion Tool
http://www.digitalpoint.com/tools/suggestion/
Digitalpoint er en af de nyere spillere på bl.a. adsense/adword himmelen, de har flere gode værktøjer i kassen.

Disse værktøjer vil give dig flere forslag og flere kombinationer på baggrund af dine ord.
Du vil kunne prioritere din liste ud fra hvilke ord og sætninger der bruges mest.
og du kan få et overblik over hvor mange søgninger du kan forvente der bliver foretaget pr. måned pr. søgeord.

3. Foretag en semantisk kontrol af alle listens ord. Prøv f.eks. at søge med ordet ~inkjet i google (husk ~ ) denne søgning vil vise dig at ordet epson er semantisk forbundet med inkjet. Tilføj de semantiske forbindelser du finder til din liste og kontroller også disse i ovennævnte værktøjer

4. Herefter kontrolleres om du realistisk kan opnå en god placering eller om konkurrencen er så stor at du spilder din tid. Dette gøres ved at søge med listens forslag og se hvem der er placeret blandt de første 10 placeringer. Dan dig et overblik over hvordan det ser ud og hvilke hvilke hvirkemiddler dine konkurrenter anvender.

Nu har du grundlaget for at kunne optimerer og selvom der er noget mere i søgeordsanalysen end det ovennævnte, så skulle det kunne holde dig beskæftiget i de næste par dage og så vender du bare tilbage


Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Super Kim. Min metode finder naturligvis ikke det folk IKKE fandt min side på. Jeg vil nærlæse dine guldkorn på et knap så sent tidspunkt, men det ser godt ud. Takker.

 

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)