Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto til udlandet..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..
Har netop fået en ordre fra Norge i den webshop jeg har med mine forældre www.miniaturehuset.dk og vil lige høre hvad i andre gør.. da webshoppen kun er på dansk og valutaen er kun KR, samt porto er baseret på forsendelse til DK. Skal man have en sprogversion mere og evt. udenlandsk valuta for at ændre dette.. eller hvad gør i..?? Eller findes der moduler der gør det muligt at segmentere efter land også.. Bruger OScommerce.

Mange hilsner:/Thomas
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har i første omgang oprettet forskellige leveringsmetoder; Danmark, Europa, Grønland og resten af verdenen. For hver gruppe er der forskellige priser på forsendelse. Det er så op til køber at vælge den rigtige. I den forbindelse vil jeg lige minde om, at Grønland er en del af Danmark, så husk at oprette den særskilt (ja, jeg taler af erfaring).

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

Hvis du absolut gerne vil sende til Norge, så installer en Norsk sprogpakke, som kan integreres i OSCommerce og derefter laves der bare nogle zoner til shipping, som hedder både DK og Danmark. Ved at have to sprogpakker skal det selvfølgeligt gøres synligt at kunne vælge sprog. Ud over selv at kunne vælge sprog kan du hente et script der kan styre sproget sådan at hvis det er en person med Norsk IP ja så er sproget automatisk Norsk fra starten, og omvendt, de SKAL dog have mulighed for at ændre sprog, da der kan være 10% eller lignende, hvor den ikke kan være helt sikker på at ramme det rigtige sprog.

 

Så der er faktisk ligetil, du vil komme til at skulle lave flere versioner af tekst til den samme vare med forskellige sprog.

 

En anden ting er at der er mange ulemper ved at sælge til udlandet da du skal føre lister over de enkelte handler, som skal indberettes til SKAT, detter er fordi Norge ikke er med i EU, hvilket besværliggører handlen med norske kunder en del. Men undersøg mulighederne, jeg mener bare at du også skal stå for udfortoldning...


Så medmindre der er tale om varer til under 200 kr. hvilke skulle kunne køre lige igennem tolden, eller varer som er dyre med god fortjeneste, ja så kan det tit ikke ret godt betale sig da det koster en hel del resourcer og gør din vare meget dyrere.

Men snak med jeres lokale skatteafdeling om det, hvis de kan finde frem til deres telefon og tage den, for de har papir og skidt oppe over ørerne for tiden.

Mvh

Kim Sand Sørensen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)